Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakointi kerrostaloissa

Vierailija
04.03.2016 |

Minulla on naapuri/naapureita jotka tupakoivat jatkuvasti sisällä/rappukäytävässä/tuuletusparvekkeella. Tuuletusparvekkeella tupakointi on jo järjestyssäännöissä kielletty. Mutta mitenkä puuttua tuohon sisätupakointiin? Välillä koko rappukäytävä on kuin yksi iso tupakkakoppi ja savua tulee myös asuntoihin. Kärsin tästä itse todella paljon, koska olen astmaatikko ja tupakansavu ärsyttää todella paljon hengitysteitä. Asiaan olisi helpompi tarttua, jos tietäisin kuka/ketkä naapureista tupakoivat sisällä, voisin aivan hyvin mennä itse keskustelemaan asiasta mutta nyt en tiedä kuka pilaa sisäilmamme. Onko järkevämpää ottaa yhteyttä taloyhtiöön, vai yritänkö jollain heippalapulla saada naapuria ottamaan itseeni yhteyttä vai mitä tässä kannattaisi tehdä? En halua mitään vastakkainasettelua tai sotaa, mutta mielelläni yrittäisin vaikuttaa naapurin tupakointikäyttäytymiseen ennen kun joudun etsimään uutta kämppää. Ja voisihan sieltä uudesta taloyhtiöstäkin löytyä joku tupakkaterroristi.

Ja mitä mieltä olette tupakoitsijat, onko ihan asiallinen ehdotus jos pyydän naapuria että voisiko hän mitenkään siirtyä pihalle tupakoimaan tai vaihtaa sähkötupakkaan?

Tämä on myös arvokiinteistö, joten luulisi että taloyhtiötäkin kiinnostaa että heidän omaisuuttaan tuhotaan. Siis se savu on välillä oikeasti todella sankka, ei auta että laittaa vaan rappukäytävän ovet auki. Eli varmasti on jo tupakoitsijan/tupakoitsijoiden asuntoon pinttynyt haju. Ja kohta se pinttyminen on myös rappukäytävässä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tupakoitsija, mutta poltan vain parvekkeella/ulkona. Samaten bussipysäkeillä en koskaan tupakoi siinä katoksessa vaan aina ulkona (ja yleensä siis useamman metrin päässä pysäkistä).

En itsekään pidä tupakan hajusta, itse polttaessani en sillä hetkellä sitä haista mutta jos olen ollut vaikkapa tunninkin polttamatta ja viereeni tulee joku juuri tupakoinut, haisee hän mielestäni tosi pahalle. Tiedostan siis, miten hirveälle tupakka haisee enkä sitä tieten tahtoen muille tyrkytä. En edes haluaisi asua asunnossa, joka haisee jatkuvasti röökille, hyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan