Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nyt sitten jatkossa niin että julkisen sektorin työntekijöiden perheet viettävät kesälomansa Pärnussa ja Bulgariassa ja yksityisen sektorin työntekijät Thaimassa ja Kanarialla AI-hotelleissa?

Vierailija
04.03.2016 |

Vai miten on ajateltu, että julkisen puolen työntekijöiden perheet viettävät kesälomansa -30% edullisemmin?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lomaraha tulee julkisen puolen pitkistä lomista eli on määrältään isompi. Eli kyllä ne julkisen puolen porukat siellä kauempana jatkossakin kulkevat, yksityisellähän lomat on niin lyhyet ettei thaikkuihin ehtisikään.

Vierailija
2/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan itseään kunnioittava ihminen ravaa jossain thaikuissa. Se on säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lomaraha tulee julkisen puolen pitkistä lomista eli on määrältään isompi. Eli kyllä ne julkisen puolen porukat siellä kauempana jatkossakin kulkevat, yksityisellähän lomat on niin lyhyet ettei thaikkuihin ehtisikään.

Kyllä täällä julkisella puolella on paljon sellaisia, jotka eivät saa mitään pitkiä lomia vaan pätkätöitä.

Vierailija
4/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika on Pärnussa ja Bulgariassa? Mitä vikaa olisi vaikkapa matkailla kotimaassa, jos lomilla on pakko matkustella.

Kanaria oli junttia jo 20 vuotta sitten ja Thaimaa alkaa olla samalla tasolla.

Vierailija
5/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itkettää kun ajattelenkin, että minunkin täytyy pienistä tuloistani verona maksaa satojen tuhansien virkamiesten lomailut taikuissa, nyt ja iankaiken.

Vierailija
6/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla on aika usein yksityisellä puolella lyhyemmän loman lisäksi huonompi palkkakin. Ei kaikki tienaa yksityisellä puolella enemmän!

Vierailija
7/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä julkisella puolella on paljon sellaisia, jotka eivät saa mitään pitkiä lomia vaan pätkätöitä.

Pätkätyöläisenhän kannattaa hakea sitten pätkänsä yksityiseltä, siellä varmaan on kaikki asiat paremmin....

Vierailija
8/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika on Pärnussa ja Bulgariassa? Mitä vikaa olisi vaikkapa matkailla kotimaassa, jos lomilla on pakko matkustella.

Kanaria oli junttia jo 20 vuotta sitten ja Thaimaa alkaa olla samalla tasolla.

Bulgarian Kultahietikko on ihan kiva paikka, jos tykkää uittaa lapsiaan meressä paskan, tyhjien pullojen ja käytettyjen kortsujen seassa.

Vierailija
9/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällaiset oletukset/aivopierut.. Olen ollut yksityisellä töissä yli 20 v enkä ole kertaakaan käynyt Thaimaassa enkä tule näillä näkymin käymäänkään..

Vierailija
10/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noille kurarannikoille edes haluaisi?

Vierailija
11/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti kuvittelet, ettei yksityisellä ole pätkätöitä?

Ja myös irtisanomisaika on yksityisellä huomattavasti lyhyempi.

Täysimääräinen vuosiloma on yksityisellä 30 pv, johon lasketaan myös lauantait eli 4 vk kesällä ja viikko talvella, vaikka työsuhde olisi 20v.

Miten julkisella puolella? Kerrotko?

Vierailija
12/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisella töissä, enkä kyllä tällä "täydelläkään" lomarahalla ole missään thaimaassa matkustellut.

Vierailija
13/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itkettää kun ajattelenkin, että minunkin täytyy pienistä tuloistani verona maksaa satojen tuhansien virkamiesten lomailut taikuissa, nyt ja iankaiken.

===Ja kasarmiloisten kun heillä "työ,  jolla tarkoitus". Puolet heti irtisanoa ja puolet kasarmeista kiinni.

NATO ja äkkiä. Vaan ei taida putinin hännystelijöille passata.

Vierailija
14/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin sosiaalialalla yksityisellä palkka pari sataa euroa vähemmän kuin julkisella. Lisäksi lomapäiviä on 20, kun kunnallisella 38. Näin Jkl.

Vierailija
15/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ainakin sosiaalialalla yksityisellä palkka pari sataa euroa vähemmän kuin julkisella. Lisäksi lomapäiviä on 20, kun kunnallisella 38. Näin Jkl.

On niitä meillä sentään 30 kuitenkin :D

Vierailija
16/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakaan kukaan ekologisesti ajatteleva ihminen ei yleensä mene al-hotelleihin, olipa sitten yksityisen tai julkisen väkeä (ellei ole välttämätön pakko,esim. sellaiset lapset, joiden kanssa on mahdoton etsiä ruokapaikkoja tai poistua viittäkymmentä metriä kauemmas hotellilta).

Vierailija
17/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lomarahan pienentäminen on ihan Ok. Vielä viime kesänä tein lomallakin töitä (kuten ihmeen moni julkisella sektorilla tekee, koska sijaisia ei oteta ja työt on tehtävä). Ensi kesänä en tee. Se merkitsee todennäköisesti noin 150 ihmiselle sitä, että odottavat turhaan maksatuspäätöstä ja ovat siksi kesänsä ilman rahaa. Se ei ole minun ongelmani, minä olen vain töissä ja palstalaisten mukaan tarpeeton.

Vierailija
18/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lomarahan pienentäminen on ihan Ok. Vielä viime kesänä tein lomallakin töitä (kuten ihmeen moni julkisella sektorilla tekee, koska sijaisia ei oteta ja työt on tehtävä). Ensi kesänä en tee. Se merkitsee todennäköisesti noin 150 ihmiselle sitä, että odottavat turhaan maksatuspäätöstä ja ovat siksi kesänsä ilman rahaa. Se ei ole minun ongelmani, minä olen vain töissä ja palstalaisten mukaan tarpeeton.

No, jos voit lain mukaan noin tehdä, ei se sinun ongelma olekaan, vaan sen tahon, joka tuohon antaa luvan.

Vierailija
19/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi täällä on paljon sellaisia jotka eivät saa "ikuisuus lisää" lomaansa koska ovat olleet esim. 10 vuotta alalla. Siihen pitkään lomaan kun pitää olla töissä 15 vuotta ja lomilla on aikanaan kompensoitu sitä, ettei julkisten alojen palkkoja ole nostettu niin kuin muilla. Tällöinkin juuri uransa aloittaneet, tai vasta 10 vuotta alalla olleet, jäivät nuolemaan näppejään. Eli eivät saaneet mitään. Kuten eivät nytkään.

Raskas työ, paska palkka ja ensi vuodesta vielä paskempi joten hoitakaa tautinne. Minä vaihdan alaa....

Vierailija
20/44 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niitä meillä sentään 30 kuitenkin :D

Itseasiassa 28. 30 saa kun on ollut töissä 10 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi