Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passaatteko teinejänne?

Vierailija
04.03.2016 |

Aamupalat valmiiksi, likaiset sukat lattioilta, ulkovaatteet naulakkoon, pyykit kaappiin jne.
Myönnän että olen passannut lapseni avuttomiksi.
Kohtalotovereita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En passaa edes 9 vuotiastani, saati 13 ja 15 vuotiastani. En ole vuosiin passannut ja todella hyvin arki sujuu. Lapsillani on todella hyvät valmiudet aikuisuuteen kun osaavat tehdä kaikkea.

Vierailija
2/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuttomiksi? Millä lailla?

Nuoret oppivat kyllä aikanaan omissa kodeissaan kotityöt. Eihän ne älliä vaadi, pelkästään motivaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisen laitan, jos herään samaan aikaan. Takin nostan satunnaisesti, en aina. Pyykit yleensä vievät itse, mutta jämiä vien minä.

Vähän passaan...

Vierailija
4/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaan. Lainassa nuo lapset ovat.

Toisaalta siivouspäivänä pitää osallistua hommiin tai jos on jotain projektia. Mutta ainakin aamut sujuu paljon paremmin, jos laitan aamupalat nenän eteen ja lämmitän vaikka vaatteet kuivausrummussa.

Vierailija
5/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin passaan. Joskus kun lasten kavereita on kylässä, yritän hiukan hillitä, etteivät nolostu. Rakastan passaamista.❤️

Olen lapsiani varten.

Vierailija
6/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaan. Aamupalan laitan valmiiksi, ja monesti iltapalankin. Huoneet saatan samalla siivota kun muunkin talon, varsinkin jos heillä on ollut rankka kouluviikko. Lukiolaisilla on aika paljon kotiläksyä iltaisin pitkien koulupäivien lisäksi, joten suon heille vähän hemmottelua <3

Mutta eivät nuo ole pilalle menneet. Ovat äärimmäisen fiksuja, miellyttäviä nuorukaisia, jotka osaavat kyllä ottaa toiset huomioon ja esimerkiksi tuoda äidilleen kahvia sohvalle tarpeen tullen, pyytämättä :)

Vierailija
7/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina passannut kahta lastani. Kun olin itse kolmilapsisen perheen vanhin ja tyttö, sain kotona hyvän kasvatuksen. Rajat ja rakkautta. Äiti laittoi aina aamiaisen - vaikka meni itse kahdeksaksi töihin - ja oli upeaa tulla keittiöön, missä kaikki oli valmiina. Äiti viihtyi kotona ja hoiti kotia. Isällä oli vaativa työ ja harrastuksia, jotka olivat myös vaativia. Kotona oli hyvin tasa-arvoista. Isä hoiti pihan, puutarhan ja kasvimaan, silitti paitansa, parsi sukkansa. . .

Kun sain omat lapset, minulla oli jonkinlainen malli. Oli ihanaa laittaa lapsille aamiaista, koska tiesin, miten hyvältä heistä tuntui kömpiä aamulla pöytään. Lapseni ovat hoitaneet koulunsa hyvin ja harrastaneet paljon, mm. vaativia liikuntalajeja. He eivät nyt aikuisina ole yhtään avuttomia. Ovat opiskelleet ja osaavat vaikka mitä. Itsekin opin siivoamaan yms., kun näin mallia kotona. Oman huoneeni siivosin itse. Vaikka minulla on koko ajan ollut vaativa työ itselläni, olen ehtinyt siivota, keittää ruokaa, pestä pyykkiä, tehdä pihatöitä, harrastaa, matkustella jne. Kun lapset ovat valmistautuneet partioretkille ja -leireille, kauas ulkomaillekin, he ovat oppineet pakkaamaan, säästämään rahaa kesätöistä, hankkimaan ruokatarvikkeita jne. Ennen kaikkea heistä on tullut kestäviä ihmisiä; he kantavat rinkkansa, osaavat pukeutua sään mukaan, antavat ensiapua, osaavat arvioida omat kykynsä eri tilanteissa jne. Kyllä tiskikokeen tyhjentämistä ja vessan pesua ehtii myöhemminkin. Ymmärrän, jos olisin itse vaikka sairaanhoitaja vuorotyössä, että joitakin kotitöitä pitäisi jakaa eri tavalla. Mainittakoon vielä, että mieheni on aina ollut viikot toisella paikkakunnalla töissä. Olen siis pyörittänyt pikkulapsielämää vaativan työni ohella yksin.

Kun lapsia tulee, työtä on paljon. En kyllä osaisi kuvitella, että minulla olisi 3 - 4 lasta. Kahden kanssa on selviytynyt hyvin. Toinen lapsi on ollut syntymästään asti sairas, ja hänelle on tehty suuria leikkauksia. Ehkä lapseni ovat oppineet myös toisenlaista jaksamista ja vaikeuksia. Ei ole ollut tarvetta riidellä siitä, kuka vie roskapussin. Myönnän kyllä, että en ole hyvä kokki, koska en ole lapsena ja nuorena oppinut leipomaan korvapuusteja joka viikko tms. Selviän kyllä asiasta ja arvostan niitä, jotka osaavat. Mutta omat elämänarvoni eivät kulje tällaisia teitä. Jokainen oppii keittämään ja siivoamaan, ja toisille niistä tulee ammatteja, joissa he ovat taitavia. Me muut voimme sitten ostaa palveluja. Ystäväpiirissäni on näitä ihmisiä. Haluan vielä sanoa, että molemmista lapsistani on kasvanut hyvin säästäväisiä ihmisiä. He ovat hyvin kekseliäitä hankkimaan asioita halvalla. Ovat sillä tavalla myös tosi ahkeria, vaikka olenkin passannut joka asiassa kotona.

Vierailija
8/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wow millastahan ois elää noin ihan niinku joka päivä jossain hotellissa :D t16v [MIES!!] Itse aina teen kaiken mikä aiheutuu minusta tai mitä mä käytän... paitsi päivällisen vanhemmat laittaa koko perheelle..

Vierailija
9/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon passaajia sen takia ne mun ikätoverit ei osaa eikä tiedä mitää yleisjuttuja/yleissivistystä $$$

Vierailija
10/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En passaa. Perustelen sillä, että kotona on hyvä opetella elämää. Ja tavallisen ihmisen elämää ei ole ympäröity palvelijoilla, vaan kaikki täytyy opetella tekemään itse. Ei tule sitten niin suurta "yllätystä" siellä omassa itsenäisessä elämässä!

Vierailija
11/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon eläny rankan elämän

Vierailija
12/12 |
04.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen passannut ja havainnut, että kun lapset muuttivat kotoa, heillä oli selkeä elämisen malli ilman minun puuttumistani. Kotinsa ovat siistejä, tiskit hoituvat ja nyt vuorostaan passataan äitiä. Kukaan ei odota, että imuroin tai pesen ikkunoita, koska lapset ei muka osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi