Oletteko kokeneet kotiväkivaltaa
Itseäni on avomieheni kerran kevyesti läpsässyt riidan yhteydessä käsivarteen, ei koskaan muuta. En kokenut väkivallaksi edes, mutta pisti ajattelemaan.
onko perheessäsi ollut kotiväkivaltaa?
Kommentit (14)
Pienenä sain vitsasta useita kertoja kun olin tuhma
Onko tukkapölykin nykyään laissa kielletty?
Olen kyllä, juttu on mennyt poliisille asti kerran. Itse soitin. Mies sai tuomion lievästä pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta.
Tuo on taakse jäänyttä aikaa kovan tahdon ja terapian ansiosta. Sekä hänelle että minulle.
Äitini yritti repiä ja raahata minua väkisin kotoa ulos. Myös tukkapöllyä ja luunappeja olen monta kertaa saanut, nykyään vissiin jopa tuomittava rikos? Eniten kuitenkin kärsin henkisestä väkivallasta lapsuudenkodissa asuessani...
Lapsena äiti on minua läpsinyt ja repinyt hiuksista lujaa. Siskoani isä on pahoinpidellyt fyysisesti, ja sisko varttuessaan isää, muita perheenjäseniä isä on myös pahoinpidellyt henkisesti paljon.
Kyllä. Lapsena tuli vyöstä, riepputtelua ja luunappeja ja tukkapöllöjä. Kaikista jäänyt kiva traumat, mutta henkinen väkivalta oli kaikista pahinta.
Tässä tarkoitettiin miehen naiseen kohdistamaa väkivaltaa. Ei muuta.
Henkistä väkivaltaa on valitettavan vaikea todistaa oikeudessa.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/112920-valtaosa-maahanmuuttaja…
Monica naisten asiantuntijan mukaan jopa 90% maahan muuttaneista naisista kokee kotiväkivaltaa.
Hurja luku
Nykyinen mies on lyönyt ja töninyt. Samoin ex-mies. Lapsuudenkodissani en ole kokenut väkivaltaa koskaan.
Olen. Ryhdyin itsekin väkivaltaiseksi, minkä ansiosta (?) fyysinen väkivalta loppui puolin ja toisin, mutta mies jatkoi henkisellä puolella kunnes tajusin, että olen vapaa lähtemään enkä mitään velkaa.
Meillä on kotikuri, eli mies antaa piiskaa jos teen tahallani tyhmyyksiä.
Äiti hakkas vyöllä (solkipäällä). Itse en ole lyönyt ketään.
M45v