Hemmetin kuriirifirma! Olen odottanut toimitusta koko päivän, nyt tiedoissa lukee, ettei Vastaanottaja ollut paikalla. Mitä hittoa?
Ei edes ole ensimmäinen kerta kun näin on vuosien saatossa käynyt. Odotan siis pakettia, jonka tuo kuriirifirma ja olen seurannut heidän seurantapalvelustaan, miten ensin luki, että paketti toimitetaan tänään ja on kuljetuksessa. Yhtäkkiä siinä luki, että palautuu toimipisteeseen, vastaanottajaa ei ole tavoitettu. Niinpä varmaan, kun ei ole kuriirifirma edes ovella käynyt tai soittanut. Todella hieno homma. Nyt sit odotellaan, koska paketti tulee mahdollisesti uudestaan pyörähtämään lähiseudulla. Onko muille käynyt näin, että kuriiri ei edes ole yrittänyt pakettia toimittaa, vaan on vain merkinnyt ettei ole tavoitettu? Parasta oli, että siihen aikaan kun tuo merkintä muuttui olin ulkona, ulko-ovien edessä leikkupaikalla joten satavarmasti olisin nähnyt Upsin auton jos olisi pihassa käynyt, saati jos kuriiri olisi ovella käynyt.
Kommentit (50)
Meillä oli joskus käynyt kerrostalossa oven takana ja soittanut ovikelloa, mutta sehän ei ollut toiminut enkä tiennyt siitä silloin. Mun mielestä olis voinu koputtaakin, sillä varmaan kyllä kuuli ettei kello soi..
Olet törmännyt posti-ninjaan. Minäkin olen. Niitä on postissa ja muissa kuljetusliikkeissä aika paljon.
http://yle.fi/uutiset/posti-ninja_syntyi_facebookissa/6518646
Hahhah. Ei oo ikinä käyny noin. Aina saanut pakettini. Mahtaa harmittaa jos sulla oli joku dildo siellä
Joo mullu tuli tänään ilmoitus paketista joka on noudettavissa. Oli ovelta ovelle tilaus ja lisäksi hain paketin postista itse jo 3 päivää sitten kun oli toinen paketti haettavana :) Ajoittain erityyppisiä hankaluuksia on esiintynyt, joten pitää kyllä pitää kirjaa pakkauksista jos useammin tilailee. Paketteja ollut myös konttorissa kateissa ja sitten näitä, että turhan nopeasti jatketaan sitä matkaa jos ei heti ole avaamassa ovea. Kai se on aamutakki ostettava tai avattava nudistina sitten.
On. Ensin tuli tekstiviestinä ilmoitus, millä välillä paketti toimitetaan kotiin. Odotimme tuon ajan kotona sisällä, ei tullut. Turhauttavaa maksaa täysi hinta palvelusta, joka ei toimi.
Olen joskus tilannut ebay:sta. Sitten maksat isot postimaksut, että paska kuljetusfirma, jonka kuskit eivät osaa käyttää edes navigaattoria, yrittävät tehdä toimitusta. Olen monta kertaa saanut tiedon, että" ketään ei ollut kotona. Ei päässyt rappuun, kun ei tiedä ovikoodia" (alaovi siis auki klo7.00-20.00) Siitä voi jo päätellä, että eivät ole edes postiosoitteeseen "löytäneet" perille. Asiakaspalvelussa eivät halua antaa mitään järkevää toimitusaikaa tyliin klo 10.00-12.00 tai klo 16.00-18.00 vaan työssäkäyvänkin ihmisen pitäisi olla päivystämässä vaikka koko päivä siltä varalta, että kuriiri osuu paikalle. Joskus pitää matkustaa toisen kunnan alueelle yli kahden tunnin matka että hakee itse paketin konttorista. Ei oikein mätsää sen kanssa, että on jo valmiiksi maksanut itsensä kipeäksi postimaksuina kuljetusfirman osuuden. Mitähän vielä...?
En ole ihan varma onko tämä nyt se oikea osoite reklamoida asiasta. Oletko varma, ettei pakettikin tullut tilattua suomi 24:seen?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tilannut ebay:sta. Sitten maksat isot postimaksut, että paska kuljetusfirma, jonka kuskit eivät osaa käyttää edes navigaattoria, yrittävät tehdä toimitusta. Olen monta kertaa saanut tiedon, että" ketään ei ollut kotona. Ei päässyt rappuun, kun ei tiedä ovikoodia" (alaovi siis auki klo7.00-20.00) Siitä voi jo päätellä, että eivät ole edes postiosoitteeseen "löytäneet" perille. Asiakaspalvelussa eivät halua antaa mitään järkevää toimitusaikaa tyliin klo 10.00-12.00 tai klo 16.00-18.00 vaan työssäkäyvänkin ihmisen pitäisi olla päivystämässä vaikka koko päivä siltä varalta, että kuriiri osuu paikalle. Joskus pitää matkustaa toisen kunnan alueelle yli kahden tunnin matka että hakee itse paketin konttorista. Ei oikein mätsää sen kanssa, että on jo valmiiksi maksanut itsensä kipeäksi postimaksuina kuljetusfirman osuuden. Mitähän vielä...?
Juuri näin! Tuota minäkin olen epäillyt, etteivät ole löytäneet perille ja sitten seurantaan ilmestyy merkintä, että vastaanottajaa ei tavoitettu. Sitten haet itse näitä paketeita kuriiriyrityksen toimipisteestä saamatta korvauksia. Eihän tässä ole mitään järkeä. Toimitusajaksi ilmoittavat neljän tunnin haitarin, jolloin pitäisi päivystää ovikellon vieressä. Kun kuriirin palvelunumeroon on soittanut ja pyytänyt vähän tarkempaa toimitusaikaa, vastaa siellä nuori likka ettei voi antaa. Eikä kuski voi kuulemma soittaakaan matkansa varrelta. Miksi ei voi? Onhan toimittajalla Suomen päässä vastaanottajan puhelinnumero, johon he ovat ilmoittaneet paketin monen tunnin tulemisesta.
Mä olen määritellyt itse paketin toimitusajan esim. Ups:n ja Dhl:n sivuilla. Toistaiseksi ainakin on ollut molemmissa ihan toimiva toi systeemi.
Ihan normi toimintaa ups:ilta. Sitten se on kiva, kun ei sitä pakettia voi itse edes hakea kun se pyörii jossain autossa pitkin pitäjiä monta päivää. Miksi firmat edes käyttää koko upsia kun sen toimitukset on mitä on?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen määritellyt itse paketin toimitusajan esim. Ups:n ja Dhl:n sivuilla. Toistaiseksi ainakin on ollut molemmissa ihan toimiva toi systeemi.
Toimiiko pikapaketeissa, joiden toimituksista tulee tekstiviestinä ilmoitus aamupäivällä ja paketti on kuskin matkassa monta tuntia?
Mullakin käynyt noin, koko päivä kotona eikä kukaan käynyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tilannut ebay:sta. Sitten maksat isot postimaksut, että paska kuljetusfirma, jonka kuskit eivät osaa käyttää edes navigaattoria, yrittävät tehdä toimitusta. Olen monta kertaa saanut tiedon, että" ketään ei ollut kotona. Ei päässyt rappuun, kun ei tiedä ovikoodia" (alaovi siis auki klo7.00-20.00) Siitä voi jo päätellä, että eivät ole edes postiosoitteeseen "löytäneet" perille. Asiakaspalvelussa eivät halua antaa mitään järkevää toimitusaikaa tyliin klo 10.00-12.00 tai klo 16.00-18.00 vaan työssäkäyvänkin ihmisen pitäisi olla päivystämässä vaikka koko päivä siltä varalta, että kuriiri osuu paikalle. Joskus pitää matkustaa toisen kunnan alueelle yli kahden tunnin matka että hakee itse paketin konttorista. Ei oikein mätsää sen kanssa, että on jo valmiiksi maksanut itsensä kipeäksi postimaksuina kuljetusfirman osuuden. Mitähän vielä...?
Juuri näin! Tuota minäkin olen epäillyt, etteivät ole löytäneet perille ja sitten seurantaan ilmestyy merkintä, että vastaanottajaa ei tavoitettu. Sitten haet itse näitä paketeita kuriiriyrityksen toimipisteestä saamatta korvauksia. Eihän tässä ole mitään järkeä. Toimitusajaksi ilmoittavat neljän tunnin haitarin, jolloin pitäisi päivystää ovikellon vieressä. Kun kuriirin palvelunumeroon on soittanut ja pyytänyt vähän tarkempaa toimitusaikaa, vastaa siellä nuori likka ettei voi antaa. Eikä kuski voi kuulemma soittaakaan matkansa varrelta. Miksi ei voi? Onhan toimittajalla Suomen päässä vastaanottajan puhelinnumero, johon he ovat ilmoittaneet paketin monen tunnin tulemisesta.
Ihmettelen ihan samaa. Aiemmin upsilta kuski soitti, yleensä heti aamusta, että on tuomassa pakettia noin klo se ja se. Nykyisin ne ei soita, ja kaiken huippu on se että jos/kun on ovikoodi niin ne ovella ollessaankaan ei soita ja kysy sitä. Ei, vaan sitten lukee paketin tiedoissa että "poikkeus" ja "yritetään saada pääsytiedot". Yritetään miten?
Minulle väitettiin kerran ups:ta, että katuamme ei ole olemassa, ei voi toimittaa pakettia :D Katumme on ollut tällä nimellä kartassa vuodesta 1992. Heillä on navigaattoripäivitys ajalta ennen navigaattoreita.
Sama käynyt UPS(oops?):n kanssa. Soittaminen sinne ei auttanut: sovittiin puhelimessa, että pkt toimitetaan seuraavana päivänä klo xx, ei tietenkään sitä tuotu. Nolo firma.
Antakaa ihmiset palautetta tällaisesta noille firmoille! Ei se muutu jos kukaan ei valita. Aika mielenkiintoista että firmat, joiden bisnes on pakettien toimittaminen, eivät viitsi toimittaa paketteja perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen määritellyt itse paketin toimitusajan esim. Ups:n ja Dhl:n sivuilla. Toistaiseksi ainakin on ollut molemmissa ihan toimiva toi systeemi.
Toimiiko pikapaketeissa, joiden toimituksista tulee tekstiviestinä ilmoitus aamupäivällä ja paketti on kuskin matkassa monta tuntia?
En osaa sanoa. Ei varmaankaan. Itse olen tilannut ulkomailta ihan normaalilähetyksenä (halvin mahdollinen) ja tällöin olen voinut määrittää toimitusajan.
Soita sinne.