Suutun todella helposti
Vähän taustaa: olen aina ollut "joojoo"-tyttö, kaikki kävi ja mua sai talloa. En tiedä, missä kohtaa muutos tapahtui, mutta musta on tullu tosi rasittava! Suutun herkästi, enkä osaa oikein hillitä sitä. En hauku ihmisiä tai sanallisesti sivalla, mutta ärsyynnyn ja loukkaannun, enkä osaa sanoa, mistä se johtui. Tällä hetkellä mulla on neljän läheisen kans riita (tai no "riita) koska koen, että mua kohtaan tehtiin väärin ja mä alotin mykkäkoulun. Näin jälkikäteen katottuna syyt on ollu pieniä, mutta en osaa enää sopia näitä, kun tuntuu, että joka suuntaan jotain häikkää.
En enää edes tiedä, onko tää sitä normaalia käytöstä siis sellasta, että ihmiset puolustaa omia oikeuksiaan vai pikkumaista raivoamista. Tosi turhauttavaa ja noloa. Miten tätä lähteä purkamaan?
Ootteko ollu samanlaisia? Samanlaisissa tilanteissa? Miten näistä eteenpäin? Tuntuu, kun mulla olis pääs jotain vikaa.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen kiltti tyttö ja havainnut, että niiden omien rajojen asettaminen ei onnistu ihmisille, jotka ovat tottuneet sinua polkemaan. Ei vaikka mitä tekisit. Parempi heivata kylmästi elämästä pois pidemmäksi aikaa. Tulevat sitten takaisin parin vuoden päästä oppineina tai sitten eivät, väliäkö tuollaisilla loppupeleissä!
Todellako? Mua toi juuri hirvittää. Mitä, jos lopuksi oonkin yksin? Tuntuu oudolta ajatella, että vika olis vaan niin monessa muussa, eikä mussa itsessä olis mitään. Kiitos vastauksesta. :)
Riippuu vähän. Oletko sellainen "kiltti" ihminen, joka loukkaantuu pienemmästäkin ja toiset saa jatkuvasti olla varpaillaan. Mutta sitten itse, et ymmärrä ollenkaan jos joku voi olla sulle loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän. Oletko sellainen "kiltti" ihminen, joka loukkaantuu pienemmästäkin ja toiset saa jatkuvasti olla varpaillaan. Mutta sitten itse, et ymmärrä ollenkaan jos joku voi olla sulle loukkaantunut.
En omasta mielestä sellanen. Vaan esimerkkitilanne: Oon sopinu, että nään henkilöä X lauantaina klo X vaikkapas meillä kotona. No, henkilö tuleekin tunnin myöhässä, eikä pahottele sitä. Mua alkaa ärsyttämään. Koska jos tilanne olis toisinpäin, niin laittaisin viestin etukäteen, että venähtää ja sitten viel paikalla pahottelisin ja kertoisin syyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlainen kiltti tyttö ja havainnut, että niiden omien rajojen asettaminen ei onnistu ihmisille, jotka ovat tottuneet sinua polkemaan. Ei vaikka mitä tekisit. Parempi heivata kylmästi elämästä pois pidemmäksi aikaa. Tulevat sitten takaisin parin vuoden päästä oppineina tai sitten eivät, väliäkö tuollaisilla loppupeleissä!
Todellako? Mua toi juuri hirvittää. Mitä, jos lopuksi oonkin yksin? Tuntuu oudolta ajatella, että vika olis vaan niin monessa muussa, eikä mussa itsessä olis mitään. Kiitos vastauksesta. :)
Todellakin. Siksihän ne sua talloo, kun aistivat pelkosi ja siksi voivat! Jotkut on vaan korppikotkia ja just noi pieneltä tuntuvat asiat on heidän vallankäyttöään. Lakkaa pelkäämästä ja toimi, kun et pelkää, heidän valtansa sinuun katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Siksihän ne sua talloo, kun aistivat pelkosi ja siksi voivat! Jotkut on vaan korppikotkia ja just noi pieneltä tuntuvat asiat on heidän vallankäyttöään. Lakkaa pelkäämästä ja toimi, kun et pelkää, heidän valtansa sinuun katoaa.
Hmm, en osaa ainakaa vielä ajatella noin. Ehkä liikaa joojoota jäljellä... Väkisinki miettii, et jos joku riitelee monen kans, niin vikaa löytyy itsestäki. :)