Mielestäni uusi äitipuoli nyt ns. ylittää valtuutensa :/ Mitä olette mieltä?
Siis eksän uudesta avovaimosta kyse. Mulla eksän kanssa kaksi lasta, 6- ja 8-vuotiaat. Erosta parisen vuotta, molemmilla uudet kumppanit. Eksä muutti vasta tän nykyisensä kanssa yhteen, ja siis korostan nyt heti alkuun että pidän tästä naisesta kovasti ja lapsetkin pitää, sekä olen onnellinen eksän puolesta, koska ennen tän naisen tapaamista hän oli pitkään masentunut meidän erosta ja elämäntyyli oli..No, vähän niin ja näin. Siis on lyhyesti sanottuna nyt hän on tsempannut isyydessä ja elämän joka osa-alueella tän nykyisen naisen myötä.Ja hyvä niin.
Mut siis se mun asia. Tämä lasten uusi "äitipuoli" nyt on alkanut käyttäytymään tavalla, jota vähän (tai no aika paljonkin) vierastan. Esim. tytön hiuksia leikkaa omavaltaisesti, kun "polkka on niin paljon käytännöllisempi!", mun lapsille ostamia vaatteita on isäviikonloppuina vienyt kierrätykseen/mihin lie ja ostanut tilalle uutta, kun "onhan tää nyt paljon nätimpi!", on näyttänyt ja ostanut pojalle pelejä/videoita jotka esim K12, vaikka olen toivonut ja sen sanonut, että noudatettaisiin ikärajoja.. Kun "eihän se nyt niin tarkkaa voi olla!". On luvannut ostaa lapsille liudan lemmikkejä, vaikka tasan tarkkaan tietää, että olen allerginen. "No voihan ne olla täällä meillä, ja sitten vois käydä lapset useemminkin"! Tuossa vaan muutama esimerkki.
Varmaan hän ei tarkoita pahaa, mutta pahalta tuo silti tuntuu.
:(
Kommentit (82)
Miten tämä kaikki on nyt sinulta tai sinun lapsiltasi pois?
Vierailija kirjoitti:
Monimutkainen kuvio. Pitäis tietää enemmän, että vois kunnolla "tuomita".
Lähtökohtaisesti sanoisin, että hiustenleikkuu oli väärä veto. Ainakin jos hän teki sen täysin omin luvin. Harmaalla alueella ollaan, jos sekä lapsi että isä olivat hiustenleikkuun takana. Plussan puolelle menee, jos lapsi oli jo kauan toivonut moista leikkausta, mutta sinun pitkien hiusten arvostuksen vuoksi ei ollut sitä aiemmin saanut.
Vaatteiden uusiminen on myös hankala. Riippuu siitä, olivatko vaatteet sopivia ja ehjiä ja muuten kelvollisia. Jos olivat, hän toimi väärin. Sen sijaan, jos vanhat vaatteet olivat rikkinäisiä, kulahtaneita, pieneksi käyneitä tms, ja hän "palautti" ne sulle vanhojen vaatteiden sijasta, hän toimi oikein. Helpompaa varmaan olisi jos isän luona olis vaatteita myös, ei tarvis roudata eikä vääntää tällaisista.
Lemmikin saavat tietysti hankkia. Ja isällä on myös sanavaltaa lapsen pelaamiin peleihin jne asioihin. Näissäkin armahdan äitipuolen.
Höllennä pipoa. Sun lapsilla on vissiin aika kiva äitipuoli. :)
No ei ollut tarkoituskaan että pitäisi "tuomita", halusin vaan kuulla mitä muut on mieltä, jotka ehkä jopa olleet joskus samassa tilanteessa.
Ja edelleen, äitipuoli on minustakin muuten tosi kiva, mutta silti minusta menee toiminnassaan alueelle, joka ei ehkä hänelle kuulu.
Lemmikkiasiakaan ei niin paljon haittaisi muuten, mutta olen oikeasti tosi allerginen, ja karvat sekä eläinpöly siirtyy meille vaatteissa, laukuissa, jopa pehmoleluissa(tiedän, kun olen koiraperheellistä kummityttöäni hoitanut!),eikä se ole yhtään kivaa siinä vaiheessa kun ei saa henkeä :(
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet on kyllä sun juttu, jos olet ne ostanutkin. Ei mitään oikeutta viedä kierrätykseen.
Tukkajuttu taas, isällään lienee sanavaltaa yhtäpaljon kuin sullakin ja lapsen mielipidettä pitää ehdottomasti kuunnella, etten nyt suoraan voi sanoa, että juuri äitipuoli ylitti valtuutensa. Lemmikeihin et voi vaikuttaa, jos ne on siellä.
Juttele isän kanssa, että mitään radikaalia ei tehdä tästä edes, ennenkuin te kaksi olette keskenään niin päättäneet.
Missään nimessä ei saa sinun ostamiasi vaatteita viedä kierrätykseen, se on varastamista. Vaadi raha niistä mitkä vei kierrätykseen, että voit ostaa tilalle vastaavat.
Hiuksia ei myöskään saa leikata, se ei ole hänen ja lapsen isän kanssa yhdessä päätettävissä oleva asia, vaan sinun ja lapsen isän välinen päätös.
Lemmikkejä voivat toki ottaa omaan kotiinsa, mikäli lapsesi eivät ole allergisia.
Siis mitä? Jos lasteni äiti leikkaa lapsemme hiukset niin hänen pitää kysyä minulta ensin lupa tai kun hän heittää vanhoja vaatteita pois?
Kyllä puhuin ensin miehen kanssa ennen kun leikkautin tytön tukkaa. Myös mainitsen jos olen antamassa lasten vaatteita eteenpäin. Eihän ne sitä edes pahemmin kiinnosta, mutta mainitsen silti. (Saman katon alla asutaan.)
Kyllä kilahtaisin jos joku, kuka tahansa, leikkaisi meidän lasten hiuksia kysymättä. Saati sitten veisi lasten vaatteita kierrätykseen. Siitä lemmikistä voit tehdä selväksi, että se pysyy isän luona eikä lapsi ala riskaamaan sitä välillä sinun luokse. Suosion kalasteluahan tuo lemmikin lupaaminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet on kyllä sun juttu, jos olet ne ostanutkin. Ei mitään oikeutta viedä kierrätykseen.
Tukkajuttu taas, isällään lienee sanavaltaa yhtäpaljon kuin sullakin ja lapsen mielipidettä pitää ehdottomasti kuunnella, etten nyt suoraan voi sanoa, että juuri äitipuoli ylitti valtuutensa. Lemmikeihin et voi vaikuttaa, jos ne on siellä.
Juttele isän kanssa, että mitään radikaalia ei tehdä tästä edes, ennenkuin te kaksi olette keskenään niin päättäneet.
Missään nimessä ei saa sinun ostamiasi vaatteita viedä kierrätykseen, se on varastamista. Vaadi raha niistä mitkä vei kierrätykseen, että voit ostaa tilalle vastaavat.
Hiuksia ei myöskään saa leikata, se ei ole hänen ja lapsen isän kanssa yhdessä päätettävissä oleva asia, vaan sinun ja lapsen isän välinen päätös.
Lemmikkejä voivat toki ottaa omaan kotiinsa, mikäli lapsesi eivät ole allergisia.
Siis mitä? Jos lasteni äiti leikkaa lapsemme hiukset niin hänen pitää kysyä minulta ensin lupa tai kun hän heittää vanhoja vaatteita pois?
Tukkaan en puutu, mutta vaatteet pitää palauttaa.
Ei, kummityttäreni äidin ei tarvitse palauttaa niitä vaatteita, jotka olen lapselle lahjaksi antanut. Mutta omalle lapselle käyttövaatteeksi hankitut ovat minun omaisuuttani ja minä haluan päättää, mitä niille tehdään.
Sinun omaisuutta? Oletko jotenkin eritellyt onko vaatteen ostanut äiti, isä, kummi, mummi, jne...mutta nyt tiedän, että palautan jokaisen rikkinäisen, loppuun käytetyn tai liian pienet vaatteet äidille takaisin, kun en itse tiedä mikä on hänen omaisuutta tai mikä lahjaksi saatua, tai minun omaani. Minä en vanhoista vaatteista jaksa olla mustasukkainen.
Kyse ei ole pienistä, rikkinäisitä tai kulahtaneista vaatteista (jos olisi, usko pois että ravaisin riemuiten ympäri pihaa siitä hyvästä, että joku ne "korvaa" paremmilla ja sopivimmilla, ilman että minun tarvitsee asian eteen evääni räväyttää!) vaan ihan tavallisista ja sopivista käyttövaatteista, jotka vaan ovat eri maulla ostettuja kuin hänen makunsa. Ja joo, eihän vaatteet ole "niin tärkeitä", siksi en ole halunnutkaan nostaa asiasta meteliä :/
ap
Varo vaan kun lapses kasvaa ettei äitipuoli hanki sille tatuoinninkin, koska onhan se nyt kiva.
Vierailija kirjoitti:
Mielyttämisen halussa hän, sekä isäkin voivat yrittää tehdä lapselle mieliksi. Lapsi ei pidä vaatteistaan, hiukistaan tai lapsi haluaa tietyn pelin, jne. Miten usein lapset on isällään?
Ei puhumisen pitäisi olla mitään amerikantiedettä, joten...
Joka toinen viikonloppu, arkena yleensä 2 päivää ja lomilla pidemmästi.
Ja ollaan puhuttu, tai siis yritetty. Mies luimii ja äitipuoli jyrää. Ja sitten mäkin vissiin luimin. Koska hänhän tarkoittaa vaan hyvää, eikä mun pidä valittaa koska sentään välittää lapsistani toisin kuin monet muut äitipuolet. Anteeksi, viimeinen lause oli katkera, sen oli tarkoitus olla jopa sarkastinen kiteyttäen sen kokemani ristiriidan :/ Siis, ihanaa että hän välittää. Mutta kuitenkin tuo ärsyttää. ap
Miksei niitä vanhoja vaatteita voinut palauttaa vaikka uusia hankkikin?
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä vanhoja vaatteita voinut palauttaa vaikka uusia hankkikin?
No en tiedä. Hän tykkää kierrättää ja antaa tavarat/vaatteet "sinne missä tarvetta on". Mikä sinänsä on ihan jees. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaako äitiys sinulle jotain diktatuurimaista rajantonta valtaa määritellä miten lasten tosessa kodissa toimitaan. Kuulostaa hyvältä, että lapset voisivat olla isällään enemmän.
Jaa että lapsella voi olla polkkatukka aina isällä ollessaan ja pidempi kun on äidillä? Nyt valot päälle! Ei todellakaan ole äitipuolen asia päättää lapsen hiuksista.
Ei äitipuolen asia, mutta onko isällä oikeutta vaikuttaa lapsensa kampaukseen?
Isällä ja äidillä kyllä, isä- ja äitipuolella ei. Jos äitipuoli haluaa hoitaa hiusten leikkauksen, siitä pitää olla tieto ja hyväksyntä molemmilta lapsen vanhemmilta, kun on noin nuoret lapset kyseessä. Toisen ostamien tavaroiden hävittäminen on aina rikos, vaikka vaatteet olisivat lapsen käytössä. Miksi ne vaatteet piti hävittää, olisi vain pakannut valmiiksi kassiin äidille menoa varten ja ostanut isällä oloa varten toiset vaatteet. Pelien ikärajojen valvonta on isän tehtävä, kun lapset ovat isällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaako äitiys sinulle jotain diktatuurimaista rajantonta valtaa määritellä miten lasten tosessa kodissa toimitaan. Kuulostaa hyvältä, että lapset voisivat olla isällään enemmän.
Jaa että lapsella voi olla polkkatukka aina isällä ollessaan ja pidempi kun on äidillä? Nyt valot päälle! Ei todellakaan ole äitipuolen asia päättää lapsen hiuksista.
Ei todella ole äidinkään VAAN SEN LAPSEN KENEN PÄÄ SE ON. Vitun AV mammat täällä riehumassa kun exän uusi onkin ihan ok äitipuoli.
- Lapsen hiukset on yleensä äidin ja lapsen välinen asia kun on tytöstä kysymys. Isät ei kokemukseni mukaan tiedä eikä osaa hiusasioita. Voi olla korvaamatonta leikkauttaa vuosia kasvatetut hiukset tuosta vain. itse olisin kyllä pöyristynyt.
Vierailija kirjoitti:
Monimutkainen kuvio. Pitäis tietää enemmän, että vois kunnolla "tuomita".
Lähtökohtaisesti sanoisin, että hiustenleikkuu oli väärä veto. Ainakin jos hän teki sen täysin omin luvin. Harmaalla alueella ollaan, jos sekä lapsi että isä olivat hiustenleikkuun takana. Plussan puolelle menee, jos lapsi oli jo kauan toivonut moista leikkausta, mutta sinun pitkien hiusten arvostuksen vuoksi ei ollut sitä aiemmin saanut.
Vaatteiden uusiminen on myös hankala. Riippuu siitä, olivatko vaatteet sopivia ja ehjiä ja muuten kelvollisia. Jos olivat, hän toimi väärin. Sen sijaan, jos vanhat vaatteet olivat rikkinäisiä, kulahtaneita, pieneksi käyneitä tms, ja hän "palautti" ne sulle vanhojen vaatteiden sijasta, hän toimi oikein. Helpompaa varmaan olisi jos isän luona olis vaatteita myös, ei tarvis roudata eikä vääntää tällaisista.
Lemmikin saavat tietysti hankkia. Ja isällä on myös sanavaltaa lapsen pelaamiin peleihin jne asioihin. Näissäkin armahdan äitipuolen.
- Uudet toisen ostamat vaatteet eivät ole sama juttu. Olet itse ostanut vaatteen lapsellesi ja siihen sattaa liittyä tunnejuttu. Olet ehkä päättänyt jättää vaatteen muistoksi. tai ajatellut antaa sen jollekin ystävällesi tai säästää seuraavalle mahdolliselle lapsellesi. - Samoin hiukset. Näpit irti toisen äidin lapsen hiuksista.
Höllennä pipoa. Sun lapsilla on vissiin aika kiva äitipuoli. :)
- Uudet toisen ostamat vaatteet eivät ole sama juttu. Olet itse ostanut vaatteen lapsellesi ja siihen sattaa liittyä tunnejuttu. Olet ehkä päättänyt jättää vaatteen muistoksi. tai ajatellut antaa sen jollekin ystävällesi tai säästää seuraavalle mahdolliselle lapsellesi. - Samoin hiukset. Näpit irti toisen äidin lapsen hiuksista.
Vierailija kirjoitti:
Yrittää ostaa itselleen asemaa lasten elämässä. Lyhytnäköistä ja hiemaa tyhmää, kun joskus tuo on lopettava kuitenkin ja aloitettava vanhemmuus. Käykää keskustelu: jos haluaa ostaa vaatteita, sen kun ostaa, vaatteet odottavat lapsia siellä heillä, sun hankkimat vaatteet tulee takaisin sun luo eikä kirpparille. Tämä on järkevääkin, jos sinne iskälle ollaan hankkimassa jotain eläintarhaa. Ikärajat pitää, niistä ei keskustella, ja niin peleissä kuin leffoissa. Ja huom! myös kännykkäpeleissä. Parturi: sopikaa, että viette lapsia vuorotellen ja lapsi päättää mitä tahtoo, kyllä 6v nyt jo sen verran tajuaa, meillä ainakin on tajunnut ja ovat vielä poikia kaikki. Ja sama keskustelu on käytävä aina kun uusia juttuja tulee esiin. Yhteinen, yhdessä sovittu ja kaikilel sopiva linja on tärkeä. Tuo ikärajahomma on helppo, kun sen kertoo teille valmiiksi joku muu.
.
No jo on katkeraa puhetta! Eihän tossa nyt herranjumala mitään tekemistä ole minkään "ostan aseman lasten elämään". Meillä olen äitipuoli ja meillä lasten äiti yrittää tuolla tavoin päsmäröidä ja niuhottaa, eikä tunnu tajuavan, että lasten isällä on myös yhtäläinen oikeus päättää säännöistä. Meillä mennään meidän säännöillä ja hyvin tuntuu lapset viihtyvän. Eikä meilläkään mitenkään pellossa eletä: on nukkumaanmenoajat, karkkipäivää ja muut. Äidillä sitten on tiukempaa. Ja en todellakaan ala vaatimaan lasta vaihtamaan vaatteita kun lähtee äidilleen! Vaikka katkera mustasukkainen ex tätä vaatisikin. Mielestäni siinä ei todellakaan ajatella lapsen parasta vaan äidin parasta, ettå kahdessa kodissa olisi muka eri vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei äiti sitä lasta omista. Isällä on 100% sama oikeus ja jos lapsi haluaa leikkauttaa tukan, ei ole syytä että äiti päättää mitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittää ostaa itselleen asemaa lasten elämässä. Lyhytnäköistä ja hiemaa tyhmää, kun joskus tuo on lopettava kuitenkin ja aloitettava vanhemmuus. Käykää keskustelu: jos haluaa ostaa vaatteita, sen kun ostaa, vaatteet odottavat lapsia siellä heillä, sun hankkimat vaatteet tulee takaisin sun luo eikä kirpparille. Tämä on järkevääkin, jos sinne iskälle ollaan hankkimassa jotain eläintarhaa. Ikärajat pitää, niistä ei keskustella, ja niin peleissä kuin leffoissa. Ja huom! myös kännykkäpeleissä. Parturi: sopikaa, että viette lapsia vuorotellen ja lapsi päättää mitä tahtoo, kyllä 6v nyt jo sen verran tajuaa, meillä ainakin on tajunnut ja ovat vielä poikia kaikki. Ja sama keskustelu on käytävä aina kun uusia juttuja tulee esiin. Yhteinen, yhdessä sovittu ja kaikilel sopiva linja on tärkeä. Tuo ikärajahomma on helppo, kun sen kertoo teille valmiiksi joku muu.
.
No jo on katkeraa puhetta! Eihän tossa nyt herranjumala mitään tekemistä ole minkään "ostan aseman lasten elämään". Meillä olen äitipuoli ja meillä lasten äiti yrittää tuolla tavoin päsmäröidä ja niuhottaa, eikä tunnu tajuavan, että lasten isällä on myös yhtäläinen oikeus päättää säännöistä. Meillä mennään meidän säännöillä ja hyvin tuntuu lapset viihtyvän. Eikä meilläkään mitenkään pellossa eletä: on nukkumaanmenoajat, karkkipäivää ja muut. Äidillä sitten on tiukempaa. Ja en todellakaan ala vaatimaan lasta vaihtamaan vaatteita kun lähtee äidilleen! Vaikka katkera mustasukkainen ex tätä vaatisikin. Mielestäni siinä ei todellakaan ajatella lapsen parasta vaan äidin parasta, ettå kahdessa kodissa olisi muka eri vaatteet.
Sä et sitten osaa lukea?
Vai muuten vaan provoilet?
Vierailija kirjoitti:
Varo vaan kun lapses kasvaa ettei äitipuoli hanki sille tatuoinninkin, koska onhan se nyt kiva.
Sitä ennen esiteinille värjätään hiukset ja hankitaan muutamat reiät korviin. Ennen rippikouluikää lapsella onkin jo lävistys naamassa. Tottakai, kun lapsi haluaa ja äitipuolesta ne on niin kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Sä et sitten osaa lukea?
Vai muuten vaan provoilet?
.
Mistähän tosta nyt voi provosoitua? Todella monella äidillä on ongelma, ettei tajua kuinka tärkeä isä on ja isällä on yhtäläiset oikeudet, en minä meillä lapsille sääntöjä määrää vaan lasten isä.
Ottaisin yhteyttä lastenvalvojaan, ja pyytäisin tätä selittämään isälle, että:
ikärajat eivät ole suosituksia, vaan se on lainrikkomus, jos niitä ei noudata. Voit myös tehdä tuosta vaikka nimettömän ls-ilmoituksen, että lapsille näytetään ikärajattomia pelejä. Pyydä vaikka jotain ystäviä kysymään lapsiltasi "viattomasti", että mitä pelejä nämä ovat pelanneet... sen ls-ilmoituksen voit toki tehdä sinä nimettömästi. Toki sossu sitten tutkii, ja tuolloin voit sitten kertoa, että sinun luonasi ei näin tapahdu, ja tietämäsi mukaan se on ollut se nyxä, joka niin on tehnyt, ei lasten isä. Sitten tuosta selviää myös isälle, että vakavasta on kyse.
Sitten kyselet niitä vaatteita takaisin: sano, että olivat lainavaatteita suurin osa, ja nyt lainaaja haluaa ne takaisin, koska oma lapsi on taas sen kokoinen.
Hiusten leikkuuasian jätät nyt käymättä läpi. lastenvalvojalla käytte sopimassa isän kanssa uusista tapaamiskuvioista: kummankin luona ihan omat tavarat ja vaatteet, ja isä vie lapset pesulle uimahalliin aina tapaamisen päätteeksi, jotta karvat sun muut eivät tule sinun kotiisi. Tämä on todella tärkeää, että sovitte näin! Sitten isä ottaa kassiin ne kaikki vaatteet, jotka ovat olleet lasten päällä tullessa. Uimahallissa laitetaan päälle alusvaatteista lähtien isoissa minigrpip-pusseissa olleet vaatteet, jotka tulevat sinun luotasi. Ennen kuin lapset astuvat sisään ulko-ovesta isänsä luo, niin kengät, ulkotakit yms. laitetaan laukkuun, jota ei viedä sisälle, vaan isä vie sen esim. autoon jne.
Näin saat viranomaisten vahvistusten näihin ongelmiin, eikä sinun tarvitse millään tavoin ottaa siihen nyxään ja hänen käytökseensä sen enempää kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis eksän uudesta avovaimosta kyse. Mulla eksän kanssa kaksi lasta, 6- ja 8-vuotiaat. Erosta parisen vuotta, molemmilla uudet kumppanit. Eksä muutti vasta tän nykyisensä kanssa yhteen, ja siis korostan nyt heti alkuun että pidän tästä naisesta kovasti ja lapsetkin pitää, sekä olen onnellinen eksän puolesta, koska ennen tän naisen tapaamista hän oli pitkään masentunut meidän erosta ja elämäntyyli oli..No, vähän niin ja näin. Siis on lyhyesti sanottuna nyt hän on tsempannut isyydessä ja elämän joka osa-alueella tän nykyisen naisen myötä.Ja hyvä niin.
Mut siis se mun asia. Tämä lasten uusi "äitipuoli" nyt on alkanut käyttäytymään tavalla, jota vähän (tai no aika paljonkin) vierastan. Esim. tytön hiuksia leikkaa omavaltaisesti, kun "polkka on niin paljon käytännöllisempi!", mun lapsille ostamia vaatteita on isäviikonloppuina vienyt kierrätykseen/mihin lie ja ostanut tilalle uutta, kun "onhan tää nyt paljon nätimpi!", on näyttänyt ja ostanut pojalle pelejä/videoita jotka esim K12, vaikka olen toivonut ja sen sanonut, että noudatettaisiin ikärajoja.. Kun "eihän se nyt niin tarkkaa voi olla!". On luvannut ostaa lapsille liudan lemmikkejä, vaikka tasan tarkkaan tietää, että olen allerginen. "No voihan ne olla täällä meillä, ja sitten vois käydä lapset useemminkin"! Tuossa vaan muutama esimerkki.
Varmaan hän ei tarkoita pahaa, mutta pahalta tuo silti tuntuu.
:(
Ostaisi vaikka akvaarion mutta ei karvalemmikkejä. Vaikuttaa aika minäminä tyypiltä.
Miksi ihmeessä näin hyökkäävä sävy?
Sori, enpä ole ehtinyt kysymyksiin vastailla nyt heti, hyvä kun olen kerennyt kaikki kommentit lukea, kun muutakin tekemistä tässä ohessa.
Mutta niin, enkös jo ihan aloituksessa tuonut esiin, etten usko äitipuolen tehneen näitä asioita "pahuuttaan"? Kuten myös sen, että sekä minä että lapset tykätään ko. naisesta.
Mies ei ole osallistunut päätöksiin, eli nainen on toiminut ex tempore pääosin, kun juteltiin asiasta (viimeksi tää tytön hiustenleikkaus), eksä oli sitä mieltä, että eikös se vaan ole kiva, kun X on niin kiinnostunut lapsista. No onhan se tottakai, ei siitä ole kyse. Huomasin, että eksä itsekin oli vähän pihalla, mutta naistaan toki puolustaa minkä sinänsä ymmärrän.
ap