Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni uusi äitipuoli nyt ns. ylittää valtuutensa :/ Mitä olette mieltä?

Vierailija
03.03.2016 |

Siis eksän uudesta avovaimosta kyse. Mulla eksän kanssa kaksi lasta, 6- ja 8-vuotiaat. Erosta parisen vuotta, molemmilla uudet kumppanit. Eksä muutti vasta tän nykyisensä kanssa yhteen, ja siis korostan nyt heti alkuun että pidän tästä naisesta kovasti ja lapsetkin pitää, sekä olen onnellinen eksän puolesta, koska ennen tän naisen tapaamista hän oli pitkään masentunut meidän erosta ja elämäntyyli oli..No, vähän niin ja näin. Siis on lyhyesti sanottuna nyt hän on tsempannut isyydessä ja elämän joka osa-alueella tän nykyisen naisen myötä.Ja hyvä niin.

Mut siis se mun asia. Tämä lasten uusi "äitipuoli" nyt on alkanut käyttäytymään tavalla, jota vähän (tai no aika paljonkin) vierastan. Esim. tytön hiuksia leikkaa omavaltaisesti, kun "polkka on niin paljon käytännöllisempi!", mun lapsille ostamia vaatteita on isäviikonloppuina vienyt kierrätykseen/mihin lie ja ostanut tilalle uutta, kun "onhan tää nyt paljon nätimpi!", on näyttänyt ja ostanut pojalle pelejä/videoita jotka esim K12, vaikka olen toivonut ja sen sanonut, että noudatettaisiin ikärajoja.. Kun "eihän se nyt niin tarkkaa voi olla!". On luvannut ostaa lapsille liudan lemmikkejä, vaikka tasan tarkkaan tietää, että olen allerginen. "No voihan ne olla täällä meillä, ja sitten vois käydä lapset useemminkin"! Tuossa vaan muutama esimerkki.

Varmaan hän ei tarkoita pahaa, mutta pahalta tuo silti tuntuu.
:(

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas puolison eksä, (siis lasten äiti), osti koiran, joka sitten rupesi kulkemaan meillä. Meiltä ei asiaa kysytty, mutta tein kyllä selväksi, mitä mieltä olin asiasta.

Vierailija
22/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaako äitiys sinulle jotain diktatuurimaista rajantonta valtaa määritellä miten lasten tosessa kodissa toimitaan. Kuulostaa hyvältä, että lapset voisivat olla isällään enemmän.

Jaa että lapsella voi olla polkkatukka aina isällä ollessaan ja pidempi kun on äidillä? Nyt valot päälle! Ei todellakaan ole äitipuolen asia päättää lapsen hiuksista.

Ei todella ole äidinkään VAAN SEN LAPSEN KENEN PÄÄ SE ON. Vitun AV mammat täällä riehumassa kun exän uusi onkin ihan ok äitipuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuohan olis voinu olla mun kirjoittama 10v sitten. Vedin kyllä ihan kamalat kilarit, kun exän uusi rouva leikkas tytön otsatukan lyhyeksi:)

Samoin vaatteista "itkettiin" puolin ja toisin.

Nyt un erosta on aikaa jo pitkästi yli 10v ja kaikki tunnesiteet exään on kadonneet, osaan jo suhtautua ihan rauhallisesti siihen, että mun teini juttelee isän puolison kanssa ehkäisystä ja hän tapaa uuden poikaystävän ennen mua...

Tiedän kuitenkin, että mä olen lapseni ainoa äiti ja lapselleni älyttömän tärkeä, eikä se, että exän vaimo tekee asioita lapseni kanssa, koskaan sitä tosiasiaa muuta:)

Eli ap:lle.....kyllä se tuska helpottaa aikaa myöten:)

Vierailija
24/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika röyhkeältä kyllä kuulostaa. Ja noista pahimpana pidän sinun ostamiesi vaatteiden hävittämistä. Hänellä ei sellaiseen ole MITÄÄN oikeutta.

Entä jos isä on tukenut ja ollut osaltaan tekemässä näitä päätöksiä?

Tässä nyt tilanne esittettynä yhden osapuolen lasien läpi katsottuna.

Vierailija
25/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, koko kylä kasvattaa mutta kyllä pitäisi voida myös keskustella kasvatukseen liittyvistä asioista.

Tuo hiusten leikkaus: jos lapsikin haluaa, niin mikäs siinä. Mulla itselläni on vaan kokemus, että noin kahteentoista vuoteen asti hiusten leikkaaminen oli mielestäni minuuteeni koskemista, eli en tykännyt yhtään ajatuksesta että niitä leikattaisiin.

Vaatteet: eihän se nyt VOI pistää pois sun ostamia vaatteita! Vaikka olisivat jääneet pieneksi tai jotain. Silloin palautetaan pienet vaatteet muovikassissa ja sanotaan, että nämä eivät enää mahdu.

Pelit ja lemmikit: en pidä ajatuksesta, että lemmikki ostetaan lapselle. Kyllä tuossa tilanteessa aikuinen voi ottaa lemmikin itselleen, jos näkee sen haluavansa. Vaikka sitten lasten iloksi (meilläkin on elukoita). Mutta eläimen kohdalla on hoitovastuu ja se on aikuisen. Pelit... no, joku k12 on vielä aika laaja käsite. Siitä pitäisi pitää kasvatuspaltsu aikuisten kesken.

Onkohan kovin epävarma itsestään, kun yrittää väkisin olla mukava ja ostaa lapset?

Vierailija
26/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, ap...

Toteuttanut kaiken tämän isän luvalla?

Vierailija
27/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet on kyllä sun juttu, jos olet ne ostanutkin. Ei mitään oikeutta viedä kierrätykseen.

Tukkajuttu taas, isällään lienee sanavaltaa yhtäpaljon kuin sullakin ja lapsen mielipidettä pitää ehdottomasti kuunnella, etten nyt suoraan voi sanoa, että juuri äitipuoli ylitti valtuutensa. Lemmikeihin et voi vaikuttaa, jos ne on siellä.

Juttele isän kanssa, että mitään radikaalia ei tehdä tästä edes, ennenkuin te kaksi olette keskenään niin päättäneet.

Missään nimessä ei saa sinun ostamiasi vaatteita viedä kierrätykseen, se on varastamista. Vaadi raha niistä mitkä vei kierrätykseen, että voit ostaa tilalle vastaavat.

Hiuksia ei myöskään saa leikata, se ei ole hänen ja lapsen isän kanssa yhdessä päätettävissä oleva asia, vaan sinun ja lapsen isän välinen päätös.

Lemmikkejä voivat toki ottaa omaan kotiinsa, mikäli lapsesi eivät ole allergisia.

Vierailija
28/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu, ap...

Toteuttanut kaiken tämän isän luvalla?

Hys hys.

Eihän ap sitä kerro, jos isä on omalta osaltaan ollut vaikuttamassa näihin päätöksiin. Eihän hän silloin voi saatanallisesti syyllistäen hyökätä tämän hyeenalauman kansa äitipuolen kimppuun kuinka tämä silkkaa pahuuttaan ylittää valtuutensa ja kiusatakseen kilttiä äitiä

Vierailija
29/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ihan selvästi lapsille haluaa tuottaa iloa ja sinä suutut siitä.

Kaikki mitä äsken mainitsit on täysin normaalia. Hiusten leikkuu , vaatteet ja lemmikit. Ethän sinä siellä exälläsi asu joten miksi luulet että sinulla on mitään päätösvaltaa mitä he tekevät siellä.

Oletko sinä se äitipuoli, vai ruokitko tällä omaa trolliasi?

Ei, toisten ostamien vaatteitten laittaminen kierrätykseen ja ties mihin ei todellakaan ole oikein, eikä edes normaalia.

Noin iso lapsi osaa kyllä ihan itse sanoa, millaisen tukan haluaa, ja millaisia vaatteita haluaa pitää. Lemmikeistä puheenollen, nehän pitikin jäädä sinne isän ja uuden äitipuolen huusholliin, eli ottaisivat ne itselleen eikä lapsille.

Prkle kun joku tuhosi minun lapseni vaatteen, siitä ei selvitty ihan nätillä puhuttelulla!

Vierailija
30/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaako äitiys sinulle jotain diktatuurimaista rajantonta valtaa määritellä miten lasten tosessa kodissa toimitaan. Kuulostaa hyvältä, että lapset voisivat olla isällään enemmän.

Jaa että lapsella voi olla polkkatukka aina isällä ollessaan ja pidempi kun on äidillä? Nyt valot päälle! Ei todellakaan ole äitipuolen asia päättää lapsen hiuksista.

Eikä äitipuoli ole aikuinen, jolla on vanhemman velvollsisuudet mutta ei mitään oikeuksia? Entä, jos lapsen isä tukee  päätöstä esim. lapsen hiukista?

Ei todellakaan ole oikeutta leikata toisen lapsilta hiuksia!  Ja kyllä, isällä on oikeus päättää asiasta lapsen äidin kanssa, ei äitipuolen!

Vierailija
31/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet on kyllä sun juttu, jos olet ne ostanutkin. Ei mitään oikeutta viedä kierrätykseen.

Tukkajuttu taas, isällään lienee sanavaltaa yhtäpaljon kuin sullakin ja lapsen mielipidettä pitää ehdottomasti kuunnella, etten nyt suoraan voi sanoa, että juuri äitipuoli ylitti valtuutensa. Lemmikeihin et voi vaikuttaa, jos ne on siellä.

Juttele isän kanssa, että mitään radikaalia ei tehdä tästä edes, ennenkuin te kaksi olette keskenään niin päättäneet.

Missään nimessä ei saa sinun ostamiasi vaatteita viedä kierrätykseen, se on varastamista. Vaadi raha niistä mitkä vei kierrätykseen, että voit ostaa tilalle vastaavat.

Hiuksia ei myöskään saa leikata, se ei ole hänen ja lapsen isän kanssa yhdessä päätettävissä oleva asia, vaan sinun ja lapsen isän välinen päätös.

Lemmikkejä voivat toki ottaa omaan kotiinsa, mikäli lapsesi eivät ole allergisia.

Siis mitä? Jos lasteni äiti leikkaa lapsemme hiukset niin hänen pitää kysyä minulta ensin lupa tai kun hän heittää vanhoja vaatteita pois? 

Vierailija
32/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä mulla tulis mielee alkaa leikkaamaan miehen lapsen hiuksia, olin kuinka äitipuoli tahansa. Järkikin sen sanoo että sen suhteen astuisin jonkun varpaille hyvin mahdollisesti. Keskustelisin eka, ennenkuin napsisin kenenkään tukkaa.

Veikkaan että AP:ta harmittaa kun nämä tehdään keneltäkään kysymättä. Keskustelkaa ihmiset, keskustelkaa!

Vierailija
33/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona kertaa parempi kuin lasteni äitipuoli, joka löi ja kiusasi lapsia.

Vierailija
34/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän ihan selvästi lapsille haluaa tuottaa iloa ja sinä suutut siitä.

Kaikki mitä äsken mainitsit on täysin normaalia. Hiusten leikkuu , vaatteet ja lemmikit. Ethän sinä siellä exälläsi asu joten miksi luulet että sinulla on mitään päätösvaltaa mitä he tekevät siellä.

Oletko sinä se äitipuoli, vai ruokitko tällä omaa trolliasi?

Ei, toisten ostamien vaatteitten laittaminen kierrätykseen ja ties mihin ei todellakaan ole oikein, eikä edes normaalia.

Noin iso lapsi osaa kyllä ihan itse sanoa, millaisen tukan haluaa, ja millaisia vaatteita haluaa pitää. Lemmikeistä puheenollen, nehän pitikin jäädä sinne isän ja uuden äitipuolen huusholliin, eli ottaisivat ne itselleen eikä lapsille.

Prkle kun joku tuhosi minun lapseni vaatteen, siitä ei selvitty ihan nätillä puhuttelulla!

Eikö esim. isä osallistu omalta osaltaa lasten elatukseen niin miten määritellään kuka on vaattee lapselle ostanut?

Vierailija
35/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hiustenleikkuu ja lasten vaatteiden vieminen kirpparille on kyllä törkeää. Mutta ap:n ei auta menettää hermojaan vaan ottaa asia esiin hyvässä ja rakentavassa hengessä. Kun joku tuolla aikaisemmin sanoi että kyllä lapset osaa itse päättää millaisen mallin hiuksiin haluaa, niin ei se välttämättä tuossa tilanteessa mene niin. Lapset saattaa ajatella että heidän täytyy miellyttää isän uutta avovaimoa, jotta isä ei suutu/hylkää (mitä nyt lapsen päässä ikinä liikkuukin), ja siksi ovat mukautuvat naisen oikkuihin. Ja sitten nainen vielä "lahjoo" ja kovasti yrittää miellyttää lapsia, tajuamatta että se hiljaa tutustuminen olisi kaikkein paras tie, eikä uuden tavaran ja lemmikkien hankkiminen.

Vierailija
36/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Jos lasteni äiti leikkaa lapsemme hiukset niin hänen pitää kysyä minulta ensin lupa tai kun hän heittää vanhoja vaatteita pois? 

Tukkaan en puutu, mutta vaatteet pitää palauttaa.

Ei, kummityttäreni äidin ei tarvitse palauttaa niitä vaatteita, jotka olen lapselle lahjaksi antanut. Mutta omalle lapselle käyttövaatteeksi hankitut ovat minun omaisuuttani ja minä haluan päättää, mitä niille tehdään.

Vierailija
37/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielyttämisen halussa hän, sekä isäkin voivat yrittää tehdä lapselle mieliksi. Lapsi ei pidä vaatteistaan, hiukistaan tai lapsi haluaa tietyn pelin, jne. Miten usein lapset on isällään? 

Ei puhumisen pitäisi olla mitään amerikantiedettä, joten...

Vierailija
38/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukkaan en puutu, mutta vaatteet pitää palauttaa.

Ei, kummityttäreni äidin ei tarvitse palauttaa niitä vaatteita, jotka olen lapselle lahjaksi antanut. Mutta omalle lapselle käyttövaatteeksi hankitut ovat minun omaisuuttani ja minä haluan päättää, mitä niille tehdään.

Sinun omaisuutta? Oletko jotenkin eritellyt onko vaatteen ostanut äiti, isä, kummi, mummi, jne...mutta nyt tiedän, että palautan jokaisen rikkinäisen, loppuun käytetyn tai liian pienet vaatteet äidille takaisin, kun en itse tiedä mikä on hänen omaisuutta tai mikä lahjaksi saatua, tai minun omaani. Minä en vanhoista vaatteista jaksa olla mustasukkainen.

Vierailija
39/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimutkainen kuvio. Pitäis tietää enemmän, että vois kunnolla "tuomita".

Lähtökohtaisesti sanoisin, että hiustenleikkuu oli väärä veto. Ainakin jos hän teki sen täysin omin luvin. Harmaalla alueella ollaan, jos sekä lapsi että isä olivat hiustenleikkuun takana. Plussan puolelle menee, jos lapsi oli jo kauan toivonut moista leikkausta, mutta sinun pitkien hiusten arvostuksen vuoksi ei ollut sitä aiemmin saanut.

Vaatteiden uusiminen on myös hankala. Riippuu siitä, olivatko vaatteet sopivia ja ehjiä ja muuten kelvollisia. Jos olivat, hän toimi väärin. Sen sijaan, jos vanhat vaatteet olivat rikkinäisiä, kulahtaneita, pieneksi käyneitä tms, ja hän "palautti" ne sulle vanhojen vaatteiden sijasta, hän toimi oikein. Helpompaa varmaan olisi jos isän luona olis vaatteita myös, ei tarvis roudata eikä vääntää tällaisista.

Lemmikin saavat tietysti hankkia. Ja isällä on myös sanavaltaa lapsen pelaamiin peleihin jne asioihin. Näissäkin armahdan äitipuolen.

Höllennä pipoa. Sun lapsilla on vissiin aika kiva äitipuoli. :)

Vierailija
40/82 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 jatkaa

Meni jotenkin ajatus katki, tarkoitin että jos äitipuoli laittoi ne uudet vaatteet lasten mukaan vanhojen tilalle.. ei siis niitä vanhoja kun nehän meni kierrätykseen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän