Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te suhtautuisitte vastaavassa tilanteessa, jos saisitte tällaisen hääkutsun?

Vierailija
03.03.2016 |

Eli kesällä on todella hyvän, pitkäaikaisen ystäväni häät. Olen onnellinen heidän puolestaan ja haluan tosi mielelläni osallistua, mutta matkassa on muutama mutka.. Ensinnäkin, hääjuhla on tarkoitettu vain aikuisille. Minulla on ennestäänkin monta lasta ja lisäksi ihan vastasyntynyt vauva siinä vaiheessa kun juhlat ovat. Mieheni suostui jäämään isompien lasten kanssa pois juhlista, koska ei oikein tunne hääparia yms. Meillä ei ole muita tuttuja jotka voisivat sillä paikkakunnalla hoitaa lapsiamme juuri juhlien aikaan.

Mutta ..minua arveluttaa melko varmasti täysimetyksellä olevan vauvan jättäminen moneksi tunniksi. Kun nähtävästi vauvatkaan eivät ole tervetulleita. (hääpari on lapseton btw) Jos tuleva vauva on temperamentiltaan yhtään samanlainen kuin isoveljensä, hän huutaa armottomasti koko sen ajan kuin on minusta erossa, riippumatta siitä onko hän kylläinen tai nukkunut tarpeeksi. Jos olen poissa tunnin, hän huutaa tunnin, jos neljä tuntia, kestää huuto neljä tuntia..
Isoveljensä oli ensimmäisen ikävuotensa niin kiinni minussa, että hätääntyi pelkästään siitä jos poistuin huoneesta hänen nähtensä. Näin ollen ottaisin tosi mielelläni vauvan mukaan, mutta saattaa olla että jos minut laitetaan valitsemaan vauvani ja juhlien väliltä, käyn vain kirkossa katsomassa vihkimisen ja jätän sitten juhlinnat muille.

Mikä on toki tosi ikävää, kun olisihan sitä mukava olla juhlistamassa toisten onnea.
No, mutta katsotaan. Onhan tässä monta kuukautta vielä aikaa...

Lisäksi vielä kirsikkana kakkuun: Kutsussa pyydettiin ilmoittamaan erityisruokavaliot ja allergiat. Kun kerroin etten syö punaista lihaa ja kanaa, sain vastaukseksi: "Noo, syöt sitten salaattipöydän antimia, niilläkin saa varmasti jo nälän pois. ;)"

Huoh... No miksi sitä sitten edes kysyttiin..
:(

Kommentit (186)

Vierailija
1/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ruoka asia oli aika törkeä, mutta tuossa lapsijutussa olet vähän itsekäs.. kyllä vauva pari tuntia pärjää!! Jos itkee kotona niin itkee...

Vierailija
2/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin varmaan lähinnä vakavista allergioista :) hääpari taitaa haluta rennot aikuishäät eikä stressata kaikista asioista. Toivottavasti tajuavat olla pahoillaan mikäli et pääse osallistumaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ystävältä, miksi erityisruokavalioista kysyttiin, jos kasvisruokaa ei ole saatavilla. Mutta noin muuten menisin nauttimaan häistä vaikka sitten valmiiksi kylläisenä, ei ole iso ongelma. Lapsettomuus on häissä vain hyvä juttu.

Vierailija
4/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmasti jättäisin menemättä. Tuntuisi siltä, ettei minua haluta paikalle, enkä usko, että nauttisin vastasyntyneen äitinä olla vauvasta erossa itsekään, lisänä todennäköisesti maidosta pakkautuvat rinnat jne. Kun tähän lisää vielä tuon ruokajutun, olisi päätös aika helppo. Pahoittelisin, etten pääse, vedoten vauvaan jne.

Hyvät ystävät ovat toki tärkeitä, mutta eipä siellä häissä ehdi hirveästi kaveeraamaan ja tuossa tilanteessa muutenkaan juhlimaan, joten en usko, että jäät paljosta paitsi.

Vierailija
5/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisin siihen hyvin.

Vierailija
6/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-asia oli asiaton. Jos kutsussa lukee että vain aikuisille, niin sitten lapset eivät ole tervetulleita. Jos lapsi on liian pieni jäämään isänsä kanssa, niin sitten jätät menemättä.

Kasvissyöjä-äiti minäkin

Vierailija
7/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tee asiasta itseään suurempaa ongelmaa. Häitä tulee ja menee. Näistä jäät vastasyntyneen äitinä ilman muuta pois.

Vierailija
8/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mies pärjää hetken vauvan kanssa? Itse en kyllä menisi ihan vaan tuon ruokakommentin takia. Kertoo vähän "ystävästäsi" , mutta kukin tyylillään.

Vierailija
9/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ruokajuttu oli kyllä tökerö. Itse jättäisin vauvan kotiin, Tutteli on keksitty.

Vierailija
10/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaat maitoa pulloon. Kyllä se isä pärjää lasten kanssa:)

Vierailija
11/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ruoka asia oli aika törkeä, mutta tuossa lapsijutussa olet vähän itsekäs.. kyllä vauva pari tuntia pärjää!! Jos itkee kotona niin itkee...

Minusta olisi aika lailla itsekkäämpää jättää kylmästi lapsi kotiin itkemään kuin asettaa vauvan tarpeet ykkössijalle.

Ap:na varmistaisin vielä, että lapsikielto koskee myös vauvoja (olen kuullut häistä, joissa vauvat on saanut ottaa mukaan vaikka lapset ovatkin muuten kiellettyjä). Jos niin on, ettei lapsikaan ole tervetullut, niin voisi olla kaikkien kannalta parempi jäädä kotiin. Niin kuin nelonenkin sanoisi, tuskin pystyisit nauttimaan juhlista ilman vauvaa.

(Ja sivumennen sanottuna ystäväsi kuulostaa vähän törpöltä.)

Vierailija
12/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vauva ei kestä olla äidistä erossa, jos huutaa koko erossaoloajan. Ei jumalauta vauva huvikseen huuda.

Vierailija
13/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuuskysymys tällä palstalla meuhata häistä, joihin kutsutaan vain aikuiset. Aihe sinällään jo loppuun asti kaluttu.

Vastaat vaan kutsuun, että tulet, mikäli tilanne vauvan synnyttyä sen sallii. Mikäli vauvan isä ei pärjää lapsensa kanssa muutamaa tuntia niin saatat joutua perumaan viime hetkellä. Tiedät vasta sitten. Yksinkertaista. Kukaan ei ihmettele vastaustasi. Haluaisitko edes itkevän ja syliriippuvaisen vauvan viedä aikuisten juhliin? Tuskin.

Ruokakysymys. Jos halutaan tietää allergiat niin kysytään vaan allergiat. Jos ei haluta tietää omasta halusta erityisruokavalioita niin sitten niitä ei kysytä. Voihan se salaattipöytä olla ihan täysin passeli sinulle. Tiedät sitten juhlien jälkeen.

Vierailija
14/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itkee pari tuntia niin itkee? Toivottavasti ykkösellä ei oo lapsia..

Mjoo. Voithan aina tiedustella jos vauva on todella riippuvainen että saisiko tulla mukaan. Muussa tapauksessa en itse menisi. Pumpatulla maidolla kyllä pärjää mutta ei olisi sydäntä jättää toista pientä raukkaa huutamaan...

Vierailija
15/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, ettei joku halua pieniä kiljuvia pentuja hääjuhlaansa. Kuinka avuton tuo miehesi on, kun ei pärjää oman lapsikatraansa kanssa edes yhden hääjuhlan ajan? Kyllä täytyisi minusta pärjätä. Sitä ei koskaan tiedä mitä elämä heittää eteen, että on kertakaikkiaan pakko olla vanhemman yksinäänkin lasten kanssa.

Vierailija
16/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin kutsusta ja sanoisin ei kiitos.

Vierailija
17/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi vastasyntynyttä vauvaa, vaikka mieheni hoitaakin lapset hyvin. Vauva ei välttämättä suostu syömään muuta kuin rintaa, tai jos pullolla ruokkiminen häiden aikana onnistuisikin, ei ehkä haluaisi enää juoda tissistä. Häissä kuitenkin kestääkin enemmän kuin pari tuntia.

Monesti imetyksen vuoksi pikkuvauvat saavat tulla lapsettomiin häihin. Hehän eivät juoksentelekaan ympäri kirkkoa tms, vaan yleensä nukkuvat suurimman osan ajasta. Tietenkään ilman lupaa ei kannata viedä. Olin vastikään lapsettomissa häissä, jonne eräs pariskunta oli tuonut kuukauden ikäisen vauvan. Hääpari oli asiasta närkästynyt ja hämmentynyt, vaikka vauvasta ei ollutkaan harmia. Kun juttelin heidän kanssaan, ilmeni, että heillä ei ollut mitään käsitystä siitä, ettei tuon ikäistä välttämättä voisi jättää häiden ajaksi vain jonnekin lastenhoitajalle tai mummolle. Olivat kuitenkin ehdottomasti halunneet, että molemmat pariskunnasta tulevat paikalle.

Vierailija
18/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsua saa kenet haluaa ja miten haluaa. Kutsuun saa vastata miten haluaa. Mennä tai ei.

Aiheen vierestä; kuinka paljon menettää jos jättää suomalaiset jökötyshäät väliin?

Vierailija
19/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin kutsusta ja sanoisin, että valitettavasti en pääse tulemaan.

Vierailija
20/186 |
03.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai ihan normaalia, ettei imettävä äiti pääse ainakaan iltajuhliin.

Eihän tuossa ongelmaa ole, tietenkin jäät juhlista pois, jos ovat lapsettomat häät.

Ja olen feministi, en äitimyytin kannattaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme