Millaisia ääniä sun naapureista kantautuu?
Mun toiseen seinänaapurin lapset joskus riehuu ja itkee, toiset seinänaapurit musioi. Asumme ylimmässä kerroksessa, joten yläkertaa ei ole ja alakerran äänet ei meille kuulu, tai sit ne on niin hiljaisia.
Kommentit (119)
TotuusSensuroidaan kirjoitti:
10 hengen somaliperheen kammottava meteli. Y-säätiö hankki heille osaketalostamme ison asunnon.
Hyi kauhee, muuttaisin muualle :/ Mulla menee hermot jo yhteen arabiäijään joka asuu mun yläpuolella.
Joku keski-ikäinen akka huutelee nahjusmiehelleen tasatunnein.
Oikeassa omassa kodissa toisinaan poraamista, ihan satunnaiaesti joku riitaa(ei haittaa riidellään itekin kovaan ääneen kerran pariin vuoteen, tiedostan itsessäni tän raivoomis-ongelman väsyneenä)
Täällä opintojen takia väliaikaisasunnossa: naapurin kälätystä, musiikkia ja aika usein aikuisten huutoa ja lasten itkua :/
Molemmat kerrostaloja.
Naapuri jumputtaa jotain vanhoi biisei vuosilta 60-80.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuuluu pesukoneen linkousta. Muitakin ääniä varmaan kuuluu mutta en istu koko päivää enkä yötä korva kiinni seinässä kuuntelemassa mitä naapurissa tehdään. Meillä radio yötäpäivää auki, telkkarikin usein auki, puhutaan paljon, lapset huutaa välillä, käydään vuorotöissä joten suihkussa käydään välillä öisin ym, ym. Joten varmaan kuuluu ääntä meiltäkin jos joku niitä alkaa kuuntelemaan.
Ai että "varmaan" kuuluu? Kuule, sä perheinesi oot just niitä ihmisiä, jotka ei osaa asua kerrostalossa. Sä et edes tajua, että tuota teidän mekkalaa ei todellakaan tarvitse kuunnella korva kiinni seinässä vaan se kuuluu muutenkin jokaiseen naapuriin, ihan siinä missä teille tuo satunnainen pesukoneen ääni. Muitakin ääniä saattaisi kuulua, jos ette itse pitäisi niin kamalaa möykkää koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa asuu joku kovaääninen nuori mies, joka joko puhuu paljon yksin tai jonkun hiljaisempiäänisen keskustelukumppanin kanssa.
Se puhuu puhelimeen. Mun yläkerrassa asuu kanssa tällainen isoääninen nuori mies, kaikki "bisnes"puhelut saa kuunnella vaikka ei tahtoisikaan. Lisäksi tämä nuori mies ravaa puhuessaan ees taas ympäri kämppää, tömps, tömps, tömps. Mä en edes tajua miten se voi saada noin pienessä asunnossa niin paljon vauhtia ja voimaa siihen askeleeseen.
Alakerrasta en ole ikinä kuullut mitään. Seinänaapurista ja yläkerrasta kuuluu ainakin koiran haukkuminen/vinkuminen/oven raapiminen, nauru, laulaminen, huutaminen, puhe muminana, pesukoneen linkous, keittiön hanasta veden päästäminen, vessaäänet, imuri, tehosekoittimet sun muut... yläkerrasta myös usein myöhään illalla kuuluu kauheaa kolinaa, en tiedä mitä touhuaa.
Mitkään äänet ei mua kyllä haittaa, ihan kiva kun ei koko ajan ole niin hiljaista (asun yksin). En vaan haluaisi, että mun elämisen äänet kuuluisi naapureille, ahdistaa kun tuntuu etten saa ikinä olla täysin rauhassa ja tehdä mitä huvittaa, joku aina kuuntelee.
Täällä hetkellä kuukuu n. 3 koiran haukuntaa. Isäntäväki ei ole kotona kahdessa osoitteessa. Ei haittaa. vielä ei ole nukkumaan meno aika, ja aina nukkumisaikana on hiljaista.
Tv:n ääniä, pleikkaripelejä ja elokuvia. Rivitalon päätyasunto ja seinänaapurina nuori poikamies :D Tupakalla ramppaaminen eli oven aukominen, mutta ei mitään häiritsevää, mukava naapuri :)
Vierailija kirjoitti:
Joskus kuuluu pesukoneen linkousta. Muitakin ääniä varmaan kuuluu mutta en istu koko päivää enkä yötä korva kiinni seinässä kuuntelemassa mitä naapurissa tehdään. Meillä radio yötäpäivää auki, telkkarikin usein auki, puhutaan paljon, lapset huutaa välillä, käydään vuorotöissä joten suihkussa käydään välillä öisin ym, ym. Joten varmaan kuuluu ääntä meiltäkin jos joku niitä alkaa kuuntelemaan.
V*ttu mikä itsekäs minäminä-ihminen. Ei kai teille kuulukaan mitään muuta kuin pesukoneen linkoamisääni, kun teillä on tuollainen älämölö jatkuvasti. Ja se teidän älämolö kuuluu naapuriin ihan erikseen kuuntelematta, mutta sä kuvittelet että muut ihan asiakseen kuuntelee korva kiinni seinässä, koska ei teillekään kuulu mitään. Onko koskaan tullut mieleen, että ne kaikki muut siinä taloyhtiössä/rapussa ymmärtää kuinka kerrostalossa asutaan ja siksi sä et kuule naapureista mitään? Ne ei katsos ole tuollaisia idiootteja, jotka huutaa p*rseestään saakka kaikki asiat ja huudattaa kaikkia mahdollisia aparaatteja yötä päivää. Sun kuuluis asua yksinäsi keskellä korpea.
Vierailija kirjoitti:
Alakerrasta en ole ikinä kuullut mitään. Seinänaapurista ja yläkerrasta kuuluu ainakin koiran haukkuminen/vinkuminen/oven raapiminen, nauru, laulaminen, huutaminen, puhe muminana, pesukoneen linkous, keittiön hanasta veden päästäminen, vessaäänet, imuri, tehosekoittimet sun muut... yläkerrasta myös usein myöhään illalla kuuluu kauheaa kolinaa, en tiedä mitä touhuaa.
Mitkään äänet ei mua kyllä haittaa, ihan kiva kun ei koko ajan ole niin hiljaista (asun yksin). En vaan haluaisi, että mun elämisen äänet kuuluisi naapureille, ahdistaa kun tuntuu etten saa ikinä olla täysin rauhassa ja tehdä mitä huvittaa, joku aina kuuntelee.
Mun yläkerrassa ihan sama juttu, oon miettinyt että vaihtaako ne huonekalujen järjestystä aina ennen nukkumaanmenoa. Joka hemmetin ilta sama homma, lisäksi siellä kaatuu pyykkiteline sekä joka ilta että joka aamu. Luulisi että sille etsisi jo paremman paikan, kun se kerran on aina tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun naapurissa asuu joku kovaääninen nuori mies, joka joko puhuu paljon yksin tai jonkun hiljaisempiäänisen keskustelukumppanin kanssa.
Se puhuu puhelimeen. Mun yläkerrassa asuu kanssa tällainen isoääninen nuori mies, kaikki "bisnes"puhelut saa kuunnella vaikka ei tahtoisikaan. Lisäksi tämä nuori mies ravaa puhuessaan ees taas ympäri kämppää, tömps, tömps, tömps. Mä en edes tajua miten se voi saada noin pienessä asunnossa niin paljon vauhtia ja voimaa siihen askeleeseen.
No totuus varmaan on tuo tai Skype tai nettipelit, mutta saan jotain tyydytystä ajatuksesta, että keskustelee illat pitkät yksikseen. Tyydyttää siis outoa huumorintajuani. :')
Kerrostalokämppä, mutta yllättävän hiljaista. Joskus päivällä kuuluu yläkerran naisen soittoharjoituksia, pianoa ja joskus jotain oboe klarinetti mitälie myös. Naisen poika joskus juoksee vähän, mutta eipä se nyt ikinä mitään maratoonia vedä, eli ei oikein ärsytä.
Joskus meillä oli rasittava teinirotta kolme kerrosta alempana, ja se piti niin hulluja bileitä että koko rappu raikas ja heitteli tupakantumppeja (palavia) ikkunasta yhtään katsomatta kulkeeko joku alapuolella tms. Onneksi se sai häädön ja kukaan ei ehtinyt saamaan kuontaloonsa palavaa tumppia.. (etenkään kun asunnoissa ei ole parvekkeita, eli täällä ei polteta kuin pihan tupakkapaikalla).
Seinänaapuri takoo aina välillä kolmen aikaan aamuyöstä jotakin kappaletta jollain helvetin poravasaralla (?). Mulla ei ole tähänkään päivään mennessä pienintäkään aavistusta siitä, mikä projekti sillä on oikein käynnissä siellä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yläkerrassa ihan sama juttu, oon miettinyt että vaihtaako ne huonekalujen järjestystä aina ennen nukkumaanmenoa. Joka hemmetin ilta sama homma, lisäksi siellä kaatuu pyykkiteline sekä joka ilta että joka aamu. Luulisi että sille etsisi jo paremman paikan, kun se kerran on aina tiellä.
Ehkä niillä on joku jännä nukkumasysteemi, esim. vuodesohva, joka pitää joka ilta vetää auki hirveällä kolinalla ja siirtää sohvapöytä edestä pois.
Naapurit on niin kaukana, ettei oikeastaan kuulu ääniä. Harvoin lasten leikkiminen tai ruohonleikkuri kuuluu tänne, ei muuta oikeastaan.
Seinänaapurista kuluu välillä läpi keittiössä kokkaaminen. Lisäksi jos siellä on ihmisiä kylässä, niin puhe kuuluu. Ei kuitenkaan onneksi niin hyvin, että pystyisi sanoja erottamaan.
Alakerrasta kuuluu pesukoneen linkoaminen. Samoin jos siellä on vieraita, niin puhe kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapuri takoo aina välillä kolmen aikaan aamuyöstä jotakin kappaletta jollain helvetin poravasaralla (?). Mulla ei ole tähänkään päivään mennessä pienintäkään aavistusta siitä, mikä projekti sillä on oikein käynnissä siellä :D
Jos se on herätyskello ja se ääni sitten resonoi yöpöytään tms? Sen ei oikeasti tarvii olla kummoinenkaan ääni. Ihan kännykän herätyskin saa ihan järkyttävän saundin aikaan alakertaan, jos se on suoraan esim parketilla ja siinä on värinä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niillä on joku jännä nukkumasysteemi, esim. vuodesohva, joka pitää joka ilta vetää auki hirveällä kolinalla ja siirtää sohvapöytä edestä pois.
Kuulostaa tosi fiksulta. Not. Luulisi että tossa kohtaa hankkisi joko oikean sängyn tai isomman asunnon.
Ööh? Mikäs tässä nyt niin ällöää on jos mies kiihottuu lesboseksistä? Katsotte itsekin netistä vaikka minkälaista perseentuhoamista ;)