Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskonen ja mahaongelmat

Huolestunut keskosäiti
02.03.2016 |

Auttakaa minua!
Synnytin esikoiseni kuukausi sitten keskosena ( rv 33+1). Pääsimme pari viikkoa sitten kotiim ja siitä lähtien on pienellä vatsaongelmat alkanut.
Hän kakkaa joka kolmas tunti, välillä jopa 3 kertaa tunnissa ja itkee kakatessaan. Välillä voi myös oksentaa monta tuntia ruokailun jälkeen.
Olen käynyt lääkärillä ja tämä sanoo että ihan normaalia on vaikka kakka on niin vetistä että imeytyy vaippaan. Voiko joku kokemuksella sanoa minulle että tämä on normaalia?? Pelkään että olen tulossa hulluksi kun kukaan ei ota minua tosissani, ja minä epäilen ettei pikkusella ole kaikki hyvin!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista kai on se nouseeko paino. Keskosten vatsaongelmat on kyllä hyvin yleisiä. Minunkin keskosvauvani pulautteli varmaan puolet ruoasta ja itke yöt ja päivät läpeensä.

Vierailija
2/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pelkkää maitoa saavalla sen kakan kuuluukin olla löysää sinappikakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskosella ei välttämättä ole kerennyt suolisto kehittyä ennen syntymäänsä. Jos paino lisääntyisi en heti menisi kullä olettamaan että vaivalle voi yhtään mitään muuta kuin antaa aikaa :) mitä itkemiseen tulee niin ei sustakaan varmaan ois kivaa ripuloida koko ajan

Vierailija
4/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olennaista kai on se nouseeko paino. Keskosten vatsaongelmat on kyllä hyvin yleisiä. Minunkin keskosvauvani pulautteli varmaan puolet ruoasta ja itke yöt ja päivät läpeensä.

Välillä paino nousee välillä ei! Kiitos vastauksesta, rauhoittavaa kuulla että se on muillakin ollut niin ja että ei vakavempaa ollut kyseessä!!!

Vierailija
5/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskosella ei välttämättä ole kerennyt suolisto kehittyä ennen syntymäänsä. Jos paino lisääntyisi en heti menisi kullä olettamaan että vaivalle voi yhtään mitään muuta kuin antaa aikaa :) mitä itkemiseen tulee niin ei sustakaan varmaan ois kivaa ripuloida koko ajan

Kiitos!!, ihana kuulla että voi olla järkeväkin syy. Itse niin huolestunut kun nämä oireet alkoivat saman tien kun tuli sairaalasta kotiin...

Vierailija
6/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö kuinka usein neuvolassa? Voithan pyytää ylimääräistä painoseurantaa jos huolestuttaa.

Vierailija
7/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttekö kuinka usein neuvolassa? Voithan pyytää ylimääräistä painoseurantaa jos huolestuttaa.

Normaalisti meitä seurataan. Neuvolastako voi sitä ekstra painon ottoa pyytää. Kiitos hyvästä vinkistä! Soitan sinne heti huomenna!

Vierailija
8/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teidän vauva syö?

Kaupan korvikkeet on liian tujuja...keskosille on omat korvikkeet. Eikö teillä ole käyntejä keskolassa enää...meidän "tervettä" rv31 seurattiin sairaalassa 2v asti, neuvolan lisäksi siis.

Vierailija
9/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kevyt.net ellei ole vielä tuttu.

Vierailija
10/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän vauva syö?

Kaupan korvikkeet on liian tujuja...keskosille on omat korvikkeet. Eikö teillä ole käyntejä keskolassa enää...meidän "tervettä" rv31 seurattiin sairaalassa 2v asti, neuvolan lisäksi siis.

Rintamaitoa vaan, ja sitäkin olen miettinyt että voiko olla sille allerginen

Kuulemma niin hyvä paino syntyessä että täällä Vaasassa ei seurata sen kummemmin. Normaalit neuvolakäynnit vaan. Omasta mielestä hullua kun ensin ollaan kaksi viikkoa saturaatiomittareissa kiinni ja sit vaan lähetetään kotiin eikä seurata painoa ollenkaan. Maitoa kun kuulemma tulee minulta niin hyvin :(...

Vierailija
11/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut keskosäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän vauva syö?

Kuulemma niin hyvä paino syntyessä että täällä Vaasassa ei seurata sen kummemmin. Normaalit neuvolakäynnit vaan. Omasta mielestä hullua kun ensin ollaan kaksi viikkoa saturaatiomittareissa kiinni ja sit vaan lähetetään kotiin eikä seurata painoa ollenkaan. Maitoa kun kuulemma tulee minulta niin hyvin :(...

Okei.... ja sai ilmeisesti sairaalassakin sinun maitoa?

Mites oma ruokavalio? Jostain imetystuen sivuilta vois katsoa mitkä yleensä aiheuttaa vauvalle vaivaa ja jättää niitä pois. En nyt enää niitä muista kun oma rv31 on jo 9v.

Menisin kyllä pätevälle lastenlääkärille, vaikka yksityiselle ellei keskola ota enää poliklinikkakäynnille.

8 ja 9

Vierailija
12/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestunut keskosäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teidän vauva syö?

Okei.... ja sai ilmeisesti sairaalassakin sinun maitoa?

Mites oma ruokavalio? Jostain imetystuen sivuilta vois katsoa mitkä yleensä aiheuttaa vauvalle vaivaa ja jättää niitä pois. En nyt enää niitä muista kun oma rv31 on jo 9v.

Menisin kyllä pätevälle lastenlääkärille, vaikka yksityiselle ellei keskola ota enää poliklinikkakäynnille.

8 ja 9

Siinä ongelma onkin että samat ruuat ja sama maito kun keskola aikana. Olen kerran lääkärillä käynyt ja he sanoi että maito tulee varmaan paineella ettei kannata huolestua, mutta toki ihan tavallinen terveyskeskuksen lääkäri... Soitan mehiläiseen! Kiitos neuvosta!! Ja ihana kuulla että lapset jo noin vanhoja ja kaikki mennyt hyvin!:)

Vierailija
13/13 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut juuri perhepiirissä tälläinen.Sai siihen lääkkeet ja autooi jonkin verran.(oli siis siihen oksenteluun,refluksi kai)Koita imettää ja pumpata niin luulen että pääset helpommalla kuin sillä korvikkeella,vaikeaa se on mutta tsemppiä.Vuoden vanhana helpotti.

Meillä täys aikainen poika oli aikoinaan kova pulauttelemaan ja edelleen on 6-veenä sellainen että häntä närästää helposti..lääkkeittä selvinnyt.

Kyllä lääkäristä saa apua.Vaikka yksityiseltä sitten.

Tsemppiä sinne..kyllä se helpottaa kun lapsi kasvaa,hyviä hermoja ja jaksamista sinne..voi tuntua pitkältä aika vauvojen kanssa mutta vuosikin menee äkkiä.