Mikä minussa on vikana?
Olemme muuttaneet muutama vuosi sitten pienelle paikkakunnalle jolloin taakse jäivät vanhat ystävät. Koskaan minulla ei ole ollut isoa läheistä ystäväjoukkoa, vaan pikemminkin paljon tuttavia eri porukoista (harrastuksista, työstä, koulusta) mutta läheisiä sydänystäviä ihan pari. Lapsuudenystäviini pidän yhteyttä mutta välimatkan takia, emme näe kovin usein. Minun aloitteestani pidetään yhteyttä. Ystäväilläni ei itsellään vielä ole lapsia, minulla taasen on ollut jo vuosia perhe. Täällä uudella paikkakunnalla, olen tutustunut ihmisiin sali-harrastukseni ja työn kautta, sekä tutustunut esim. juhlissa uusiin tuttavuuksiin. Jostain syystä en kuitenkaan onnistu luomaan ystävyyttä, enkä ymmärrä miksi, kun kuitenkin yritän olla kiltti, avulias ja ehtiä tavata sekä kutsun ihmisiä meille! Aloitteet tehdään aina minun puolelta, minä olen kutsunut porukkaa meille syömään, juhliin, illanistujaisiin jne, mutta minua ei ikinä kutsuta minnekkään eikä minuun pidetä yhteyttä! Illanistujaisissa en ole hiljainen, enkä se äänekkäin, päinvastoin olen ilmeisesti sopivan puhelias ja ihmiset tuntuvat pitävän kanssani juttelusta, minulla on ollut aina paljon seuraa ympärilläni kun jotakin tapahtuu. Töissä olen pidetty ainakin työyhteisössä. Päivitän somea ahkerasti, lisään päivittäin jotakin hauskaa tai kuvia. Minulla on ollut paljon tykkääjiä ja kommentoija aina ja kirjoituksiani on kehuttu kivoiksi ja kehoitettu että kirjoittaisin blogia. Jostain syystä viimeisten kuukausien aikana nämäkin ihmiset ovat kadonneet ympäriltäni, jutuistani ei tykätä, ei kommentoida. Vain etäiset kaverit tekevät sitä- eivät ne joiden kanssa olen tekemisissä. En tietääkseni ole loukannut ketään, tai käyttäytynyt huonosti. Päivitykseni ovat asiallisia, pääasiassa lapsiini ja harrastuksiini liittyviä. Mikä voi olla vikana, kun tuntuu ettei minusta aidosti pidetä? Ymmärtäisin jos olisi kyse vain yhdestä tai kahdesta ihmisestä, mutta tuntuu että ympäriltäni vähenee kokoajan sellaisia ihmisiä joiden luulin pitäneen minusta, ja joista minä pidän! Olenko jotenkin itseäni korostava somessa, kun niin paljon julkaisen? Ainakin olen todella onneton ja huonolla itsetunnolla varustettu, yritän miellyttää muita ja kaipaisin ihan tosi ystäviä. Minusta tuntuu että selkäni takana puhutaan ikävästi, aavistan kuka ihminen on kyseessä, mutta ei kai yksi ihminen voi keksiä levittää niin isolle joukolle ihmisiä minusta ikävyyksiä että noin moni minua karsastaa? En myöskään keksi mitä levitettävää minusta olisi, sellaista joka muita loukkaisi. Alan olla todella onneton.
Kommentit (5)
Voi olla että yhdistelmä onnettomuutta ja huonoa itsetuntoa yhdistettynä miellyttämistarpeeseen ja sen peittämiseen että potee edellämainittuja, eli vetää koko ajan roolia, lähettää ristiriitaisia signaaleja ja ihmiset kokee siitä syystä seurasi jotenkin epämääräisen epämukavaksi vaikka pitäisivät sinua ihan kivana jne. Ihmiset yleensä viihtyy sellaisten kanssa jotka viihtyvät itsensä kanssa. Muutenhan se on sellaista että "tykkää musta kun mä en tykkää".
Tekstissäsi korostuu jotenki se että pidät itteäs täydellisenä. Korostat kokoajan kuinka sussa ei varmastikaan ole vikaa. Täydellisyyden tavoittelu saattaa ärsyttää.
huohhh kirjoitti:
Olet varmaan ruma.
Blaah blaah....tiedän moniakin ihmisiä, jotka eivät ole niitä kedon kauneimpia kukkasia mutta joilla riittää kavereita ja tuttuja joka sormelle. Joten en usko että Ap:n ongelma juontaa juurensa hänen ulkonäöstään.
Niillä on oma elämä eikä se pyöri sun navan ympärillä.
Olet varmaan ruma.