Uskaltaisitko lähteä matkalle vain 350e tilillä?
Jos tuo summa on käytettävissä kahdeksi päiväksi? Ja tili tulee sit kolmantena?
Kommentit (25)
Olen lähtenytkin, jopa pienemmillä summilla :D Tosin matkustan pienellä budjetilla ja kotimaassa on aina joku, joka voi lähettää hätätapauksessa rahaa joko tilille tai vaikka Western Unionin tai vastaavan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Jos rahat ovat noin vähissä, en kyllä lähtisi yhtään minnekään.
Luultavasti matkat ja majoitukset on maksettu tuossa vaiheessa tai otettu huomioon miinustamalla niihin menevä summa tilin rahoista... Ymmärsin, että tuo 350 e olisi ns. käyttörahaa ruokaan, shoppailuun sun muuhun.
Juu majoitus on maksettu ja aamiaiset. Toi on tosiaan käyttörahaa. Lähinnä huolestuttaa että mitä jos tili jääkin tulematta ku nordea kyseessä 😁 Mut kai se äiti sit auttaa.
En matkustaisi yhtään mihinkään, jos minulla olisi ale 2500 euroa tililläni.
Uskaltaisin, jos mulla olisi toimiva VISA Credit käytössä myös, ja tietäisin että kohteessa kortti kelpaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En matkustaisi yhtään mihinkään, jos minulla olisi ale 2500 euroa tililläni.
Samaa mieltä, mutta minä olen vielä matalapalkkainen. En käytä yhtään rahaa minkäänlaiseen huvitteluun jos tili pääse alle tuon. En tässä kuussakaan, kun käyttötili on ekaa kertaa vuosiin alle 3k.
AP taitaa olla kovin nuori, en minäkään silloin ollut niin varovainen.
Onko varovaisuutta siis pitää _käyttötilillä_ 3 tonttua :)?
Kas, aina oppii uutta.
Minulla on kortiton tili ns laskujenmaksutili erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko varovaisuutta siis pitää _käyttötilillä_ 3 tonttua :)?
Kas, aina oppii uutta.
Minulla on kortiton tili ns laskujenmaksutili erikseen.
Tarkoittaako tuo, että harrastat varovaisuutta itseäsi vastaan, että sinä olet se uhka rahoille? Vai miksi pitää olla kortiton tili laskuja varten?
Mulle kävi juuri niin että lähdin 2 vkoa sitten matkalle kun tilillä oli 0€.
Kadotin pankkiavaimen pari päivää ennen matkaa enkä saanut rahaa siirrettyä matkatililtä käyttötilille enkä ehtinyt pankkiinkaan (oman taajaman pankissa ei ole kassapalveluita....):D Ei mitään ongelmia, nostin seinästä vähän käteistä kun pääsin perille ja maksoin lounaat ja ostokset muutenkin kortilla. Mulla on tosi harvoin käteistä mukana (aasiassa kyllä)
Vierailija kirjoitti:
Kadotin pankkiavaimen pari päivää ennen matkaa enkä saanut rahaa siirrettyä matkatililtä käyttötilille enkä ehtinyt pankkiinkaan (oman taajaman pankissa ei ole kassapalveluita....):D Ei mitään ongelmia, nostin seinästä vähän käteistä kun pääsin perille ja maksoin lounaat ja ostokset muutenkin kortilla. Mulla on tosi harvoin käteistä mukana (aasiassa kyllä)
Eihän sulla ollut silloin 0 euroa jos kerran rahaa oli toisella tilillä.
Meillä on aika harvoin tilillä noin paljon rahaa laskujen maksun jälkeen ja silti reissataan koko perheellä ja meillä on useampi lapsi.
Riippuu kohteesta, hiukan eri matkustaa vaikka Ranskan rivieralle kuin vaikkapa Makedoniaan. Riippuu myös onko tarkoitus osallistua jonnekin retkille tai muille aktiviteeteille. Mutta tolla summalla jopa riippuen kohteesta pitäisi pärjätä loistavasti.
Lähtisin! Mutta mulla on kaksi luottokorttia hätätapauksia varten.
Mutta oli kohde mikä tahansa, niin kyllä 100 euroa/päivä pitäisi riittää..
Lähtisin, jos olisi lisäksi luottokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla ollut silloin 0 euroa jos kerran rahaa oli toisella tilillä.
Tavallaan joo mutta en saanut sitä käyttööni. Eli käytössä oli 0 euroa matkan aikana. Saahan ap:kin liksan matkan aikana
Mä kyllä lähtisin! Jos matkat ja majoitukset on maksettu ja tiedetään lisärahan olevan tulossa, niin on toi mun mielestä ihan ok. Toki yllätyksiä voi aina sattua, mutta ottaisin sen riskin.
350€? Tilillähän on aina oltava kahden kuukauden bruttopalkan verran!
Jos rahat ovat noin vähissä, en kyllä lähtisi yhtään minnekään.