Tarvitsisin apua korkeakoulun valintaan. Tiedän alan mutta en oppilaitosta. (Ympäristötekniikka)
Minulla on ollut aika paljon motivaatio-ongelmia lukion aikana, jaksan ainoastaan keskittyä asioihin jotka kiinnostavat minua. Tästä syystä yliopisto arveluttaa. En halua mennä kouluun josta en onnistu valmistumaan vain koska paperilla se on arvostetumpi. Onglema on myös että en ole lukenut fysiikkaa tai biologiaa yhtä pakollista kurssia enempää. Pitkästä matikasta ja kemiasta kirjoitin kuitenkin L ja L.
Etupäässä olen katsellut Metropoliaa ja Turun ammattikorkeakoulua, onko kellään kokemusta niistä? Jos taas päättäisin hakea yliopistoon niin varmaankin haluaisin Aaltoon.
Kokemuksia? Vinkkejä? Jotain? Yhteishaku on niin pelottavan lähellä.
Kommentit (3)
Suosittelen ammattikorkeaa. Yliopistoissa tuppaa ne pakollisetkin fysiikan peruskurssit olevan haasteellisia, jos pohjatiedot ovat olemattomia. Toki jos jaksat itsenäisesti opiskella fysiikan lukio-oppimäärän, niin antaa palaa!
Mutta käsitin, että motivaatiosi on heikko, jos aihealueet eivät kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa on ympäristötekniikka omana osastonaan. Tutkinto on DI ja on nopeampi ja helpompi kuin Otaniemi.
Miksi sama tutkinto on helpompi jossain ja vaikeampi jossain muualla? Ihan uteliasuuttani kysyn. Vähemmän pakollisia kursseja? Helpompia kursseja? Paremmat opettajat? Mistä tämä "helpompi" koostuu?
Lappeenrannan teknillisessä yliopistossa on ympäristötekniikka omana osastonaan. Tutkinto on DI ja on nopeampi ja helpompi kuin Otaniemi.