Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poimin marjoja, kerään käpyjä ja istutan taimia.

Vierailija
01.03.2016 |

Niillä rahoilla ostelen itselleni jotain kivaa ja käyn kaksi kertaa parin viikon loman etelässä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta millä rahoilla?

Vierailija
2/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kerään mansikoita, sitten, hillaa, mustikoita ja lopuksi puolukoita= 3000€, käpyjen keruuta ja puuntaimenten istutusta=3000€. NIILLÄ RAHOILLA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin kerään mansikoita, sitten, hillaa, mustikoita ja lopuksi puolukoita= 3000€, käpyjen keruuta ja puuntaimenten istutusta=3000€. NIILLÄ RAHOILLA!

Sulta jäi kertomatta, että myyt marjoja ja käpyjä ja istutat taimia rahaa vastaan. Luepa aloituksesi, ei siinä kerrota kaupallisesta toiminnasta lainkaan.

Vierailija
4/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta millä rahoilla?

Laillisesti, verottomasti ansaituilla rahoilla. Niin minäkin tein, kun olin vielä opiskelija ja olin kesät maalla. Kätevää lisätuloa, työt sai tehdä omaan tahtiin. Käpyjä en kerännyt, mutta jäkälää tuli kerättyä.

Vierailija
5/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien taimien istutus on ollut verotonta? Omaan metsään saa istuttaa, joo, mutta jos menee vieraalle, niin siitä saa rahaa ja se on ihan verollista tuloa.

Vierailija
6/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voi istuttaa taimia ja kerätä käpyjä rahasta? Meinaa itselleni kelpaisi, kun olen osa-aikainen työntekijä.

Vierailija
7/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä voi istuttaa taimia ja kerätä käpyjä rahasta? Meinaa itselleni kelpaisi, kun olen osa-aikainen työntekijä.

Pohjois-Suomessa.

Vierailija
8/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Suomessa.

Harmi, asun ihan etelässä :/

Vierailija
9/9 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne puuntaimenet minäkin haluaisin nähdä ... istutatko puroon vai mihin, ja tuleeko niistä sitten purotaimenia vai mitä?

Oikeasti käpyjenkeräyksellä et tänä vuonna kovin matkaile, sillä niitä ei nyt osteta. Marjarahoilla minäkin olen ostanut auton (käytetyn) ja huonekaluja. Viime aikoina olen myynyt vain tutuille, mutta kun tuloni putoavat puoleen ( ansiosidonnaiselta -> työmarkkinatuelle) toivon taas oikein hyvää marjavuotta.

Käpyjäkin olen joskus ammatikseni kerännyt, ja sekä istuttanut että kylvänyt puita, tai siis itse asiassa taimia ja siemeniä, joista on kasvanut jo melkoisia petäjiä. Niitä hommia ei vaan nykyään enää entiseen malliin ole, kun ei tehdä niin paljon avohakkuita kuin 1970-luvulla. Verotonta se oli vain koululaisille, kun ei muuta tuloa ollut. Muut maksavat kyllä veron ihan tavalliseen tapaan, siis kylvöstä ja istutuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi