Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko suhde kestää, jos ei ole yhteisiä mielenkiinnonkohteita?

Vierailija
01.03.2016 |

Välillä mietin, että minkä takia sen toisen ihmisen kanssa ylipäätään viihtyy niin tiiviisti, vaikka ei oikeastaan ole mitään yhteistä. Ollaan ihmisinä samalla levelillä, ollaan molemmat empaattisia ja auttavaisia ihmisiä ja arvostamme toisiamme, mutta mitää ns. vapaa-ajan yhteistä vietettä ei ole. Itse olen taiteellinen hörhö ja hän taas kouluttautuneempi ja analyyttisempi. Ei oikeastaan muuta harrasteta yhdessä, kuin seksiä ja sitäkin toisinaan harvoin. Voiko tällainen suhde kestää pidemmän päälle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako kumpaakaan se, että ette harrasta yhdessä mitään? Oletteko yrittäneet löytää jotain yhteistä harrastusta, jos sen puute haittaa? Onko teillä hauskaa yhdessä?

Vierailija
2/6 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaako kumpaakaan se, että ette harrasta yhdessä mitään? Oletteko yrittäneet löytää jotain yhteistä harrastusta, jos sen puute haittaa? Onko teillä hauskaa yhdessä?

Ei oikeastaan, toisaalta emme ole niin kauan olleet yhdessä, että ongelmia olisi välttämättä ehtinyt esiintyä sillä saralla. Joskus vain mietin, että oisko sittenkin kivempi seurustella sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa voisi jakaa enemmän puolia itsestään, juurikin sitä luovaa puolta ja ideointia. Nyt jos jotain esim. työstäni avaudun, niin hän ei osaa mitenkään eläytyä kertomiini juttuihin tai osallistua pulmien ratkomiseen, koska ei osaa hahmottaa alaani ollenkaan ja toisaalta mun on vaikea osallistua häntä kiinnostavien asioiden pohtimiseen... 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan harvoin!!?

Vierailija
4/6 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan harvoin!!?

Niin, joskus enemmän ja joskus vähän vähemmän. Mikä oli epäselvää?

ap

Vierailija
5/6 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää, mutta mietippä löytyisikö mielenkiinnon kohteillenne lopulta jokin yhdistävä tekijä? Harrastukset kehittyvät, muuttuvat ja jopa vaihtuvat ajan myötä. Esim miehini harrastaa musiikkia. Minä olen esteetikko. En tahdo lähteä mukaan niin moniin konsertteihin, kuin hän tahtoo mennä, mutta olen luonut ympäristön, jossa mieheni viihtyy kotona musiikkia kuunnellessaan ja harrastaessaan. Mies käy edelleen konserteissa, mutta hän nauttii selvästi myös kotona enemmän, kun olen laittanut viherhuoneeseemme suihkulähteen solisemaan, kasvit tuoksuvat, voi maistaa tuoreita itsekasvatettuja herkkua ja voi perehtyä nuotteihinsa lisääntyvässä luonnonvalossa puutarhakalusteiden ääressä.

Vierailija
6/6 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kestää, mutta mietippä löytyisikö mielenkiinnon kohteillenne lopulta jokin yhdistävä tekijä? Harrastukset kehittyvät, muuttuvat ja jopa vaihtuvat ajan myötä. Esim miehini harrastaa musiikkia. Minä olen esteetikko. En tahdo lähteä mukaan niin moniin konsertteihin, kuin hän tahtoo mennä, mutta olen luonut ympäristön, jossa mieheni viihtyy kotona musiikkia kuunnellessaan ja harrastaessaan. Mies käy edelleen konserteissa, mutta hän nauttii selvästi myös kotona enemmän, kun olen laittanut viherhuoneeseemme suihkulähteen solisemaan, kasvit tuoksuvat, voi maistaa tuoreita itsekasvatettuja herkkua ja voi perehtyä nuotteihinsa lisääntyvässä luonnonvalossa puutarhakalusteiden ääressä.

No mä koen, että miehen ammatin vakaus tuo varmuutta arkeen ja ihan tulevaisuutta silmällä pitäenkin. Itse haahuilen vähän asiasta ja mielenkiinnonkohteesta toiseen... En kuitenkaan ehkä osais olla sellaisen ihmisen kanssa, joka ois yhtä malttamaton ja epävakaa, kuin itse olen. Molempia kiinnostaa toisen hyvinvointi ja parisuhde. Ollaan toisillemme kilttejä ja anteliaita. Kai se toisaalta voi olla sellainen asia, joka yhdistää tarpeeksi. Harvoin tapaa sellaista ihmistä, joka on yhtä rakastava ja luotettava.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän