Uudella lapsella kiinni kuolinpesään?
Miesystäväni äiti kuoli ja isänsä jäi hallinnoimaan kuolinpesää. Perintökaaressa kaksi lasta joista toisella on kolme lasta ja toisella kaksi. Tämä kahden lapsen isä on miesystäväni.
Nyt vanhus on tuumannut, että alkaa jakaa osuuttaan omaisuudesta pois jo eläessään. Tarkoitus on ensi alkuun lahjoittaa lapsenlapsille se, mitä voi ilman lahjaveroa antaa.
Miesystävän lapset ovat vielä alaikäisiä ja asuvat äitinsä kanssa. Heidän lahjaosuutensa pitäisi rajata niin, että siihen pääsee käsiksi vasta kun täysi-ikäinen JA asuu omillaan, ettei eksä välillisesti hyödy lasten rahoista käyttämällä niitä arjen kulutukseen. Lapsista muuten maksetaan elatusmaksua ja isä osallistuu heidän kuluihinsa muutenkin.
Miten parhaiten pääsee tuohon jaolle?
-Menemme naimisiin
-Teemme vielä yhden lapsen, yhdessä
-Mies adoptoi lapseni (onnistunee, koska biologinen isänsä on kuollut)
Kommentit (16)
Ai että exä pitää kaikin keinoin saada ulos, mutta sinut pitää saada sisään?
Perintöasiat saavat ihmisissä aikaan ihmeellisyyksiä, muuta en sano...
Ihan mahtava meininki, ap. Mitä vittua nyt oikeesti?
Ensinnäkin mene vittu hoitoon jos miehesi äiti on kuollut ja ainoa asia mitä osaat ajatella on raha.
Sairas paskiainen toivon että saat syövän.
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväni äiti kuoli ja isänsä jäi hallinnoimaan kuolinpesää. Perintökaaressa kaksi lasta joista toisella on kolme lasta ja toisella kaksi. Tämä kahden lapsen isä on miesystäväni.
Nyt vanhus on tuumannut, että alkaa jakaa osuuttaan omaisuudesta pois jo eläessään. Tarkoitus on ensi alkuun lahjoittaa lapsenlapsille se, mitä voi ilman lahjaveroa antaa.
Miesystävän lapset ovat vielä alaikäisiä ja asuvat äitinsä kanssa. Heidän lahjaosuutensa pitäisi rajata niin, että siihen pääsee käsiksi vasta kun täysi-ikäinen JA asuu omillaan, ettei eksä välillisesti hyödy lasten rahoista käyttämällä niitä arjen kulutukseen. Lapsista muuten maksetaan elatusmaksua ja isä osallistuu heidän kuluihinsa muutenkin.
Miten parhaiten pääsee tuohon jaolle?
-Menemme naimisiin
-Teemme vielä yhden lapsen, yhdessä
-Mies adoptoi lapseni (onnistunee, koska biologinen isänsä on kuollut)
Annat papparaiselle persettä, jos hän suostuu testamenttaamaan ainakin osan omaisuudestaan sinulle.
Miksi sinun pitäisi päästä osingoille tuosta perinnöstä? Ahne olet.
Mene töihin ja ansaitse itse rahasi.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin mene vittu hoitoon jos miehesi äiti on kuollut ja ainoa asia mitä osaat ajatella on raha.
Sairas paskiainen toivon että saat syövän.
Ihan oikeesti!
Eikö täällä todellakaan tunnisteta pässinselviä trolleja???
Sinä tai miehesi ette pääse tuohon jakoon (lastenlapsille) osallisiksi mitenkään....
Voi olla että jos teette yhteisen lapsen... vaari joko antaa hänelle jotain tai on antamatta. Mummonsa perintöön hän ei ole osallinen.
Vaari ei sitten saa jakaa pois hallinnoimaansa mummon omaisuutta, miehesi on sen jo perinyt veljensä kanssa. Eli vaarin lahjoitukset tulee tehdä vaarin omasta omaisuudesta.
Tee lapsi miesystävän isän kanssa.
Hei toi oli asiaa!
Eihän mun tämän papparaisen pojan kanssa kannata lisääntyä, kun voin iskeä suoraan kiinni perintöön! Siinähän ohittuu perintökaaressa muut!
Paras idea tähän mennessä. Ei tarvitsisi edes tappaa ketään.
AP
Eli kun et jätä mitään perittävää niin ei tämmöisä ap-niljakkeita synnykään.
Saatte pankista varmasti parhaat ohjeet siihen, että rahat menevät sinne minne tarkoitettu -> miehesi lapsille.
Minusta sinulla ja lapsellasi ei pitäisi olla mitään asiaa puuttua tilanteeseen. Toivottavasti papparainen ja miehesi eivät ole johdateltavissa.
Häpeä.
csdaccdc kirjoitti:
Eli kun et jätä mitään perittävää niin ei tämmöisä ap-niljakkeita synnykään.
Ap:n kaltaisia trollaajia syntyy kuin sieniä sateella, vaikka sinä tekisit mitä.
Hienoa, miten löytyy keskustelua!
AP tässä.
Tämä tilanne on tavallaan ihan todellinen, mutta pohdittiin miesystävän kanssa tätä eilen. Ensisijaisesti ollaan sitä mieltä, että leski saisi tehdä omilla rahoillaan mitä lystää, mielellään käyttää ne ensisijaisesti itseensä.
Sitten alettiin pohtia, millaisen aloituksen tästä saisi AV-palstalle, jolloin asia tietenkin pitää esittää vähän väritettynä. Kiitos :) piristitte päivää. Lisäksi tämä lisää uskoa siihen, että on muitakin ihmisiä, jotka eivät ole pelkkä perinnönkiilto silmissään.
Itse tienaan kyllä oman elantoni, ja lapseni ovat perineet isänsä - heidän rahansa on tallessa kunnes ovat itse tarpeeksi vanhoja niistä päättämään, minulla ei ole suurta mielenkiintoa törsätä niitä etukäteen. Emme olleet naimisissa lasten isän kanssa, joten meille oli yksinkertaisempaa laittaa omaisuus uskotun miehen haltuun ja lapsille, joten siitäkään en hyötynyt rahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hei toi oli asiaa!
Eihän mun tämän papparaisen pojan kanssa kannata lisääntyä, kun voin iskeä suoraan kiinni perintöön! Siinähän ohittuu perintökaaressa muut!
Paras idea tähän mennessä. Ei tarvitsisi edes tappaa ketään.
AP
Harkitse nyt vielä kerran tätä erinomaista ideaa. Varsinkin, jos papalla on jo ikää. Itse asiassa ei tarvitse välttämättä edes lasta hankkia. Menette vain naimisiin.
Tosi kreikkalainen juonenkäänne! Mutta pannaan harkintaan.
AP