Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos magneettitutkimus ei onnistu pelon vuoksi, niin onko muita vaihtoehtoja

Vierailija
01.03.2016 |

Minulla on ihan järkyttävä ahtaan paikan kammo. Minulle yritettiin tehdä magneettitutkimusta, mutta se ei pelkotilojeni vuoksi onnistunut, olin niin paniikissa. Onko olemassa muita vaihtoehtoja tai saattaako lääkäri ehdottaa magneettitutkimusta nukutettuna?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi tätä ääneen, mutta kieltämättä tuntuu melko lapselliselta, ettei pysty hillitsemään itseään yhden tutkimuksen ajaksi. Sama kuin kaikki hammaslääkärikammoiset, ei jaksaisi kuunnella niitä. Aikuiset ihmiset ja panikoi kuin pikkulapset jotain täysin normaalia asiaa.

Minä olen ahtaanpaikankammoinen, hammaslääkärikammoinen ja korkeanpaikankammoinen, lisäksi kammoan käärmeitä ja en voi sille mitään, että esim. talossa, jossa on avoimet kierreportaat, menevät jalkani miltei alta, kun kauhu iskee. Hammaslääkärin odotushuoneessa alkavat käteni tärisemään ja ahtaissa paikoissa menen myös aivan paniikkiin. Käärmeitä en voi katsella telkkarista enkä niiden kuvia lehdistä.

Ennen hammaslääkäriin menoa saatan napata rauhoittavan. Hammaslääkärikammoni on peruja kouluajalta, kouluhammaslääkärin vastaanotolla oli aivan hirveää.

Ahtaanpaikankammoni on myös peruja kouluvuosiltani. Kuljin kouluun silloisella ratikalla nro 9. Nousin kyytiin Brahenkadun pysäkiltä ja ratikka oli usein jo tuolla pysäkillä täynnä kuin Turusen pyssy. Niinpä siellä oltiin pakkauduttu niin tiukkaan, ettei päässyt liikahtamaankaan. Joskus tunsin kuinka käsi kouri takamustani. Niiden vuosien jälkeen olen kammonnut ahtaita paikkoja, oli sitten kyseessä magneettitutkitus tai ruuhkaratikka.

Pelko on subjektiivinen kokemus. Mä oon maalta, eikä mua olis voinu vähempää kiinnostaa New Yorkin metroon sulloutuneet kanssamatkustajat. Oon ollu myös pommiuhan vuoksi eristyksissä (poliisin käskystä) viereisessä kerrostalossa. Enkä panikoinu. Se oli ihan normijuttu miljoonakaupungissa.

Ja joo, mua on myös kourittu, mutta teininä katoin todella vihaisesti päälle jos niin tehtiin. Auttoi. Jaksamisia!

Vierailija
22/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä alue sinulta kuvataan ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt lohduta ap:ta ollenkaan mutta mä onnistun aina nukahtamaan sinne putkeen. Kuulokkeet korvilla ja joku väsyttävän tylsä radiokanava, muuta en tarvitse. Eniten koko tutkimuksessa ärsyttää tipan laittaminen ja tutkimuksen loppuminen kesken unien.

Joudun suunnilleen kerran vuodessa magneetissa käymään ja satunnaisesti, mutta harvemmin myös CT:ssa.

En siis käytä mitään rauhoittavia, mutta tarvittaessa niitäkin saa, kunhan vain etukäteen ennen käyntiä ilmaisee niitä tarvitsevansa.

Vierailija
24/24 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa mistä löytyisi  avomagneetti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi