Jos magneettitutkimus ei onnistu pelon vuoksi, niin onko muita vaihtoehtoja
Minulla on ihan järkyttävä ahtaan paikan kammo. Minulle yritettiin tehdä magneettitutkimusta, mutta se ei pelkotilojeni vuoksi onnistunut, olin niin paniikissa. Onko olemassa muita vaihtoehtoja tai saattaako lääkäri ehdottaa magneettitutkimusta nukutettuna?
Kommentit (24)
Ei nyt lohduta ap:ta ollenkaan mutta mä onnistun aina nukahtamaan sinne putkeen. Kuulokkeet korvilla ja joku väsyttävän tylsä radiokanava, muuta en tarvitse. Eniten koko tutkimuksessa ärsyttää tipan laittaminen ja tutkimuksen loppuminen kesken unien.
Joudun suunnilleen kerran vuodessa magneetissa käymään ja satunnaisesti, mutta harvemmin myös CT:ssa.
En siis käytä mitään rauhoittavia, mutta tarvittaessa niitäkin saa, kunhan vain etukäteen ennen käyntiä ilmaisee niitä tarvitsevansa.
Onko kellään tietoa mistä löytyisi avomagneetti?
Pelko on subjektiivinen kokemus. Mä oon maalta, eikä mua olis voinu vähempää kiinnostaa New Yorkin metroon sulloutuneet kanssamatkustajat. Oon ollu myös pommiuhan vuoksi eristyksissä (poliisin käskystä) viereisessä kerrostalossa. Enkä panikoinu. Se oli ihan normijuttu miljoonakaupungissa.
Ja joo, mua on myös kourittu, mutta teininä katoin todella vihaisesti päälle jos niin tehtiin. Auttoi. Jaksamisia!