Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psoriaatikot! Laastarin aiheuttamasta ihottumasta kysymys

Vierailija
01.03.2016 |

Lapsella oli kyynärpäässä laastari, ja siihen pesiytyi ihottuma, joka ei ole ottanut parantuakseen. Onko teillä tällainen tavallista? Miten itse hoidatte tuollaista laastarin aiheuttamaa ihottumaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psoriaatikko, jolla on viisi erilaista psorin ilmenemismuota, mutta laastari-ihottumaa en ole kokenut koskaan. Kyynärpää on hyvin tyypillinen psori-ihottuman paikka, joten runsasta rasvausta perusvoiteella (itse suosin Ceralan Plus-voidetta, mutta ihotyyppejä on erilaisia), kannattanee valita paks u voide. Jos ei sillä lähde, niin lääkärireissu.

Vierailija
4/7 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen psoriaatikko, jolla on viisi erilaista psorin ilmenemismuota, mutta laastari-ihottumaa en ole kokenut koskaan. Kyynärpää on hyvin tyypillinen psori-ihottuman paikka, joten runsasta rasvausta perusvoiteella (itse suosin Ceralan Plus-voidetta, mutta ihotyyppejä on erilaisia), kannattanee valita paks u voide. Jos ei sillä lähde, niin lääkärireissu.

Mä käsitin, kun viimeksi ihotautien polilla käytiin, että laastari on tyypillinen ihottuman aiheuttaja, koska laastari saattaa vaurioittaa ihon pintaa. Opinpa kyllä, etten laita lapselle enää leikattavaa laastaria, kun siinä on vahvempi liima. Mutta ei kai meidän tarvitse erikseen käydä lääkärillä näyttämässä, jos joku ihottumakohta ei parane? Ollaan hoidettu kortisonilla ja perusvoiteilla.

Ap

Vierailija
5/7 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole psoria, mutta reagoin herkästi laastareiden liimalle eli lienen allerginen niiden hartseille tai jotain! Eli voihan lapsella olla ihan muu allergia ja sitten ihosairaus hidastaa paranemista!

Vierailija
6/7 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole psoria, mutta reagoin herkästi laastareiden liimalle eli lienen allerginen niiden hartseille tai jotain! Eli voihan lapsella olla ihan muu allergia ja sitten ihosairaus hidastaa paranemista!

Ei ole tullut muihin paikkoihin laastarista reaktioita.

Ap

Vierailija
7/7 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä psoriasis on sen verran uusi juttu, ettei ole hoitaminen vielä ihan hallussa. Tai itse asiassa lapsi on niin pieni, että diagnoosi on kysymysmerkillä, eli voi olla myös atopiaa, mutta ihopolin hoitaja piti kyllä psoriasista todennäköisimpänä vaihtoehtona.

Ap