"Paikallinen sopiminen" on suurinta kusetusta ikinä!
Johtajat sanovat haluavansa lisää markkinataloutta / vapaampia markkinoita työmarkkinoille. Eikös tuo ole ristiriitaista? Vapailla markkinoillahan duunareilla on oikeus perustaa ammattiliittoja ja ajaa omaa asiaansa. Jos rajoittaa ay-liikkeen oikeuksia, rajoittaa markkinoita. Isot johtajapellet haluavat poimia pullat rusinasta, eivät he mitään vapaita markkinoita tai heikkoa valtiota tahdo, päinvastoin, tämäkin hallitus on tehnyt paljon näille rikkaille siipeilijöille.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta...pullat rusinasta 😀
Tuo meni itse asiassa väärinpäin ihan vahingossa :D Toisaalta, yhtä loogista kuin johtajien meininki...
ap
Työntekijän asemaahan tässä yritetään polkea. Ihme että porukka ei sitä tajua.
Työntekijöille annetaan keppiä mitä keretään ja samaan aikaan AIDOT SUURET ONGELMAT ovat ratkaisematta. Esim. se fakta että suomessa toimii useita suuryrityksiä, jotka maksavat kaikki veronsa esim. Luxembourgiin. Kiina ja intiakin tekevät ulkomaisille investoinneille kovia ehtoja esim. että verot on PAKKO MAKSAA Kiinaan tai Intiaan.
Ongelma onkin se, että ay-liike edustaa niitäkin jotka eivät halua heidän edustavan itseään. Esimerkiksi minä työkokemuksettomana tai kielitaidoton filippiiniläinen poikaystäväni saisimme helpommin töitä, jos voisimme mennä alle minimipalkan. Nyt huonon cv:mme vuoksi emme kumpikaan saa lainkaan töitä, koska työnantajan ei kannata maksaa täyttä palkkaa henkilölle jolta ei saa täyttä työpanosta. Emme voi saada työkokemusta, koska meillä ei ole työkokemusta. Miksi minulla ei ole oikeutta edustaa itseäni?
AY-liike on suurin syy siihen että Suomessa ei ole töitä. Ja tiesitkö muuten että AY-liikkeen johtajapellejä ei ole äänestetty mutta he hallitsevat silti yhtä suurta valtaa kuin hallitus?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin se, että ay-liike edustaa niitäkin jotka eivät halua heidän edustavan itseään. Esimerkiksi minä työkokemuksettomana tai kielitaidoton filippiiniläinen poikaystäväni saisimme helpommin töitä, jos voisimme mennä alle minimipalkan. Nyt huonon cv:mme vuoksi emme kumpikaan saa lainkaan töitä, koska työnantajan ei kannata maksaa täyttä palkkaa henkilölle jolta ei saa täyttä työpanosta. Emme voi saada työkokemusta, koska meillä ei ole työkokemusta. Miksi minulla ei ole oikeutta edustaa itseäni?
AY-liike on suurin syy siihen että Suomessa ei ole töitä. Ja tiesitkö muuten että AY-liikkeen johtajapellejä ei ole äänestetty mutta he hallitsevat silti yhtä suurta valtaa kuin hallitus?
Äänestäminen=demokratia? Eipä niitä yritysjohtajiakaan ole äänestetty valtaan ja heillä on paljon enemmän valtaa kuin ay-liikkeellä. Ja että ay-liike pitäisi romuttaa koska yksi filippiiniläinen haluaa tehdä työtä alipalkattuna? Ryömi takaisin sinne kokoomusluolaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja että ay-liike pitäisi romuttaa koska yksi filippiiniläinen haluaa tehdä työtä alipalkattuna? Ryömi takaisin sinne kokoomusluolaan...
Juu, koska vapautta on se että valta-asemassa olevat (ay-liike) päättää köyhempien ja luuserimpien puolesta. Ei vapaat työmarkkinat tarkoita että SINULLA on vapaus päättää kaikkien muiden puolesta, se tarkoittaa että kaikilla on vapaus päättää omasta puolestaan, myös sillä köyhällä ja luuserilla filippiiniläisellä, joka todennäköisesti on myös ruma ja haisee.
Vierailija kirjoitti:
Joko provo tai tyhmä. Luultavasti kuitenkin joku wannabee-kokoomuslainen pienyrittäjä.
Teillä molemmilla on mahdollisuus saada työkokemusta työharjoittelun kautta ja sitä järjestää TE-toimisto mielellään. Lisäksi molemmilla on mahdollisuus kouluttautua tai hankkia oppisopimuskoulutus.NÄMÄ ASIAT OVAT NIITÄ, JOTKA OVAT VAIN ITSESTÄ KIINNI. Yhteiskunta kyllä mielellään tukee em.toimintaa.
Missään tapauksessa emme saa mennä sille linjalle, että joillekin maksetaan työehtosopimusta alempaa palkkaa. Se on tuhon tie, kuten Saksassa on nähty. Saksassa on jo noin 8 miljoonaa ihmistä näissä halpatöissä, joista he eivät työllisty oikeisiin normaalipalkkaisiin töihin. TS. he ovat tuomittuja elämään köyhyydessä koko elämänsä. Lisäksi heille ei kerry eläkettä, joten Saksan valtiota odottaa melko kiva sosiaaliturvapommi jossain vaiheessa.
Tietenkin se on kusetusta. Mut sen siitä nyt saa kun jengi aina haukkuu ay-liikettä.
Suomessa kyllä aina halutessaan pääsee yritysten puoli-ilmaiseksi tai ilmaiseksi orjaksi, joten kyllä tähän asti AY ei ole estänyt kenenkään työllistymistä.
Ay-liike ajaa Suomen tuhoon nykymenolle vierailla, auttamattoman vanhentuneilla aatteillaan.
Ei se minua haittaa, minulla on rahaa ja voin lähteä täältä elämään mukavaa elämää jossain lämpimässä mutta tavallisen duunarin kohtalo tuntuu pahalta.
Saksassa porukka tekee töitä, vaikka sitten jonkin aikaa pienemmällä palkalla. Suomen ehkä ainut pelastus olisi sama juttu vasurit ovat vaan niin tyhmiä ja osa laiskoja että homma ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kyllä aina halutessaan pääsee yritysten puoli-ilmaiseksi tai ilmaiseksi orjaksi, joten kyllä tähän asti AY ei ole estänyt kenenkään työllistymistä.
Ei pidä paikkaansa, palkka on aina maksettava TES:n mukaan. Laiska suomalainen vain sepittelee itselleen juttuja alemmista palkoista, kun virolainen tai puolalainen saa paikan nenän edestä.
Mä kannatan paikallista sopimista. Sain joulukuussa 700€:n korotuksen kuukausipalkkaani, kun pyysin. Siis 10%. Mä pyysin ja työnantaja katsoi, että olen sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Johtajat sanovat haluavansa lisää markkinataloutta / vapaampia markkinoita työmarkkinoille. Eikös tuo ole ristiriitaista? Vapailla markkinoillahan duunareilla on oikeus perustaa ammattiliittoja ja ajaa omaa asiaansa. Jos rajoittaa ay-liikkeen oikeuksia, rajoittaa markkinoita. Isot johtajapellet haluavat poimia pullat rusinasta, eivät he mitään vapaita markkinoita tai heikkoa valtiota tahdo, päinvastoin, tämäkin hallitus on tehnyt paljon näille rikkaille siipeilijöille.
Paikallinen sopiminen on sitä, että työpaikan ominaispiirteet voidaan ottaa huomioon ja sopia asiat ilman aypellejen mukana oloa. Se on sitä sopimusvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kannatan paikallista sopimista. Sain joulukuussa 700€:n korotuksen kuukausipalkkaani, kun pyysin. Siis 10%. Mä pyysin ja työnantaja katsoi, että olen sen arvoinen.
Meilläkin työnantaka kustantaa aina ulkomaan lomat ja hyvät bonukset tulosten mukaan, kun ei olla yleissitovan piirissä vaan voidaan sopia asiat vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea voi elää 5-6 € tuntipalkalla? Entä jos eroatte ja sinun pitäisi elättää yksin itsesi tuolla summalla? Ja jos viikkoon ei saa täysiä tunteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin työnantaka kustantaa aina ulkomaan lomat ja hyvät bonukset tulosten mukaan, kun ei olla yleissitovan piirissä vaan voidaan sopia asiat vapaasti.
Mun alalla on yleissitova voimassa, mutta siitähän voi sopia ylöspäin mitä ikinä halutaan. Ja niin meillä on tehty mm palkkojen ja lomien suhteen. Ja jokainen meidän firmassa siivoojasta toimariin saa joka vuosi yhden kuukauden ylimääräisen palkan, jos tulostavoite toteutuu. Henkilökohtaiset tulostavoitteet on vielä sitten erikseen, niilläkin voi tienata kivasti jo oikein ahkeroi.
Haluaako jokainen duunari todellakin itse käydä palkkaneuvottelunsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun alalla on yleissitova voimassa, mutta siitähän voi sopia ylöspäin mitä ikinä halutaan. Ja niin meillä on tehty mm palkkojen ja lomien suhteen. Ja jokainen meidän firmassa siivoojasta toimariin saa joka vuosi yhden kuukauden ylimääräisen palkan, jos tulostavoite toteutuu. Henkilökohtaiset tulostavoitteet on vielä sitten erikseen, niilläkin voi tienata kivasti jo oikein ahkeroi.
Mä olin muuten aiemmin töissä firmassa, jossa kesällä tehtiin yli 80% liikevaihdosta. Eli työnantaja tarjosi, että ne jotka pitävät kesälomansa marras-maaliskuussa, saavat 4 lomaviikon sijaa 6 viikkoa vapaata, ja toisen talvilomaviikon. Itseäni ei haitannut lomaton kesä, ja niinpä reissasin talvisin aina jossain päin maailmaa tuon 6 viikkoa. Kaikki eivät halunneet noin tehdä, ja se oli ihan ok. Tietenkin.
Anteeksi, mutta...pullat rusinasta 😀