Puuttuva palkka sairasloman ajalta.
Hoij!
Osaisikohan kukaan auttaa minua tässä tilanteessa. Eli siis sain tänään palkkani, ja huomasin että minulle ei ollut maksettu sairasajan palkkaa ollenkaan, vaikka sairaslomani oli ihan kunnollisesta syystä (Tapaturma, pahoja vammoja molemmissa jaloissa).
Asiasta tiedusteltuani, minulle vastattiin että he maksavat sen sitten seuraavassa palkka-ajossa, joka on kahden viikon päästä... Voiko tämä mennä näin? En saa maksettua vuokraa eikä minulla ole nyt varaa ostaa edes ruokaa...Posti oli pyöritellyt yhtä vakuutusyhtiön lappua matkalla tolkuttoman kauan ja sen puuttumiseen vetosivat, vaikka olin omalta puoleltani asian hoitanut kuntoon. Eivät suostu puuttuvaa palkkaa maksamaan vaikka se myöhässä oleva vakuutusyhtiön lappu tulisikin perille...
Olenko oikeutettu johonkin viivästymiskorvaukseen tai kannattaisiko minun ottaa yhteyttä liittoon? Neuvoja kaipaisin nyt. :(
Kommentit (3)
1, Olet varmaan tietoinen että on myös ihmisiä joiden palkka ei ole +3000e/kk josta jäisi paljon ylimääräistä säästeltäväksi "hätävaraksi". Et sinäkään tiedä onko Ap:lla lapsia tai millaiset maksut hänellä on maksettavanaan. Palkka on lakisääteinen ja sen on oltava kokonaisuudessaan työntekijän tilillä erääntymispäivään mennessä, tai ainakin ap:n tilanteessa heti kun kys. vakuutusyhtiön lipaska on löytänyt perille. (Sairasloman palkkakin on ihan normaalia palkkaa.)
Sinun pitää ottaa yhteyttä vuokranantajaan ja kertoa miten sinulle on käynyt, ja että vuokra tulee myöhässä.
Ruokarahat on vaan lainattava jostakin. Kannattaa tosiaan pitää tilillä hätävaraa yllättävien tilanteiden varalta.
No mitä apua nyt kaipaat? Asiat on työnantajan kannalta menneet oikein, jos ei vakuutuspäätöstä, ei rahojakaan.
Kyllä jokaisella tulisi olla parin kk:n hätävara juuri tällaisia tilanteita varten.