Lasten ja nuorten hiusten leikkaaminen
Miten perheessänne toteutetaan se, päättävätkö vanhemmat ajan ja kaikki käyvät kerralla, vai jokainen yksin toiveidensa mukaan vai leikkaatteko kotona? Kuinka usein leikataan ?
Kommentit (11)
Vanhemmat hoitaa itse omat aikansa ja lapsi (8v) ilmoitti kasvattavansa otsiksen pitkäksi.
Kyllä tuolle lapselle on aina etukäteen puhuttu että hänelle ollaan varaamassa parturiaikaa, toki vanhempien aikataulujen puitteissa.
Jospa tuo 10-vuotiaana vaikka kävisi itsekseen tuossa lähimmässä kolumatkalla tai jotain.
Miten parturissakäynti on muuten järjestetty eroperheissä ?
Kerran kuussa laitamme kaikille kulhon päähän ja leikkaamme kaikki mitä tulee reunojen yli.
Ite leikkaan 2-6 vuotiaiden hiukset. Ehkä kerran kuussa siistin, silloinkun näyttää epäsiistiltä. Pojilla kasvaa niin nopsaan korville niin ne korvan seudut ja niskan siistin kerran kuussa ja koko päätä vähän harvemmin. Tytöllä taas otsista leikkaan sen kerran kuussa ja latvoja ehkä joka toinen kuu.
Mä en oo mikään erikoisen hyvä paryri mut pikkuhiljaa oppii.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuussa laitamme kaikille kulhon päähän ja leikkaamme kaikki mitä tulee reunojen yli.
Päältä jää leikkaamatta:)
Sisko on parturi kampaaja ammatiltaan ja leikkaa kun nähdään. Jos välissä tarvitsee leikata niin hoidan itse. Miehen tukka kasvaa niin, että saa olla koneella ajamassa lyhyeksi kuukauden välein.
Kuinka monet lapset käy näin lomalla leikkaamassa hiukset ?
Minä leikkaan kotona teini-ikäisiltä pojilta. Pääsisivät parturiinkin jos haluaisivat, mutta molemmat tykkäävät että hoidan kotona. Olen hommassa kohtuu hyvä, ilmeisesti koska olen tottunut koirien trimmaajana karvoja käsittelemään ja muotoilemaan. Tällakin hetkellä olen aika ylpeä nuoremmalle pojalle tekemästäni julkkiksen kuvan mukaan leikkaamastani under cut (ananastukka) leikkauksesta. En usko että kovinkaan moni huomaa että se on äitin kotona leikkaama.
Mä leikkaan itse poikien (2kpl) ja miehen tukan. Leikkaan ja värjään myös tyttöjen (2kpl) tukat. Pojille joutuu yleensä sanomaan että tarttee leikkausta, mutta tytöt saavat itse päättää mitä haluavat ja milloin.
Leikkasin ennen myös omien vanhempieni tukan sekä laitoin äitille permanetteja ja väriä, mutta nykyään asumme sen verran kaukana että käyvät parturissa.
En ole ammattiparturi vaan itseoppinut tunari. Köyhyys opettaa. Nykyään olisi varaakin käydä parturissa vaikka koko sakki mutta kaikki ovat tottuneet tähän ja ovat tyytyväisiä lopputuloksiin niin jatkamme samalla mallilla.
Kotona leikataan nykyisin, kerran pari vuodessa silloin kun teinit haluavat.