Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanotuksi tuleminen ja takaisin paluu

Vierailija
29.02.2016 |

palaisitteko takaisin työhönne, josta teidät olisi irtisanottu jos teitä pyydettäisiin? Vai olisitteko suivaantuneita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut on irtisanottu, niin tuskin palaisin. Irtisanomisella kun on aina syynsä ja jos ne ovat tuotannollistaloudelliset, niin tuskin töitä kovin äkkiä löytyy.

Vierailija
2/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin edellen työtön niin palaisin. Tämän palstan työttömät ovat yleensä yhtä aikaa sitä mieltä, ettei mikään kelpaa ja heidän työttömyys johtuu kuitenkin vai siitä, ettei töitä ole. Lähtökohtaisesti työ kuin työ kelpaa, jos lailliset ehdot täyttyy - toki edelleen katselisin uusia hommia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan irtisanottu, mutta olin jokunen vuosi sitten "toistaiseksi lomautettuna tuotantotaloudellisista syistä". Kyllä siinä oli vähän ristiriitaiset tunteet, kun palasin takaisin töihin. Olen luovalla alalla, ja silloin kieltämättä olis vähän sellainen näyttämisen tarve, että nyt kyllä hoidan nämä projektit niin hyvin ja laadukkaasti, että oksat pois! Että en ole huonompi työntekijä kuin ne firmaan jääneetkään, vaikka minut lomautettiin. 

Vierailija
4/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos olisin ihan työttömänä ja liksaa ei laskettaisi. Kerran on käynyt niin, että pyydettiin neljän kuukauden päästä takaisin, mutta en mennyt, vaikka tällä kertaa luvattiin parempaa palkkaakin. Viihdyin paremmin uudessa työpaikassani, jonka olin ehtinyt jo saada irtisanomisaikana ja ehdin olla työtön tasan yhden päivän. Syyt oli taloudellis-tuotannolliset, ja sitten vanhassa duunissa huomasivat, että eivät pärjänneetkään ilman. Mutta en mennyt. Jälkikäteen ajatellenkin oli ihan viisasta, koska uudessa työpaikassa oli uramahdollisuudet ja -kehitys paremmat.

Vierailija
5/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaisin jos näyttäisi siltä että uudelleentyöllistyminen olisi erittäin hankalaa. Näin ainakin luulen, tietenkin todella hankala sanoa kun vielä ei ole irtisanottu. Mutta jotenkin kokisin sen loukkauksena jos ensin minut irtisanottaisiin YT:issä ja sitten pyydettäisiinkin takaisin.

Jos työpaikkani, tai ihan vastaava, tulisi YT:iden jälkeen avoimeen hakuun niin saattaisin vittuillakseni hakea sitä, ihan vaan näyttääkseni että olen tähän paras. Mutta ottaisinko sitten vastaan, en tiedä.

Se on tietenkin eri asia jos irtisanottaisiin muista syistä, siis omasta laiskuudesta tms. varoitusmenettelyn kautta. Silloinhan mitään takaisinottovelvoitetta ei firmalla ole, eikä varmasti takaisin otettaisikaan.

Mutta joo, hankala sanoa. Olisi se outo tilanne ja olisin varmasti katkera ihan sama mitä päättäisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän