Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen synttärit, vieraiden tulemisesta ei varmuutta, mitä keksis ohjelmaa lapselle ettei tule pettymystä

Vierailija
29.02.2016 |

Ollaan suullisesti ja viestein kutsuttu porukkaa, lapsi on niin pieni (4-v) että kutsuttu pääasiassa sukulaisia ja kummeja. No, nyt jo moni sanonut että ei pääse, tulee seuraavalla viikolla tai että ehkä tulee.

Siltä varalta että juhlapäivänä tulee vain mummi ja joku muu sukulainen, mitä keksisi lapselle ohjelmaa ettei tule valtavaa pettymystä jos odottaa juhlia. Ei olla edes isoista juhlista puhuttu mutta lapsi voi silti odottaa ja toivoa että se ja se pääsisi vaikka etukäteenkin sanoisi ettei juuri nyt se ja se pääse. Kurja jos useammalle (ja nimenomaan lapsiperhevieraalle) sattuu niin ettei pääsekään.. :/

Tehdään teemaan kakku ja on ilmapallot ja ajattelin laittaa lapsen lempimusiikkia ja oisko jotain pelejä ja kivoja herkkuja. Omalla porukalla sitten jos muut on niin moukkia ettei välitä järjestää niin että sopii..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ainakaan vaihtoehto tuo "tulee ensi viikolla". Synttärijuhlapäivä on tiedossa pari kuukautta aiemmin, tulee ken tulee. Ja pyydän myös vahvistamaan saapumisen, jotta osaan varata syötävää oikean määrän.

Kutsukaa siis lisää väkeä, jos alkuperäinen juhlajoukko on ihan kutistunut.

Vierailija
2/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno, meille kutsun lähetettyä kolme perhekuntaa ilmoitti et tulevat myöhemmin. Saas nähdä. Koitan tässä listata ketä vielä voisi pyytää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ihmisiä nämä jotka kutsuttaessa ilmoittavat oman aikataulunsa tulolle. Jos tulee kutsu ja aika se on silloin eikä sitten kun kutsutulle sopii. Nämä ovat näitä nykyajan minä-minä-meijän perhe-ekaksi tyyppejä. Maailman pitäisi pyöriä heidän mukaansa. Kertovat ainoastaan itsestään käyttäytymisellään ja arvostuksesta ystävyyttänne kohtaan.

Itse en edes kutsuisi näitä, vaan selittäisin päivänsankarille että mummi tulee ja se ja se. Järjestäisin varsinaisen jutun menemällä johonkin mieleiseen paikkaan tai leffaan ja senjälkeen jätskeilletms. tai ihan mikä on sankarin mieleen.

Tulin oikein kiukkuiseksi luettuani näiden aivottomien kutsuttujen käytöstä:(

Vierailija
4/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuk mä olin pieni niin ei ikinä juhlittu mun synttäreinä oikeana päivänä, vaan seuraavana viikonloppuna. Ei olisi mieleenkään tullut pahoittaa mieltä siitä että ne vieraat tulivat vasta ensi viikolla. Sano lapsellesi että juhlitaan sitten kun vieraat tulevat, miksi pitäisi järjestää ohjelmaa? Ehkä joku jälkkäri perheen kanssa on kiva, muttei sekään pakollinen.

Vierailija
5/5 |
29.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehkä mulla on turha pelko ja sitä kautta 'väärä' lähestyminen asiaan. Koitan tässä etukäteen pähkätä juuri miten hoitaa tän ettei lapselle turhaa tule huono mieli jos tai kun jotkut eivät paikalle saavu. 

Teen niin että kerron lapselle vain näistä ketkä tulee ja piste. En puhu mitään niistä tietenkään jotka ei pääse tai tulevat myöhemmin. Se on sitten plussaa ja 'kiva ylläri' lapselle myöhemmin kun tulee vieraita taas...

Älykäs tyttö on ja muiden synttäreillä käynyt ja nähnyt millaista voi olla, ei ole kyllä puhunut mitä haluaa mut tykkää jos vieraita käy ja juhlat on, esim verraten aiemmat synttärit. Juhlat tytölle kyllä riittää ihan kun on jotain pientä herkkua ja ilmapallot ja musiikkia vaikka. Itse tykkään et ois jotain mukavaa ohjelmaa mietitty esim ihan onginta, lautapeli, väritystä, eli aivan arkista mut lapselle esitetty niin et on osa tätä juhlaa niin tulee sitä mukavan mieleen jäävän päivän tuntua.

Meillä on muutama perhetuttu jotka hoitaa nää jutut aina näin (vaikka päivä joka vuosi about sama ja ilmoitan hyvissä ajoin) että tulevat jos ei ole muuta tai sanovat suoraa että tullaan toiste. Yksi kummikin tekee tätä, ja toinen kummi näkee lasta ehkä kerran vuoteen, ettei sillainkaan hyvin valittu meiltä vanhemmilta. Mutta mistäpä tuota etukäteen tietää.