Löysin 16-vuotiaani huoneesta Oxamin-tabletteja, mitähän kautta se on
voinut saada niitä? Saako koululääkäri määrätä tuon ikäiselle lapselle rauhoittavia ilman, että huoltaja edes tietää asiasta? Vai onko nuo jostain "pimeästi"? Säikähdin vähän. Tyttö on ollut sulkeutunut ja "outo" viime aikoina, itse on kyselyihini kuitannut sen stressinä.
Kommentit (72)
Minä veikkaan että hänellä on ihan stressistä johtuvaa unettomuutta? Eikös nyt ala olla stressi jatkokoulutuksesta? En olisi itsekään tuon ikäisenä kehdannut kertoa vanhemmille jos olisin jotain pillereitä joutunut napsimaan vaikka olin uneton jo tuon ikäisenä. Lapsi ei halua huolestuttaa vanhempaansa. Mutta ota asia ihan rauhallisesti ja painostamatta puheeksi, voi olla että hänkin helpottuu.
Vaihtaako joku äiti vielä oikeasti 16-vuotiaan tyttärensä lakanat?! Ei tulis itellä mieleenkään...
Vierailija kirjoitti:
Kun en löytänyt lääkepakettia, pelkästään niitä liuskoja, Oxamin 15mg. Osaatteko vastata, voiko tosiaan koululääkäri määrätä?! En ymmärrä, mistä katukaupastakaan se niitä olisi saanut, tai lähinnä millä rahalla ostanut, eivätkös ole aika hintavia sitä kautta? ap.
Miksi alapeukut kun äidillä on huoli ja hätä?
Kyllä ne taitaa olla aika yleisiä väärinkäytettyjä lääkkeitä ja kun teini kyseessä olisin tarkkana.
Entäs jos kysyt tyttäreltäsi suoraan?
Vierailija kirjoitti:
No enpä tosiaan tiedä, miksi ei uskaltaisi puhua minulle..! Siksi olenkin niin ihmeissäni.
Eikö noissa lääkkeissä ole iso addiktoitumisen riski? ap.
Jos olet tuollainen hysteerikko, niin miten sun lapsi voi edes puhua sulle? Itse en todellakaan kertonut tuossa iässä vanhemilleni mitään.
Oletko tonkinut salaa?! Jos olet niin voi hyvänen aika. En varmasti olisi puhunut enää sanaakaan. Ystäväni masentui 17-vuotiaana. Vanhemmat olivat todella suojelevaisia ja rakastavia, lähes tukehduttivat tytön. Lukivat ystäväni päiväkirjan ja hakivat hänelle hoitoa sen pohjalta. Ystäväni loukkaantui verisesti, kuten ymmärrettävää. Sai kaupungin kautta tukiasunnon ja lähti lätkimään. On nyt 25, ei ole vieläkään vanhempiensa kanssa juuri missään tekemisissä, vetivät maton alta luottamukselta aivan totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä tosiaan tiedä, miksi ei uskaltaisi puhua minulle..! Siksi olenkin niin ihmeissäni.
Jos olet tuollainen hysteerikko, niin miten sun lapsi voi edes puhua sulle? Itse en todellakaan kertonut tuossa iässä vanhemilleni mitään.
Ja sepäs onkin siistiä se! Olit varmaan tosi cool tyyppi.
Minulle aloitettiin Ketipinor, kun olin 15-v, eikä siitä kerrottu minun vanhemmille mitään. Asuin kyllä silloin lastenkodissa, olin muuttanut n. viikkoa aiemmin.
Möömyy kirjoitti:
Entäs jos kysyt tyttäreltäsi suoraan?
Entäs, jos tyttärellä on hyvä syy olla kertomatta? Teinit eivät välttämättä halua jakaa henkilökohtaisia asioitaan vanhempien kanssa ja sitä pitää kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sepäs onkin siistiä se! Olit varmaan tosi cool tyyppi.
Älä ole lapsellinen. Ei kyse ole siitä, onko cool vai ei. Ei kukaan jaksa hyssytellä ja kantaa vastuuta oman itsensä lisäksi vielä hysteerikkoäidistäänkin, jos on jo valmiiksi vaikeaa.
Niitä myydään molemmissa pakkauksissa.