Itkettää, koska lihan syönti on turhaa
Ja kaikki se kidutus ja murha ja kauheudet mitä eläimet laitetaan käymään läpi.
Ihmisten on joskus tarvinnut syödä lihaa, koska ei ollut muuta. Minäkin olisin syönyt. Jos olisin jossain autiomaassa peuran kanssa, niin kyllä se peura lähtis ennen mua jos se musta on kiinni.
Mutta kun nykyään, kun me voimme käydä lähi-Siwassa ostamassa vaikka mitä hedelmiä ja pinaattia joka päivä, meidän ei TARVITSE aiheuttaa mitään kärsimystä kenellekkään. Ignorance is bliss. Ihmiset eivät ole tietoisia siitä, kuinka pelottavaa se on eläimille tulla tapetuksi. Jos meidän pitäisi tappaa omat lihamme, yllättävän moni kääntyisi vegaaniksi. Lyön vaikka vetoa.
+ eikö sitä jo tule joka tuutista kuinka eläintuotteet aiheuttavat vaikka mitä sairauksia (ja lihavuutta).
Itkettää.
Kommentit (96)
Joopajoo1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki se kidutus ja s ja kauheudet mitä eläimet laitetaan käymään läpi.
Ihmisten on joskus tarvinnut syödä lihaa, koska ei ollut muuta. Minäkin olisin syönyt. Jos olisin jossain autiomaassa peuran kanssa, niin kyllä se peura lähtis ennen mua jos se musta on kiinni.
Mutta kun nykyään, kun me voimme käydä lähi-Siwassa ostamassa vaikka mitä hedelmiä ja pinaattia joka päivä, meidän ei TARVITSE aiheuttaa mitään kärsimystä kenellekkään. Ignorance is bliss. Ihmiset eivät ole tietoisia siitä, kuinka pelottavaa se on eläimille tulla tapetuksi. Jos meidän pitäisi tappaa omat lihamme, yllättävän moni kääntyisi vegaaniksi. Lyön vaikka vetoa.
+ eikö sitä jo tule joka tuutista kuinka eläintuotteet aiheuttavat vaikka mitä sairauksia (ja lihavuutta).
Itkettää.
Syön hyvin pitkälti itse kasvatettua lihaa, ei me ainakaan rääkätä eläimiämme ja mainitsemasi "kauheudet mitä eläimet laitetaan käymään läpi" sai minut ihmettelemään mistä nyt oikein puhut.
Onhan noita kasvattamoja jotka tunkevat kymmeniä sikoja samaan karsinaan, ja ne polkevat ja repivät toisensa hengiltä. Pikku vinkki, ei sellaisilta ole pakko ostaa sitä lihaa.
Toisekseen, hirviä esimerkiksi on oikein hyvä harventaa, ilman hirvenmetsästystä olisi enemmän tauteja eläimien kesken, hirvet tunkisivat enemmän asutusalueille ja autoteille yms. Hirvi elää vapaana eläimenä pitkin metsiä, joten en tässäkään löydä sitä "kidus"-kohtaa.
Mitä sitten noille hirvenlihoille pitäisi tehdä, ellei käyttää ravinnoksi, dumpata maahan mätänemään?
Liha ei auiheuta sairauksia ja lihavuutta, jos sitä syö kohtuudella, kuten kaikkea muutakin tässä maailmassa voi syödä kohtuudella, ihan mitä tahansa jos rupee määräänsä enemmän lappamaan, niin ei se hyvää tiedä.
Minusta tuotanto eläimien lihan syöminen on ihan oikein. Metsästystä en hyväksy lainkaan, luonnonvarainen eläin kuuluu luontoon eikä lautaselle.
Petojen ruokaahan ne on ja mitä tevät metsästäjät, ne tappaa pedot suunnilleen sukupuuttoon. Eivät juuri edes syö susia, ilveksiä tai ahmoja, eli ainakin noita tapetaan ihan tappamisen ilosta. Suomi on Viroa 5 kertaa suurempi, silti Virossa on susia ja karhuja monta kertaa enemmän kuin Suomessa.
Jos metsästys lopetettaisiin niin aluksi hirvien määrä varmaan kasvasi ja hirvikolarit, siis ennen kuin petojen määrä normalisoituisi.
Jos metsästystä tarvitaan kannan hoitoon, niin voisi antaa homman ammattilaisten käsiin ja lihat myytäisiin ja valtio saisi tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönti on itsekästä, sitä vaan eivät sekasyöjät tule koskaan myöntämään. Kun se liha vaan on niin hyvää, ihan sama vaikka eläin on tapettu kunhan MINÄ saan mussuttaa." T. Kasvissyöjä, ei hoidon tarpeessa.
Entä sitten vaikka onkin itsekästä? Kaikki on, jos niin halutaan ajatella.
Nykymaailmassa jokaisen olisi tarpeen tinkiä itsekkyydestään, ei se ole rakettitiedettä katsoa ja parantaa kulutustottumuksiaan. Et ole sitten lehtiä lukenut ja uutisia katsellut?? Ihminen tuhoaa kerskakulutuksellaan planeetan, yksi näistä on lihansyönti. Sinä voit vaikuttaa omiin päätöksiisi, kun kerran olet se "luomakunnan herra". Eläimet eivät näitä valintoja kykene tekemään, luonnossakaan. Meidän ei kuitenkaan ole omaan mukavuuteen perustuen pakko esim.syödä lihaa. Tajuatko?
Heh, taas tuota opettavaista ylimielisyyttä. Sanoinko joissain kohdassa, että en miettisi kulutustottumuksiani? Minä en esimerkiksi matkusta lainkaan, kuljen työmatkat pyörällä, ostan suurimman osa vaatteistani kirpparilta enkä muuten yllättäen juuri syö lihaakaan. Mitä itse teet? Vai opetatatko vain muita?
Monet kasvissyöjät esimerkiksi matkustelevat mielellään, mieluiten paikkoihin jotka "eivät ole turistien pilaamia", samalla kun saarnaavat muille ekologisista elämäntavoista ja itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Itkettää.
Höpön löpön.
Jo pelkästään ihmisen suolisto ja tiettyjen aminohappojen tarve osoittaa ettei ihminen ole mikään puhdasverinen kasvissyöjä, vaan sekaravinnon syöjä.
Esim suomalaiset elivät vielä 1500 luvulla sisämaassa ja pohjoisessa puhdasverisinä keräilijä metsästäjinä.
Meidän geneettinen pohja kestää nykyaikainen runsaskirjoinen kasvisravinto on aika olematon.
Tähän kun vielä lisätään tehoyhteiskunnan erinäiset säilöntä ja muokkauskemikaalit joita 1900 luvun loppupuolella on alkanut esiintymään, ei ole ihme että jo nuorilla ja varsinkin naisilla on jos jonkinlaista kroonista vaivaa kilpirauhasen toimintahäiriöstä alkaen.
Kasvikset itsessään eivät ole niin puhtoisia pulmusia mitä nykyisin kritiikittömästi annetaan ymmärtää. Kasvit ovat kehittäneet lukuisia puolustuskemikaaleja joilla ne koittavat ehkäistä syödyksi tulemisen.
Vierailija kirjoitti:
Itkettää.
No just. Jos sinulla ei ole muuta syytä parkua, niin johan on asiat hyvin. Muista ostaa nenäliinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönti on itsekästä, sitä vaan eivät sekasyöjät tule koskaan myöntämään. Kun se liha vaan on niin hyvää, ihan sama vaikka eläin on tapettu kunhan MINÄ saan mussuttaa." T. Kasvissyöjä, ei hoidon tarpeessa.
Entä sitten vaikka onkin itsekästä? Kaikki on, jos niin halutaan ajatella.
Nykymaailmassa jokaisen olisi tarpeen tinkiä itsekkyydestään, ei se ole rakettitiedettä katsoa ja parantaa kulutustottumuksiaan. Et ole sitten lehtiä lukenut ja uutisia katsellut?? Ihminen tuhoaa kerskakulutuksellaan planeetan, yksi näistä on lihansyönti. Sinä voit vaikuttaa omiin päätöksiisi, kun kerran olet se "luomakunnan herra". Eläimet eivät näitä valintoja kykene tekemään, luonnossakaan. Meidän ei kuitenkaan ole omaan mukavuuteen perustuen pakko esim.syödä lihaa. Tajuatko?
Heh, taas tuota opettavaista ylimielisyyttä. Sanoinko joissain kohdassa, että en miettisi kulutustottumuksiani? Minä en esimerkiksi matkusta lainkaan, kuljen työmatkat pyörällä, ostan suurimman osa vaatteistani kirpparilta enkä muuten yllättäen juuri syö lihaakaan. Mitä itse teet? Vai opetatatko vain muita?
Monet kasvissyöjät esimerkiksi matkustelevat mielellään, mieluiten paikkoihin jotka "eivät ole turistien pilaamia", samalla kun saarnaavat muille ekologisista elämäntavoista ja itsekkyydestä.
En matkustele, en osta uutta niin kauan kuin vanha toimii, käyn kirppareilla jne. En yritä opettaa ketään vaan ihan vaan mainita siitä että niitä epäitsekkäitä valintoja voi tehdä jokainen kun viitsii. Aika kummallinen tuo reaktiosi muuten.
Mä vihaan kasvissyöjiä kun ne repii puhtoiset viattomat kasvikset maasta juurineen ja MURHAA ne!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mä vihaan kasvissyöjiä kun ne repii puhtoiset viattomat kasvikset maasta juurineen ja MURHAA ne!!!!
Heh heh, mutta oikeastikin on kasveja jotka reagoivat kemikaallisesti kun niitä vahingoitetaan, mm. varoittaen lajikumppaneitaan, tai houkutellen paikalle petohyönteisiä tuhoamaan hyökkääjiään.
Odotankin innolla koska tuollaiset kuten tämän ketjun aloittaneet heräävät myös puolustamaan kasvien "tunteita".
Elottomat palat lihatiskillä oli ihan eläviä ennen kuin ne teurastettiin.
Onpas se kova pala kun tuo mielipiteensä esille. (Mutta tiedän kyllä ettei täällä varmaan muita olekaan kuin trolleja) Varmaan sama kuin joskus silloin muinoin olisi sanonut että nainen voi käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä tämä on
Vierailija kirjoitti:
Itkettää.
Itkettää, se kuinka välinpitämätön Sinä olet kärsimyksestä. Mietitkö ollenkaan millaista työvoimaa hedelmien ja yms tuotteiden kasvattamiseen/ tuottamiseen käytettään? Niinpä niin, et ole oikeaa kärsimystä nähnytkään. Oma elämäs on niin helppoa, että muiden elintavoista pitää ulista. Minä syön lihaa huolimatta siitä, mitä muut ajattelee. Itsekästä on tuputtaa omaa ajatusmaailmaa muille väkisin. En myöskään hyväksy orja-tai lapsityövoimaa jota käytetään kehitysmaissa elintarvikkeiden tuotantoon.
Kyllä täällä on itsekästä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kunnon veristä härän sisäfileepihviä hyvän italialaisen Amarone-viinin kera.
Käytän kettu- ja minkkiturkiksia.
Eläimet ovat meidän alapuolella ravintoketjussa.
Käyttäisit AP mieluummin aikasi ja voimavarasi ihmislasten suojeluun. Suomessa on paljon mm. alkoholistiperheiden ja mielisairaiden lapsia jotka heikkoja eivätkä pysty puolustautua.
Oliko tää paras, mihin sä pystyit? :D: :D :D
Mutta en kiusaaa sua enempää, sulla selvästi liippaa noi alko- ja mielisairasjutut niin läheltä, että uskoisin sinun valinneesi ne omasta kokemuksesta. Isäkö joi vai äiti, vai molemmat?Missä omassa pikku kuplassa elät? Etkö lue lehtiä jossa naapurin lapsi rääkätään hengiltä? Suomi komeilee perhesurmatilastojen kärjessä väkilukua kohti. Eikö tämä huolestuta?
Samalla sinä mietit lihatiskin elottomia palasia!
Hanki harrastua!
Kovasti tarjoat muille neuvoa, muuta et teekään.
Eläinrääkkäyksen ja lihateollisuuden haitat voit lopettaa näin; et syö lihaa. Sitten voit auttaa niitä rääkättyjä lapsia ja tulevia perhesurmattavia lapsia samanaikaisesti. Yhtä aikaa! Ajattele edes vähän!
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo1 kirjoitti:
Onhan noita kasvattamoja jotka tunkevat kymmeniä sikoja samaan karsinaan, ja ne polkevat ja repivät toisensa hengiltä. Pikku vinkki, ei sellaisilta ole pakko ostaa sitä lihaa.
Höpö höpö. Onko sinulla mitään käsitystä suomalaisista elintarviketurvallisuussäännöistä? Oletetaanpa että siat olisivat polkeneet ja repineet karsinassa toisensa hengiltä.
Etkö tiedä että teurastamoon vastaanotetaan vain ELÄVIÄ eläimiä? Kukaan teurasauton kuljettaja ei suostu ottamaan pahoin vahingoittuneita eläimiä kyytiin, siinä menisi eläinkuljetusluvat saman tien. Ja teurastamolla eläimet tarkastaa ennen teurastusta vielä eläinlääkäri joka on valtion viranomainen, ei teurastamon henkilökuntaa.
Kuinka pässi pitää olla että kuvittelee kaupan tiskiltä löytyvän karsinassa hengiltä revityn sian lihaa?
Tämä oli päivän paras vitsi. t. entinen teurastamotyöläinen
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niitä samoja kasviksia revitä myös sekasyöjien lautasille. Toivottavasti ainakin, ellei sitten joku syö PELKKIÄ eläinperäisiä ruokia.
No minä olen allerginen niin monelle asialle, että melkeimpä pakko syödä lihaa. En voi syödä palkokasveja, pähkinöitä, vehnää enkä kananmunaa, niin hieman hankalaksi menisi kasvissyönti. Syön kyllä paljon kasviksia, mutta jostain ne proteiinitkin pitää saada.
Haluaisin syödä aloittajan. Toisaalta veikkaan, että sen liha on kitkerätä ja sitkeää.