Itkettää, koska lihan syönti on turhaa
Ja kaikki se kidutus ja murha ja kauheudet mitä eläimet laitetaan käymään läpi.
Ihmisten on joskus tarvinnut syödä lihaa, koska ei ollut muuta. Minäkin olisin syönyt. Jos olisin jossain autiomaassa peuran kanssa, niin kyllä se peura lähtis ennen mua jos se musta on kiinni.
Mutta kun nykyään, kun me voimme käydä lähi-Siwassa ostamassa vaikka mitä hedelmiä ja pinaattia joka päivä, meidän ei TARVITSE aiheuttaa mitään kärsimystä kenellekkään. Ignorance is bliss. Ihmiset eivät ole tietoisia siitä, kuinka pelottavaa se on eläimille tulla tapetuksi. Jos meidän pitäisi tappaa omat lihamme, yllättävän moni kääntyisi vegaaniksi. Lyön vaikka vetoa.
+ eikö sitä jo tule joka tuutista kuinka eläintuotteet aiheuttavat vaikka mitä sairauksia (ja lihavuutta).
Itkettää.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä eläinten oikeuksista vouhkaaminen voitaisiin aloittaa koirista ja kissoista: niiden luontaiseen elämään eivät kuulu elämä 4 seinän sisällä kerrostalossa. Niiden ei kuulu syödä purkkiruokaa vaan pyydystää itse saaliinsa. Sitten voidaan hetk itkeä sitä, että kissa ei ollutkaan luontaisesti vegaani ja nyhtänyt porkkanoita maasta vaan söikin oravanpoikaset.
Ehkä sinä voit alottaa sieltä päästä, kuulostat vapaaehtoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule. Vaikka minä en söisi lihaa niin silti ympäri maapalloa eläimiä kuolisi ruokapöytään. Ulkomailla vielä 10X kamalammin kuin suomessa ( siksi suosin suomalaista ). Monta kertaa nähnyt dokkareita miten julmasti joissain maissa eläimiä kohdellaan ja siihen verrattuna suomen meininki on vielä inhimillistä. Se ettei syö lihaa ei tee kenestäkään pyhimystä tai maailman pelastajaa. Muistatko myös katsoa samalla lailla läpi käyttämäsi tuotteet onko ne ympäristö ystävällisiä? Eli siis vihreitä tuotteita? Tai lapsivoimalla tehtyä tavaraa? Katsos kun niitä löytyy ihan yllättävistäkin paikoista. On se kovaa hommaa tämä maailman pelastaminen. Toki sitä voi aina itkeä näiden asioiden perään loppu elämän jos haluaa, mutte ei ne siitä mihinkään muutu vaikka kuinka yrittäisin. Tuhlaisin vain elämää koko maapallon huolen kantamisseen ja vielä asioihin mihin en todelllakaan voi vaikuttaa eli aivan turhaan.
Kuulostat laiskalta.
Ja kyllä, koitan ostaa vihreää ja kotimaista.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä se sama idiootti joka tulee randomiin suoltamaan tätä paskaa joka päivä?
Olet randomissa joka päivä.. Tässä tulee nyt tämä klassinen, että "hankippa elämä" :)
Itse en kuitenkaan käy ikinä, niin en varmaan ole sama idiootti.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tappanut vaikka kuinka monta syömääni eläintä ihan itse. Eläin elää hetkessä eikä murehdi sitä että tuleeko joskus tapetuksi. Sinun murheesi on ns. "first world problem".
Se nimenomaan _ei ole_ first world problem. Karjateollisuus tuottaa ylivoimaisesti suurimman osan kasvihuonekaasuista, minkä takia Amazonin viidakot tuhotaan, ilmasto lämpiää jne jne.
Karjateollisuus tuottaa kasvihuonepäästöjä, jonka takia viidakot tuhotaan? Menepä biologian tunnille takaisin ja kysy opelta.
Me elämme kasvihuoneessa, jossa on herkkä tasapaino. Kasvihuonepäästöiksi luokiteltavat ovat paljolti viherkasvien ravintoa ja Amazonin viidakot niitä keuhkojamme, jotka muuntavat niitä taas kiertoomme. Suomessa kotimainen metsä ajaa lähempänä samaa ja vaikka talvella siellä yhteyttäminen on rauhallisempaa, nyt kevään kunnolla käynnistyessä se imee kohta enemmän kasvihuonepäästöjä kuin me ehdimme tuottaa.
Ilmasto lämpiää, kun joka puolella ei ole niin hyvä tasapaino kuin Suomessa. Pitäisi saada enemmän vihreää pinta-alaa jokaista elukkaa kohden.
Kyllä se oot sinä pseudofaktoinesi väärässä. Yritä nyt edes.
Sanopa miltä osin. Mikä eläimen tuottama aine ei ole sellainen, jota luonto ei kuluta ollenkaan? Vai tarkoititko, että talvella yhteyttäminen on suurempaa kuin keväällä?
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönti on itsekästä, sitä vaan eivät sekasyöjät tule koskaan myöntämään. Kun se liha vaan on niin hyvää, ihan sama vaikka eläin on tapettu kunhan MINÄ saan mussuttaa." T. Kasvissyöjä, ei hoidon tarpeessa.
Entä sitten vaikka onkin itsekästä? Kaikki on, jos niin halutaan ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule. Vaikka minä en söisi lihaa niin silti ympäri maapalloa eläimiä kuolisi ruokapöytään. Ulkomailla vielä 10X kamalammin kuin suomessa ( siksi suosin suomalaista ). Monta kertaa nähnyt dokkareita miten julmasti joissain maissa eläimiä kohdellaan ja siihen verrattuna suomen meininki on vielä inhimillistä. Se ettei syö lihaa ei tee kenestäkään pyhimystä tai maailman pelastajaa. Muistatko myös katsoa samalla lailla läpi käyttämäsi tuotteet onko ne ympäristö ystävällisiä? Eli siis vihreitä tuotteita? Tai lapsivoimalla tehtyä tavaraa? Katsos kun niitä löytyy ihan yllättävistäkin paikoista. On se kovaa hommaa tämä maailman pelastaminen. Toki sitä voi aina itkeä näiden asioiden perään loppu elämän jos haluaa, mutte ei ne siitä mihinkään muutu vaikka kuinka yrittäisin. Tuhlaisin vain elämää koko maapallon huolen kantamisseen ja vielä asioihin mihin en todelllakaan voi vaikuttaa eli aivan turhaan.
Kuulostat laiskalta.
Itse asiassa olen yllättävänkin ahkera. Herään hyvin aikaisin aamulla töihin, vapaa aikanikin on rajallinen ja illalla uudestaan töihin. Vähissä on vapaa päivät vaikken yrittäjä olekkaan. Moni ei varmasti tällaiseen hommaan rupeaisi, mutta pakko se on auttaa töissään kipeytyneitä vanhempiani kun ei suostuta korvaamaan työtapaturmavahinkoa. Olisivat paljon enemmän uupuneempia jos en olisi auttamassa ja monet kiitokset olen siitä saanut heiltä. Elämäni kävisi erittäin työlääksi jos käyttäisin vähäisen vapaa aikani kaupassa kaivelemassa tuotteita jotta maailma pelastuisi. ( kaupan valikoimakaan kun ei täälä ole mikään iso ). Jotkut imiset eivät vain ymmärrä kuinka helppoa heidän elämänsä on kun saavat normaalia töitä viikonloppu vapaalla ja herätä töihin onnellisesti kuudelta aamusta. kaikki ei moista pysty tekemään.
T: Laiska ihminen
Joopajoo1 kirjoitti:
Onhan noita kasvattamoja jotka tunkevat kymmeniä sikoja samaan karsinaan, ja ne polkevat ja repivät toisensa hengiltä. Pikku vinkki, ei sellaisilta ole pakko ostaa sitä lihaa.
Höpö höpö. Onko sinulla mitään käsitystä suomalaisista elintarviketurvallisuussäännöistä? Oletetaanpa että siat olisivat polkeneet ja repineet karsinassa toisensa hengiltä.
Etkö tiedä että teurastamoon vastaanotetaan vain ELÄVIÄ eläimiä? Kukaan teurasauton kuljettaja ei suostu ottamaan pahoin vahingoittuneita eläimiä kyytiin, siinä menisi eläinkuljetusluvat saman tien. Ja teurastamolla eläimet tarkastaa ennen teurastusta vielä eläinlääkäri joka on valtion viranomainen, ei teurastamon henkilökuntaa.
Kuinka pässi pitää olla että kuvittelee kaupan tiskiltä löytyvän karsinassa hengiltä revityn sian lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ruokavalio koostuu valtaosin kotimaisista marjoista ja kasviksista. Syömme myös lihaa joka viikko. Suomessa eläimet hoidetaan hyvin ja tapetaan nopeasti, kyse ei ole murhasta.
Aloittajalla on ilmeisesti jotain ongelmaa, jos itkettää tällaiset asiat. Lihan syöminen ei ole meillä turhaa, vaan nautinnollista. Sisäfilettä hyvillä lisukkeilla ei ole varaa syödä usein, siksipä jauheliha ja broileri kuuluvat säännölliseen ruokavalioomme. Liha on luonnontuote ja ihmisillekin sopivaa ravintoa.
Jos aloittajalla on tarve syyllistää kanssaihmisiä jostain, olisi kohde valittava muualta kuin syömisvalinnoista.
Oot pihalla kuin lintulauta, ihan kaikessa. PISA-pisteet katossa ja joku kehtaa kirjoittaa tällaista potaskaa.
Nyt ei ihan tähän viestiin normaali järkeily riitä aukaisemaan. Mitä koko väestöä koskevat Pisa-tulokset kertovat yksittäisistä ruokailumielipiteistä? Jos jotain, viittaisi hyvä tulos riittävään B12-saantiin, mutta tuo lintulautakommentti ei taida kuulua siihen joukkoon.
Lopeta pillitys ja yritä vaikuttaa asiaan jotenkin jos se on sinulle noin tärkeä. Se, että ilmoitat täällä että lihansyönti itkettää sinua, ei tuo mielipiteellesi minkäänlaista lisäarvoa. Aikuinen joka hakee huomiota itkeskelemällä, on säälittävä luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tappanut vaikka kuinka monta syömääni eläintä ihan itse. Eläin elää hetkessä eikä murehdi sitä että tuleeko joskus tapetuksi. Sinun murheesi on ns. "first world problem".
Se nimenomaan _ei ole_ first world problem. Karjateollisuus tuottaa ylivoimaisesti suurimman osan kasvihuonekaasuista, minkä takia Amazonin viidakot tuhotaan, ilmasto lämpiää jne jne.
Karjateollisuus tuottaa kasvihuonepäästöjä, jonka takia viidakot tuhotaan? Menepä biologian tunnille takaisin ja kysy opelta.
Me elämme kasvihuoneessa, jossa on herkkä tasapaino. Kasvihuonepäästöiksi luokiteltavat ovat paljolti viherkasvien ravintoa ja Amazonin viidakot niitä keuhkojamme, jotka muuntavat niitä taas kiertoomme. Suomessa kotimainen metsä ajaa lähempänä samaa ja vaikka talvella siellä yhteyttäminen on rauhallisempaa, nyt kevään kunnolla käynnistyessä se imee kohta enemmän kasvihuonepäästöjä kuin me ehdimme tuottaa.
Ilmasto lämpiää, kun joka puolella ei ole niin hyvä tasapaino kuin Suomessa. Pitäisi saada enemmän vihreää pinta-alaa jokaista elukkaa kohden.
Kyllä se oot sinä pseudofaktoinesi väärässä. Yritä nyt edes.
Sanopa miltä osin. Mikä eläimen tuottama aine ei ole sellainen, jota luonto ei kuluta ollenkaan? Vai tarkoititko, että talvella yhteyttäminen on suurempaa kuin keväällä?
Metaani. Ja ne sademetsät kaadetaan karjan tieltä joka ikinen sekunti.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo1 kirjoitti:
Onhan noita kasvattamoja jotka tunkevat kymmeniä sikoja samaan karsinaan, ja ne polkevat ja repivät toisensa hengiltä. Pikku vinkki, ei sellaisilta ole pakko ostaa sitä lihaa.
Höpö höpö. Onko sinulla mitään käsitystä suomalaisista elintarviketurvallisuussäännöistä? Oletetaanpa että siat olisivat polkeneet ja repineet karsinassa toisensa hengiltä.
Etkö tiedä että teurastamoon vastaanotetaan vain ELÄVIÄ eläimiä? Kukaan teurasauton kuljettaja ei suostu ottamaan pahoin vahingoittuneita eläimiä kyytiin, siinä menisi eläinkuljetusluvat saman tien. Ja teurastamolla eläimet tarkastaa ennen teurastusta vielä eläinlääkäri joka on valtion viranomainen, ei teurastamon henkilökuntaa.
Kuinka pässi pitää olla että kuvittelee kaupan tiskiltä löytyvän karsinassa hengiltä revityn sian lihaa?
Lihatuottaja saapui paikalle propagoimaan. Karjan käsittelyn todellista arkea näkee salakuvatuissae videoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat laiskalta.
Itse asiassa olen yllättävänkin ahkera. Herään hyvin aikaisin aamulla töihin, vapaa aikanikin on rajallinen ja illalla uudestaan töihin. Vähissä on vapaa päivät vaikken yrittäjä olekkaan. Moni ei varmasti tällaiseen hommaan rupeaisi, mutta pakko se on auttaa töissään kipeytyneitä vanhempiani kun ei suostuta korvaamaan työtapaturmavahinkoa. Olisivat paljon enemmän uupuneempia jos en olisi auttamassa ja monet kiitokset olen siitä saanut heiltä. Elämäni kävisi erittäin työlääksi jos käyttäisin vähäisen vapaa aikani kaupassa kaivelemassa tuotteita jotta maailma pelastuisi. ( kaupan valikoimakaan kun ei täälä ole mikään iso ). Jotkut imiset eivät vain ymmärrä kuinka helppoa heidän elämänsä on kun saavat normaalia töitä viikonloppu vapaalla ja herätä töihin onnellisesti kuudelta aamusta. kaikki ei moista pysty tekemään.
Ja ilman omatuntoa eläinten kärsimyksen suhteen. Ihan laiskuuttaan. Hyi helvetti!
Ihmisen älyykkyys lähti hurjaan nousuun aikoinaan kun ihminen söi vahingossa pupun ja sitten se rupes syömään pupuja lisää ja se keksi miten pääsee kuuhun raketilla, mutta luonnollisesti tämä myös alkaa toimia käänteisesti kun ruvetaan heinää syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo1 kirjoitti:
Lihatuottaja saapui paikalle propagoimaan. Karjan käsittelyn todellista arkea näkee salakuvatuissae videoissa.
Hei kuule, yritä nyt edes ajatella oikeasti. Kuvitteletko että olisi taloudellisesti kannattavaa kasvattaa sikoja jotka tappaisivat toisensa karsinaan päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat laiskalta.
Ja ilman omatuntoa eläinten kärsimyksen suhteen. Ihan laiskuuttaan. Hyi helvetti!
Autan heitä myös lemmikkien hoidossa vapaa aikanani. Kun on vaikeaa löytää vapaaehtoistia lemmikin hoitajia. Hyi helvetti kun olen laiska immeenen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autiomaassa ole peuroja eikä niillä leveysasteilla.
Kyseessä olikin kuvitteelinen autiomaa, jossa on 1 peura.
Missä mielikuvitusmaassa sä oikein elät? Toisaalta aila vilkas mieliluvitis kun peuratkin eksyy autiomaahan.
Olen itse kasvissyöjä ja jopa vegaani noin 90% ajasta, mutta mua ärsyttää joidenkin kasvissyöjien jatkuva painostus lihansyöjiä kohtaa. Lopettakaa se älytön tuputtaminen ja vouhotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kunnon veristä härän sisäfileepihviä hyvän italialaisen Amarone-viinin kera.
Käytän kettu- ja minkkiturkiksia.
Eläimet ovat meidän alapuolella ravintoketjussa.
Käyttäisit AP mieluummin aikasi ja voimavarasi ihmislasten suojeluun. Suomessa on paljon mm. alkoholistiperheiden ja mielisairaiden lapsia jotka heikkoja eivätkä pysty puolustautua.
Oliko tää paras, mihin sä pystyit? :D: :D :D
Mutta en kiusaaa sua enempää, sulla selvästi liippaa noi alko- ja mielisairasjutut niin läheltä, että uskoisin sinun valinneesi ne omasta kokemuksesta. Isäkö joi vai äiti, vai molemmat?
Missä omassa pikku kuplassa elät? Etkö lue lehtiä jossa naapurin lapsi rääkätään hengiltä? Suomi komeilee perhesurmatilastojen kärjessä väkilukua kohti. Eikö tämä huolestuta?
Samalla sinä mietit lihatiskin elottomia palasia!
Hanki harrastua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihansyönti on itsekästä, sitä vaan eivät sekasyöjät tule koskaan myöntämään. Kun se liha vaan on niin hyvää, ihan sama vaikka eläin on tapettu kunhan MINÄ saan mussuttaa." T. Kasvissyöjä, ei hoidon tarpeessa.
Entä sitten vaikka onkin itsekästä? Kaikki on, jos niin halutaan ajatella.
Nykymaailmassa jokaisen olisi tarpeen tinkiä itsekkyydestään, ei se ole rakettitiedettä katsoa ja parantaa kulutustottumuksiaan. Et ole sitten lehtiä lukenut ja uutisia katsellut?? Ihminen tuhoaa kerskakulutuksellaan planeetan, yksi näistä on lihansyönti. Sinä voit vaikuttaa omiin päätöksiisi, kun kerran olet se "luomakunnan herra". Eläimet eivät näitä valintoja kykene tekemään, luonnossakaan. Meidän ei kuitenkaan ole omaan mukavuuteen perustuen pakko esim.syödä lihaa. Tajuatko?
Onko tämä se sama idiootti joka tulee randomiin suoltamaan tätä paskaa joka päivä?