Itkettää, koska lihan syönti on turhaa
Ja kaikki se kidutus ja murha ja kauheudet mitä eläimet laitetaan käymään läpi.
Ihmisten on joskus tarvinnut syödä lihaa, koska ei ollut muuta. Minäkin olisin syönyt. Jos olisin jossain autiomaassa peuran kanssa, niin kyllä se peura lähtis ennen mua jos se musta on kiinni.
Mutta kun nykyään, kun me voimme käydä lähi-Siwassa ostamassa vaikka mitä hedelmiä ja pinaattia joka päivä, meidän ei TARVITSE aiheuttaa mitään kärsimystä kenellekkään. Ignorance is bliss. Ihmiset eivät ole tietoisia siitä, kuinka pelottavaa se on eläimille tulla tapetuksi. Jos meidän pitäisi tappaa omat lihamme, yllättävän moni kääntyisi vegaaniksi. Lyön vaikka vetoa.
+ eikö sitä jo tule joka tuutista kuinka eläintuotteet aiheuttavat vaikka mitä sairauksia (ja lihavuutta).
Itkettää.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1: Mulla on mielenterveysongelma koska itken että eläimet kärsii. Ok!
2: Minä kasvatan mielelläni pinaattini. Ja revin sen maastakin hyvillä mielin.
Ja tarkoitin lähinnä sitä että eläimistä saatiin aikoinaan enemmän energiaa, jonka vuoksi kehityimme ilmeisesti. Ja sanoin että AUTIOMAASSA, koska siellä ei olisi MITAAN muuta, kuin se peura syötäväksi3: Monet ihmiset eivät ole niin empaattisia, kuin toiset. Todella moni nainen kokee seksuaalista ahdistelua lapsesta saakka (n. 12v), ja se on yleistä. Sitäkään ei tarvitsisi tehdä, mutta moni ilmeisesti silti tekee, koska ei välitä heidän kärsimyksestään.
Ja hyvä että mulla on 1st world problems, eikä 3rd world
Hae ihan oikeasti sitä apua. Kuulostaa siltä että toi sun ahdistus kumpuaa lapsuuden kokemuksista ja tämä eläinten puolesta itkeminen on oire.
Jotkut itkee euroviisujen ja lätkän mm-voittoa. Pitäiskö ne laittaa lataamoon?
Joopajoo1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten on joskus tarvinnut syödä lihaa, koska ei ollut muuta. Minäkin olisin syönyt. Jos olisin jossain autiomaassa peuran kanssa, niin kyllä se peura lähtis ennen mua jos se musta on kiinni.
Mutta kun nykyään, kun me voimme käydä lähi-Siwassa ostamassa vaikka mitä hedelmiä ja pinaattia joka päivä, meidän ei TARVITSE aiheuttaa mitään kärsimystä kenellekkään. Ignorance is bliss. Ihmiset eivät ole tietoisia siitä, kuinka pelottavaa se on eläimille tulla tapetuksi. Jos meidän pitäisi tappaa omat lihamme, yllättävän moni kääntyisi vegaaniksi. Lyön vaikka vetoa.
+ eikö sitä jo tule joka tuutista kuinka eläintuotteet aiheuttavat vaikka mitä sairauksia (ja lihavuutta).
Itkettää.
Syön hyvin pitkälti itse kasvatettua lihaa, ei me ainakaan rääkätä eläimiämme ja mainitsemasi "kauheudet mitä eläimet laitetaan käymään läpi" sai minut ihmettelemään mistä nyt oikein puhut.
Onhan noita kasvattamoja jotka tunkevat kymmeniä sikoja samaan karsinaan, ja ne polkevat ja repivät toisensa hengiltä. Pikku vinkki, ei sellaisilta ole pakko ostaa sitä lihaa.
Toisekseen, hirviä esimerkiksi on oikein hyvä harventaa, ilman hirvenmetsästystä olisi enemmän tauteja eläimien kesken, hirvet tunkisivat enemmän asutusalueille ja autoteille yms. Hirvi elää vapaana eläimenä pitkin metsiä, joten en tässäkään löydä sitä "kidus"-kohtaa.
Mitä sitten noille hirvenlihoille pitäisi tehdä, ellei käyttää ravinnoksi, dumpata maahan mätänemään?
Liha ei auiheuta sairauksia ja lihavuutta, jos sitä syö kohtuudella, kuten kaikkea muutakin tässä maailmassa voi syödä kohtuudella, ihan mitä tahansa jos rupee määräänsä enemmän lappamaan, niin ei se hyvää tiedä.
Hyviä pointteja teit, ja nostan hattua asiallisuudestasi.
Murha on silti murha, jos tapat eläimen vain syötäväksi.
En ihan ole senkään kannalla, että hirvet pitäisi tappaa, sen sijasta että keksisimme toisen ratkaisun.
Totta, kaikkea kohtuudella. Jos katsomme ruokapyramideja jotka näyttävät ideaalisen ruokavalion, voimme huomata että eläintuotteet sijaitsevat toiseksi ylimpänä. Silti monet syövät lihaa joka aterialla. Ja siitäkin voidaan edelleen kiistellä, onko liha kovinkaan terveellistä... Itse tuotettu varmaan enemmän kuin tehtaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tarkoitin lähinnä sitä että eläimistä saatiin aikoinaan enemmän energiaa, jonka vuoksi kehityimme ilmeisesti. Ja sanoin että AUTIOMAASSA, koska siellä ei olisi MITAAN muuta, kuin se peura syötäväksi3: Monet ihmiset eivät ole niin empaattisia, kuin toiset. Todella moni nainen kokee seksuaalista ahdistelua lapsesta saakka (n. 12v), ja se on yleistä. Sitäkään ei tarvitsisi tehdä, mutta moni ilmeisesti silti tekee, koska ei välitä heidän kärsimyksestään.
Hae ihan oikeasti sitä apua. Kuulostaa siltä että toi sun ahdistus kumpuaa lapsuuden kokemuksista ja tämä eläinten puolesta itkeminen on oire.
Jos lätkän mm-voitto aiheuttaa niin kovaa ahdistusta että itkettää niin kyllä. Onnen kyyneleet on sitten eri juttu.
98% maapallon eläimistä kuolee teurastamoissa. Eli keskityn pääasiaan.
Rakastan kunnon veristä härän sisäfileepihviä hyvän italialaisen Amarone-viinin kera.
Käytän kettu- ja minkkiturkiksia.
Eläimet ovat meidän alapuolella ravintoketjussa.
Käyttäisit AP mieluummin aikasi ja voimavarasi ihmislasten suojeluun. Suomessa on paljon mm. alkoholistiperheiden ja mielisairaiden lapsia jotka heikkoja eivätkä pysty puolustautua.
Mitäs teillä syödään illalla? Ajattelin tehdä naudan paahtopaistia pippurikastikkeella?
Vierailija kirjoitti:
Rakastan kunnon veristä härän sisäfileepihviä hyvän italialaisen Amarone-viinin kera.
Käyttäisit AP mieluummin aikasi ja voimavarasi ihmislasten suojeluun. Suomessa on paljon mm. alkoholistiperheiden ja mielisairaiden lapsia jotka heikkoja eivätkä pysty puolustautua.
Yläpeukutin viestiäsi, koska odotin juuri tätä mielikuvituksettominta trollia.
Minä haluan murehtia vegaaniudesta, murehdi sinä lapsista.
Eläinproteiinin tuotto on kaikesta ruoantuotannosta saastuttavinta. Jos kaikki eläimiä ruokkivat pellot ruokkisivatkin ihmisiä, ei olisi nälänhätää. Esim. Soijapeltojen tuotosta 80-90% menee teuraseläinten rehuksi. Ka niitä teuraseläimiä on niin paljon juurikin siksi, että niitä kasvatetaan lihaksi - ei niitä olisi liikaa, jos niitä ei syötäisi niin paljon.
Punaisen lihan syönti altistaa sydän- ja verisuonisairauksille. Kaiken lihasta saatavan ravintoarvon saa myös kasviperäisistä tuotteista - kasvit vaan ovat se terveellisempi vaihtoehto näistä kahdesta.
Ja joo, eläimet syövät toisiaan, ja se on ihan ok. Ne eivät voi valita, mikä ruoka pitää ne hengissä. Eläimet eivät kiduta toisiaan pienissä karsinoissa, vaan metsäsävät metsissä koko elämänsä vapaana juossutta riistaa. Valtaosa ihmisistä ei tee näin, vaan syö juurikin sitä tehotuotettua possua ja broileria. Esim. metsästetyn hirven syönti on minulle ihan ok, koska hirvi on saanut toteuttaa itseään luonnollisessa ympäristössään, eikä sen vapautta ja oikeuksia ole riistetty.
Että kukahan tässä on se mielenvikainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lätkän mm-voitto aiheuttaa niin kovaa ahdistusta että itkettää niin kyllä. Onnen kyyneleet on sitten eri juttu.
Onnenkyyneleet silloin kun näet eläimen kuolevan on siis normaali?? Hahah, nauran kyyneliin. Olenko se sittenkään minä jolla on "mielenterveysongelmia"
Lihansyönti on itsekästä, sitä vaan eivät sekasyöjät tule koskaan myöntämään. Kun se liha vaan on niin hyvää, ihan sama vaikka eläin on tapettu kunhan MINÄ saan mussuttaa." T. Kasvissyöjä, ei hoidon tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnenkyyneleet silloin kun näet eläimen kuolevan on siis normaali?? Hahah, nauran kyyneliin. Olenko se sittenkään minä jolla on "mielenterveysongelmia"
Sulla meni pointti ohi niin että vihelsi...
Vierailija kirjoitti:
Oliko tää paras, mihin sä pystyit? :D: :D :D
Mutta en kiusaaa sua enempää, sulla selvästi liippaa noi alko- ja mielisairasjutut niin läheltä, että uskoisin sinun valinneesi ne omasta kokemuksesta. Isäkö joi vai äiti, vai molemmat?
Meillä ruokavalio koostuu valtaosin kotimaisista marjoista ja kasviksista. Syömme myös lihaa joka viikko. Suomessa eläimet hoidetaan hyvin ja tapetaan nopeasti, kyse ei ole murhasta.
Aloittajalla on ilmeisesti jotain ongelmaa, jos itkettää tällaiset asiat. Lihan syöminen ei ole meillä turhaa, vaan nautinnollista. Sisäfilettä hyvillä lisukkeilla ei ole varaa syödä usein, siksipä jauheliha ja broileri kuuluvat säännölliseen ruokavalioomme. Liha on luonnontuote ja ihmisillekin sopivaa ravintoa.
Jos aloittajalla on tarve syyllistää kanssaihmisiä jostain, olisi kohde valittava muualta kuin syömisvalinnoista.
Tämä ketju on täynnä ihmisiä, jotka eivät ole mitään muuta kuin nollia, mutta hei, sentään ravintoketjun huipulla. Onhan se jo jotain! Ja se ainoa huippu, mitä koskaan edes näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ruokavalio koostuu valtaosin kotimaisista marjoista ja kasviksista. Syömme myös lihaa joka viikko. Suomessa eläimet hoidetaan hyvin ja tapetaan nopeasti, kyse ei ole murhasta.
Aloittajalla on ilmeisesti jotain ongelmaa, jos itkettää tällaiset asiat. Lihan syöminen ei ole meillä turhaa, vaan nautinnollista. Sisäfilettä hyvillä lisukkeilla ei ole varaa syödä usein, siksipä jauheliha ja broileri kuuluvat säännölliseen ruokavalioomme. Liha on luonnontuote ja ihmisillekin sopivaa ravintoa.
Jos aloittajalla on tarve syyllistää kanssaihmisiä jostain, olisi kohde valittava muualta kuin syömisvalinnoista.
Sanotaan nyt vaikka näin, etten missään ole sanonut että teidän pitäisi tuntea syyllisyyttä. Silti tunnet sitä.
Oikeita lihansyöjiä ei haittaa vaikka suolet lentäisi. Niille tulisi nälkä.
Vierailija kirjoitti:
"TAPETAAN nopeasti". Eli kyseessä on tappo?
Btw. Syyriassa on taas muuten kuollut useita ihmisiä pommituksissa. Intiassa ja Bangladeshissa tuhannet lapset menevät tekemään joka päivä sulle vaatteita. Suomen pisimmässä leipäjonossa on satoja ihmisiä. Suomessa on työttömiä 250.000 ihmistä. Suomessa on asunnottomia 8000 ihmistä. Mutta onneksi sulla menee sentään hyvin kun pitää vähemmn vakavammasta asiasta pahottaa mielesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itkettää.
Ei tappamisessa ole mitään vaikeaa. Elukan perkaaminen/suolestaminen taas on -ainakin minun lihanleikkaajan taidoillani turhan vaikeaa. Siksi ostan lihat kaupasta ja viis veisaan kaltaistesi viherpiipertäjien ulinoista.
Bimbo ostoksilla: Ottaisin jotain mikä vituttaa viherpiipertäjiä, kiitos *hihihi*
Miksei noinkin. Tärkeintä tietenkin se että liha on laadukasta.
Tänäänkin käyn kaupassa (viritetyllä urheiluautollani btw) ja ostan lihaa/kalaa/kanaa. Vituttaako, viherpiipertäjä?
Jos ihminen ei olis ruvennut syömään lihaa niin ihminen eläis edelleen puussa ja tätä maailmaa pyörittäisi joku muu laji joka mahdollisesti ois syönyt ihmisen sukupuuttoon.
Bimbo ostoksilla: Ottaisin jotain mikä vituttaa viherpiipertäjiä, kiitos *hihihi*