Scifileffat vaan on paskoja!
Ihan hiton surkeita rävellyksiä. Ketä kiinnostaa?!
Kommentit (41)
Scifileffat ovat enimmäkseen väkivaltaleffoja. Scifi on vain tekosyy näyttää irtopäitä ja suolenpätkiä.
Suunnilleen kaikki scifitoiminnat on paskoja, vähän kuten romanttiset draamakomediat on paskoja.
Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki draamat olisivat paskoja, vaan että paskan tuominen hyvään tekee hyvästäkin paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Scifileffat ovat enimmäkseen väkivaltaleffoja. Scifi on vain tekosyy näyttää irtopäitä ja suolenpätkiä.
Kuinka paljon suolenpätkiä on esim. Star Trek-elokuvissa? Tai miten olisi tuolla aiemmin listattu Tahraton Mieli? Entä Inception taikka Matrix? Paljonko on suolia? Avatar, CHAPPiE, Automata?
Tosin sen sijaan, että minä listaan näitä leffoja, sano sinä viisi väkivaltascifi-elokuvaa, niin jatketaan siitä.
Ugh, olen puhunut. Scifiä ei saa enää tehdä eikä katsoa, kun minä en tykkää siitä. Ja kerron sen nyt, ettäs tiedätte.
Minua ne eivät kiinnosta, mutta minulla on hyvä ystävä ,joka pitää niistä ja hänelle ne ovat elokuvina tärkeitä.
Scifin alta löytyy keskenään tyylilajiltaan täysin erilaisia elokuvia. Esim. Ex Machina on erittäin mielenkiintoinen ja älykäs draama, jossa scifi-elementit luovat perusasetelman.
Kieltämättä aidosti laadukkaita scifi-leffoja on aika vähän, mutta kyllä niitäkin löytyy. Uudemmista kannattaa tsekata mm. Interstellar, Gravity, Inception. Myös Predestination on sangen mainio. The Martian on itselläni vielä listalla odottamassa.
Star Wars nyt taas on mitä on... Jos scifiltä odottaa jonkinlaista tieteellisyyteen perustuvaa uskottavuutta, Star Warsit saa unohtaa. Itse en niistä välitä muutenkaan.
No, oma maku ei ole mikään yleispätevä arvio asiasta, ap. On hutiloiden ja heppoisesti luotuja scifi-leffoja ja on taiturimaisia luomuksia.
Elokuvatutkimusta vuositolkulla lukeneena ja elokuvia työksenikin arvostelleena olen sitä mieltä, että esim. Blade Runner sijoituu kaikkien aikojen elokuvien kärkikymmenikköön.
Scifi on usein jotain älytöntä galaksien välistä hömppähömppää. Naurettavaa pelleilyä! Hyi hitto.
Vierailija kirjoitti:
Scifi on usein jotain älytöntä galaksien välistä hömppähömppää. Naurettavaa pelleilyä! Hyi hitto.
Nimeä viisi "galaksien välistä hömppähömppää"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon suolenpätkiä on esim. Star Trek-elokuvissa? Tai miten olisi tuolla aiemmin listattu Tahraton Mieli? Entä Inception taikka Matrix? Paljonko on suolia? Avatar, CHAPPiE, Automata?
Tosin sen sijaan, että minä listaan näitä leffoja, sano sinä viisi väkivaltascifi-elokuvaa, niin jatketaan siitä.
En ole tuo, mutta innostuin (ja kenties samalla pilasin!) miettimään näitä gore-sci-fi -pätkiä:
-Terminator 1
-Alien
-Aliens
-Event Horizon
-The Thing
-Inseminoid
-Galaxy Of Terror
-The Fly (se Cronenbergin versio)
-Killer Clowns From Outer Space
-From Beyond
-The Hidden 1&2
-Mimic -sarja
-Predator 1&2
-Night Beast
-Pitch Black
-Resident Evil -sarja
-Scanners 1-3
-Silent Hill 1-2
-Species
-Starship Troopers
-Star Crystal
-The Terror Within
-Xtro
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, mutta innostuin (ja kenties samalla pilasin!) miettimään näitä gore-sci-fi -pätkiä:
-Terminator 1
-Alien
-Aliens
-Event Horizon
-The Thing
-Inseminoid
-Galaxy Of Terror
-From Beyond
-The Hidden 1&2
-Mimic -sarja
-Predator 1&2
-Night Beast
-Pitch Black
-Resident Evil -sarja
-Scanners 1-3
-Silent Hill 1-2
-Species
-Starship Troopers
-Star Crystal
-The Terror Within
-Xtro
Eikä pidä unohtaa tavallaan ajankohtaisia "Critters"-elokuvia, joiden kolmas osa oli tuoreen Oscar-voittajan, Leonardo DiCaprion, debyytti valkokankaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alienit + Prometheus
Terminaattorit
The Thing
Predatorit
Mad Maxit
Blade
Pandorum
Mitä te jänkkäätte toi yksi yleisti, että on pelkkää suolenpätkää ja toinen todisti sen heti vääräksi, joo on sitä suolenpätkääkin mutta ei se mikään koko totuus ole. Viimeisin scifi jonka minäkin katsoin oli pikkusen monimutkaisempi kuin joku suolenpätkäleffa, Interstellar.
Vierailija kirjoitti:
Leffatykin listalla pääsee alkuun
Hyvä lista, nuo jos kaikki on nähnyt tai katsoo saa jo ihan hyvän kuvan genrestä. Aika paljon ei suolenpätkä leffoja.
Netflixiin tuli just Ascension. Suosittelen, oli hyvä skifi.
4ever alone kirjoitti:
Eikö Star Wars oo scifiä vai miks ei kukaa oo sitä viel maininnut?
Star Wars on dokumentti.
Muistakaa, että myös elokuva "Her", romanttinen draama miehen ja tekoälyn suhteesta, on scifiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Terminator 1
-Alien
-Aliens
-Event Horizon
-The Thing
-Inseminoid
-Galaxy Of Terror
-From Beyond
-The Hidden 1&2
-Mimic -sarja
-Predator 1&2
-Night Beast
-Pitch Black
-Resident Evil -sarja
-Scanners 1-3
-Silent Hill 1-2
-Species
-Starship Troopers
-Star Crystal
-The Terror Within
-Xtro
The Colony. En tod. halua nähdä kyseistä leffaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että myös elokuva "Her", romanttinen draama miehen ja tekoälyn suhteesta, on scifiä.
Kannattaako se jaksaa katsoa loppuun? Väsyneenä katsoin puoliväliin, enkä ole sit tullut katsoneeksi loppuun.. teema kiinnostaa, mut vähän tunkkainen leffa. Paraneeko loppua kohden?
Star Wars luokitellaan yleensä tieteis-fantasiaksi (Science-Fantasy, SciFa), joka on oma sivugenrensä.
https://simondillonbooks.wordpress.com/2014/03/11/why-star-wars-is-not-…