Haen vakituista työpaikkaa, mutta voiko työkkäri..
..velvoittaa minua hakemaan myös osa-aikaisia työpaikkoja?
Työkkaristä on tullut muutama työtarjous, joihin olen yrittänyt hakea, mutta en ole tullut valituksi :/ Molemmat työpaikat olisivat olleet vakitöitä! (Vau!) Mietin, että eikö työkkäri lähetä minulle osa-aikaisia työtarjouksia ollenkaan? Kaikki työ kelpaisi!
Kommentit (12)
Mutta miksei työkkäristä ole tullut yhtään osa-aikaista työtä tarjolle? -ap
Voi. Työkkäri voi tehdä mitä vaan.
Velvoittaa, kelpaisi... aika ristiriitaista. Olen yrittänyt hakea....
Työkkäri ei velvoita mitään, laki voi velvoittaa. TE-palvelut.fi -sivuilla kerrotaan kaikki olennainen ja siellä on linkit myös lakeihin.
Työtarjouksia voidaan tehdä kaikkiin työpaikkoihin, myös osa-aikaisiin. Karenssia ei kuitenkaan tule, jos niistä kieltäytyy. Paitsi jos nimenomaan niitä hakee osatyökykyisyyden takia.
Ne työkkärin työnhakukehoitukset ovat niiden omilta sivuilta tulostettuja ilmoituksia joita jollakin random generaattorilla lähetellään asiakkaille. Eivät sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksei työkkäristä ole tullut yhtään osa-aikaista työtä tarjolle? -ap
Katso itse niitä avoimia työpaikkoja ja hae niitä. Miksi odotat että työkkäri velvoittaa hakemaan.
siis kai ymmärrät, että myös osa-aikainen työ voi olla vakituinen.
Periaatteessa ei, koska työttömän on haettava lain mukaan kokoaikatyötä.
Osa-aikatyö voi olla este kokoaikatyön vastaanottamiselle, jos se on sitovaa
Heips, kysyn ohitse aiheen, mutta näkyykö te-toimiston työtarjoukset Omilla sivuilla, etusivulla?
Vierailija kirjoitti:
Heips, kysyn ohitse aiheen, mutta näkyykö te-toimiston työtarjoukset Omilla sivuilla, etusivulla?
Näkyy ja siinä on sellainen kalenteri, jossa on joku janan pätkä että tähän mennessä pitäisi olla äksöniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy ja siinä on sellainen kalenteri, jossa on joku janan pätkä että tähän mennessä pitäisi olla äksöniä.
Kiitos!
Odottele nyt vaan niitä juu