Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenenkään muun mielestä Haluatko Miljonäärissä hölmöjä pop-kysymyksiä?

Vierailija
28.02.2016 |

Katsoin uusimman jakson ja siinä kysyttiin mm. "Huutokauppakeisarin sukunimeä" ja jonkun "radiohitin laulajaa".

Edellisissä jaksoissa on ollut jostain YouTuben "kielinaisesta" ja kuulemma Kardashianeista kysymyksiä. Call of Duty-pelin ajankohta??

Vaikka nämä ei liity pop-kysymyksiin, niin Tyttö Sinä Olet Tähti -kirjan kirjoittajan nimi ei ole mielestäni yleistietoa. Eikä myöskään Risto Räppääjä -elokuvan käsikirjoittajan nimi.

Onko nämä kysymykset jotain piilomainoksia vai ovatko ne epätoivoisia yrityksiä saalistaa nuoria katsojia kanavalle?

Oliko vanhassa versiossakin näin hölmöjä kysymyksiä? Olin tosi nuori kun Lasse Lehtisen Miljonääri oli telkkarissa. Silloin hölmöt kysymykset olivat hassun helppoja mutta silti asioita jota oppi koulussa. Nyt iso osa pop-kysymyksistä tulee jostain Ilta-sanomien otsikoista. Ei kysytä mitään supertähden tekemistä teoksista (esim. kenen albumi oli Thriller, kuka näytteli Titanicissa) vaan oikeasti puoliksi tuntemattomien julkimoiden teoksista. Minusta jos pop-kulttuuriin liittyvät kysymykset ovat niin kehnoja kuin ne nyt ovat, niin niistä pitäisi luopua kokonaan.

Viime jakson kysymykset YK:n lipun väreistä, penisilliinin keksijästä, jopa se kysymys Florence Nightingalesta oli hyviä ja asiallisia kysymyksiä.

Kysmyksiä on yritetty modernisoida ihan liikaa vaikkei ne tarvinneet sitä. "Kysy yleisöltä" on uudempana paljon jännittävämpi ja se on hyvä uudistus. Kun kaksi yleisön jäsentä antaa täysin väärän vastauksen ja vain yksi oikean niin siinä on oikeasti paha paikka.

Jos itse ikinä hakisin ja pääsisin tuohon ohjelmaan niin en halua että pelini tyssähtää kysymykseen "Mikä on uuden Miss Suomi 2016 kuppikoko?"

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos multa kysyttäisiin tyyliin, että laita seuraavat JVG:n levyt ilmestymisjärjestykseen niin enpä osaisi vastata.

Vierailija
2/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis eilen tienny sitä "Sä et ole hullu"-biisiä. Ja oli aika alkupäässä. 

Vierailija
4/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään olisi missään nimessä tiennyt. A) Kuljen busseilla ja ratikoilla. B) Kun istun kavereidenkin autoissa niin musiikki tulee puhelimista ja omista soittolistoista eikä radioista. "Moderni" kysymys muttei tajuttu ettei ihmiset kuuntele radiota nykyään ellei ole pakko, koska auto on joku 1993 Toyota mihin ei saa AUX-piuhaa puhelimesta.

AP

Vierailija
5/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kuuntele radiota mutta onhan tuo biisi kuulunut jokaisessa vuoden elokuvagaalassa, vuoden musiikkigaala, vuoden televisiosarjagaala yms gaaloissa, tosin muita biisejä en olisi kyllä Jannalta tiennyt

Vierailija
6/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tämä Janna on? Sannista olen kuullut....

Vierailija
7/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kuuntele radiota mutta onhan tuo biisi kuulunut jokaisessa vuoden elokuvagaalassa, vuoden musiikkigaala, vuoden televisiosarjagaala yms gaaloissa, tosin muita biisejä en olisi kyllä Jannalta tiennyt

Itse en edes katso tuollaisia gaaloja, ei vain kiinnosta. Ylipäänsä katson telkkaria äärimmäisen harvoin.

Vierailija
8/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kysymykset on vähän liian roskamedia keskeisiä. Missä on oikeaa yleissivistystä vaativat kysymykset?

Vierailija
9/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään olisi missään nimessä tiennyt. A) Kuljen busseilla ja ratikoilla. B) Kun istun kavereidenkin autoissa niin musiikki tulee puhelimista ja omista soittolistoista eikä radioista. "Moderni" kysymys muttei tajuttu ettei ihmiset kuuntele radiota nykyään ellei ole pakko, koska auto on joku 1993 Toyota mihin ei saa AUX-piuhaa puhelimesta.

AP

Minä kuuntelen radiota jonkin verran ja olen kuullut tuon kappaleen aika montakin kertaa, mutta ainakaan nillä kanavilla, joita minä kuuntelen, ei useimmiten kerrota kappaleiden nimiä ja esittäjiä. Sen verran osasin haarukoida, ettei se ole Anna Puun kappale (hänen äänensä kyllä tunnistan) eikä myöskään todennäköisesti Sannin (ei sovi siihen kuvaan, joka minulla hänestä on). Jäljelle jääneistä kahdesta vaihtoehdosta Janna kuulosti jotenkin oikeammalta, en osaa sanoa oliko se vain puhdas arvaus vai olisiko artistin nimi kuitenkin joskus jossain vilahtanut ja jäänyt alitajuntaan.

Minusta nämä popkulttuuriin liittyvät kysymykset ovat olleet tosi vaikeita, tosin täytyy myöntää rehellisesti että olen todennäköisesti sillä saralla reippaasti keskimääräistä sivistymättömämpi.

Aiemmassakin keskustelussa sanoin, että minusta olisi kiva, että alle 1000 euron kysymykset olisivat kohtuullisen helppoja, sellaista tietoa johon keskivertoihminen todennäköisesti jossain vaiheessa elämäänsä törmää. Sellaista kevyttä lämmittelyä, kun kuitenkin suht pienistä summista pelataan. Siitä ylöspäin voisi sitten olla jo vaikeampaa ja 10 000 euron jälkeen jo todellisia haasteita, tosin silloinkin kysymysten pitäisi olla sellaisia, joihin olisi edes teoreettiset mahdollisuudet pystyä vastaamaan oikein (toisin kuin se parin jakson takainen kysymys Rooman keisareista).

Vierailija
10/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo jannan biisi oli liiankin tuttu, puhki kulutettu listahittihän se oli. Mutta jos ei radiota kuule oikein missään niin eipä sitä sillon välttis tiedä.

Vierailija
11/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjoo, varsinkin ne joita minä en tiedä on hölmöjä, suorastaan turhia :)

Välillä menee kyllä helpotkin arvaamalla, eli ne muut vaihtoehdot on niin älyttömiä että se oikea jää jäljelle.

Vierailija
12/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo jannan biisi oli liiankin tuttu, puhki kulutettu listahittihän se oli. Mutta jos ei radiota kuule oikein missään niin eipä sitä sillon välttis tiedä.

taidan kuunnella vääriä kanavia kun ei ole jäänyt mieleen :)

tai sitten se on niitä kappaleita joiden esittäjä ei paljoa kiinnosta

Vierailija
13/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minä kuuntelen radiota jonkin verran ja olen kuullut tuon kappaleen aika montakin kertaa, mutta ainakaan nillä kanavilla, joita minä kuuntelen, ei useimmiten kerrota kappaleiden nimiä ja esittäjiä. Sen verran osasin haarukoida, ettei se ole Anna Puun kappale (hänen äänensä kyllä tunnistan) eikä myöskään todennäköisesti Sannin (ei sovi siihen kuvaan, joka minulla hänestä on). Jäljelle jääneistä kahdesta vaihtoehdosta Janna kuulosti jotenkin oikeammalta, en osaa sanoa oliko se vain puhdas arvaus vai olisiko artistin nimi kuitenkin joskus jossain vilahtanut ja jäänyt alitajuntaan.

Minusta nämä popkulttuuriin liittyvät kysymykset ovat olleet tosi vaikeita, tosin täytyy myöntää rehellisesti että olen todennäköisesti sillä saralla reippaasti keskimääräistä sivistymättömämpi.

Aiemmassakin keskustelussa sanoin, että minusta olisi kiva, että alle 1000 euron kysymykset olisivat kohtuullisen helppoja, sellaista tietoa johon keskivertoihminen todennäköisesti jossain vaiheessa elämäänsä törmää. Sellaista kevyttä lämmittelyä, kun kuitenkin suht pienistä summista pelataan. Siitä ylöspäin voisi sitten olla jo vaikeampaa ja 10 000 euron jälkeen jo todellisia haasteita, tosin silloinkin kysymysten pitäisi olla sellaisia, joihin olisi edes teoreettiset mahdollisuudet pystyä vastaamaan oikein (toisin kuin se parin jakson takainen kysymys Rooman keisareista).

Popkulttuuri on nykyään niin roskaa, että siitä tietäminen kertoo ennemminkin sivistymättömyydestä, sivistyksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
14/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään mistään musagenrestä ei pitäisi noita kysymyksiä esittää, koska genrevalikoima alalajeineen on niin mittava, että kukaan ei voi tietää kaikkea. 

Vierailija
15/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen radiota joka päivä mutta eipä Radio Rockilta Jannaa kuule. Onneksi.

Vierailija
16/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sen sanoit! Vaikken itsekään ikäloppu ole, niin vähän on alkanut häiritä, että kaikki "helpot" kysymykset tosiaan meinaa olla juurikin sitä iltapäivälehtien otsikko tasoa! Tai sitten muuta pop-kulttuuria (super marion ammatti..) Ehkäpä juuri kosiskellaan nuorempaa yleisöä. Jotenkin hauskempi olisi, että ihmisiltä kysellään tietovisassa yleissivistykseen kuuluvia asioita kuin kardashianin sisaruksista.

Vierailija
17/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykset on sellaisia kuin on. Jos ei tiedä vastausta niin kilpailija lähtee kotiin. En ymmärrä teidän itkua. Ei ole tarkoituskaan että miljoona voitettaisiin helpolla. Tämän takia kysymykset on sellaisia kuin on. 

Vierailija
18/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä sen sanoit! Vaikken itsekään ikäloppu ole, niin vähän on alkanut häiritä, että kaikki "helpot" kysymykset tosiaan meinaa olla juurikin sitä iltapäivälehtien otsikko tasoa! Tai sitten muuta pop-kulttuuria (super marion ammatti..) Ehkäpä juuri kosiskellaan nuorempaa yleisöä. Jotenkin hauskempi olisi, että ihmisiltä kysellään tietovisassa yleissivistykseen kuuluvia asioita kuin kardashianin sisaruksista.

Voin olla puolueellinen koska olen 90-luvun lapsi, mutta Super Mario on luultavasti kaikkien aikojen suosituin videopelihahmo. Jos keksisin kysymyksen videopeleistä joka kuuluisi "tietäjän" tietämykseen niin se Super Mario on se paras vaihtoehto. Se on vähän eri juttu kuin musiikki-kysymys melko tuntemattomasta suomalaisesta artistista.

Vierailija
19/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen ajattelin samaa, kun kyseistä ohjelmaa katsoin. Ei ihan yleissivistykseen kuulu jonkun Jannan biisi. Itse en ole kyseistä biisiä kuullut ja Jannakin ihan outo nimi. Minulla on joka kerran tyssännyt noihin kysymyksiin, tosin olisi ollut oljenkorsia jäljellä, mutta silti, ei mitään hajua.

Vierailija
20/22 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Janna näköjään Emma-ehdokkaana ja gaalassakin esiintymässä. Että ei nyt ihan tuntematon pitäisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä