Kuinkahan moni matkustaa 550 linjalla pummilla?
Niin mietin vaan, kun kaikki muka änkee bussin keskiovista sisään eikä KUKAAN näytä korttia lukijassa? Ei varmaan kaikilla oo aikaa kortissa.. Niin oli syyllisen näköisiä matkustajia ja pelko perseessä jos vaan tarkastajat sattuis tulemaan..
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrossa hauskaa katsoa, kuinka moni pomppaa heti seuraavalla pysäkillä pois, kun tarkastajat nousee vaunuun.
Ja hauskinta on se, ettei tarkastajat tarkasta enää siinä vaiheessa kenenkään lippua, kun matkustajilla on ollut mahdollisuus jäädä pois.
Mä en ole koskaan nähnyt, että tarkastajat olisivt jättäneet tarkastamatta. Joskus joku on jopa jäänyt kiinni liputta matkustamisesta, kun ei ole tajunnut tai kehdannut lähteä vaikka olisi ollut hyvin aikaa tarkastajien saapumisen jälkeen.
Siellä 550:ssa on aika usein tarkastajia. Kuljen sillä pitkän pätkän päivittäin ja kerran lippu tarkastettiin kahdesti matkan aikana. Aika usein siellä on ollut porukkaa, joilla ei ole ollut matkalippua. Yleensä ne on teinejä tai jotain juoppoja. Mutta se tarkastussysteemi on aika hyvä. Ne ei yleensä päästä matkustajaa pois ennen kuin lippu on näytetty. Eli se paniikkipakeneminen ei auta.
Itse menen aina keskiovesta sisään, koska haluan istua takana enkä koskaan näytä lippua koneessa. Mulla on kautta, joten miksi turhaan hidastaa ihmisvirtaa näyttämällä lippua. Siitä on kuitenkin vaikea päästä muiden istumaan, jos sitä jää siihen leimaamaan.
Tottakai useimmat menee keskiovista. Siitä on helpompi katsoa vapaa istumapaikka. Ei tarvitse vaeltaa koko bussin läpi. Minä ainakin, mulla on usein parikin painavaa kauppakassia ja liikkuvassa bussissa välillä aika haastavaa se liikkuminen.
Vierailija kirjoitti:
550 idea on se, että korttia ei tatvitse näyttää ja kaikista ovista voi kulkea.
Taka-ovi ei ole sisäänkäyntiä varten!
Se on vaarallista, koska siellä ei ole turvasysteemejä ulkoapäin tuleville matkustajille. Kieltomerkki ovessa sen kertoo, mutta valitettavan harva sen merkin merkityksen ymmärtää.
Matkustajia linjalla 11milj. vuodessa ja pummiprosentti on 10. Siitä voi laskea paljonko tulee tappiota vähintään + ne jotka ei jää kiinni.
Linjalla 560 on käynyt niin, että kyydissä on kuusi matkustajaa ja kaikille kirjoitetaan maksu. Pummius ei kyllä katso ikää eikä yhteiskuntaluokkaa , niitä löytyy ihan jokaisesta ryhmästä.
T: kuski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrossa hauskaa katsoa, kuinka moni pomppaa heti seuraavalla pysäkillä pois, kun tarkastajat nousee vaunuun.
Ja hauskinta on se, ettei tarkastajat tarkasta enää siinä vaiheessa kenenkään lippua, kun matkustajilla on ollut mahdollisuus jäädä pois.
Mä en ole koskaan nähnyt, että tarkastajat olisivt jättäneet tarkastamatta. Joskus joku on jopa jäänyt kiinni liputta matkustamisesta, kun ei ole tajunnut tai kehdannut lähteä vaikka olisi ollut hyvin aikaa tarkastajien saapumisen jälkeen.
Mä en ole koskaan nähnyt että tarkastajat tulisivat metroon sisälle, mutta varmaan neljä-viisi kertaa oon osunut tarkastukseen jossa tarkastajia ja vartijoita on siinä laiturilla rullaportaiden luona vastassa ja tarkistavat liput kaikilta jotka just jäi pois metrosta.
mä olen puolen vuoden sisällä joutunut kolme kertaa tarkastukseen, eli kaikilla kerroilla kun olen hsl:n junaa tai metroa käyttänyt. minusta aika hyvin... tähän asti olin moiset välttänyt.
Osaako joku sanoa onko 550:n tarkastajat siviilipukuisia? En ole itse vielä kertaakaan nähnyt ja olen vuosia matkustanut kyseisellä linjalla.
Viimeisen vuoden verran olen mennyt pummilla ja pyrkinyt seuraamaan bussiin sisään tulevaa porukkaa. Jos vaikuttaa tarkastajilta, jään samalla pysäkillä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaan sanottiin, että tyypit jää pois seuraavalla pysäkillä. Ehkei tarkastajat ehdi tarkastaa koko metroa sen yhden minuutin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa onko 550:n tarkastajat siviilipukuisia? En ole itse vielä kertaakaan nähnyt ja olen vuosia matkustanut kyseisellä linjalla.
Viimeisen vuoden verran olen mennyt pummilla ja pyrkinyt seuraamaan bussiin sisään tulevaa porukkaa. Jos vaikuttaa tarkastajilta, jään samalla pysäkillä pois.
Olisit varmaan huomannut, jos siviilipukuiset tarkastajat olisivat sinut tarkastaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika usein sinne myös tulee tarkastajat enkä kyllä ole nähnyt että kukaan sakkoja saisi.. Tietenkin niitäkin on jotka pummilla matkustavat, mutta tulee mieleen että ne ovat lähinnä jotain teinejä tai sitten päihteiden käyttäjiä.
Se on ok vain 550-linjalla, poikkeuksena tietty rattailla/pyörätuolilla jne kulkevat
Kyllä kaikissa noissa runkolinjoissa voi mennä keskiovesta. 550:n lisäksi on 560 ja muitakin.
Usko jo, että lähes kaikilla on joko aikaa kortissa tai aiemmasta bussista tai junasta ostettu lippu.