Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän siivoustöihin pääse myöskään ilman koulutusta! Arvostan siivoojia ja ymmärrän, että kuka tahansa ei pääse

Vierailija
28.02.2016 |

haastatteluun!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee kyllä. Itsekin olen tällä hetkellä siivoojana ilman koulutusta. Kokopäiväistä kohdetta voi olla hankalaa saada ilman koulutusta, mutta yleensähän siivoustyössä onkin jotain 7 kohdetta päivässä (ja siirtymistä ei tietenkään makseta). Itse sain onneksi kokopäiväisen kohteen. Koulutus tarvitaan lähinnä sairaalaan, muuten koulutuksesta on jopa haittaa koska sinulle täytyy maksaa enemmän.

Vierailija
2/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pääsee. Ei siihen edes oikeasti tarvitse mitään koulutusta. Kuka tahansa oppii perusasiat muutamassa päivässä. Tiedän useita, jotka ovat olleet ilman koulutusta alalla. Eräällä ei ainakaan ole koulutusta vaikka on ollut sairaalassakin. Hänellä on ihan toisen alan koulutus. Tosin on varmasti ohjeistettu tarkasti miten tulee puhdistaa paikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, kun on tiedossa, että jollain siivousfirmalla on pulaa työntekijöistä, mutta eivät silti palkkaa ketään.

Vierailija
4/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotikaupungissa kaupunki/kunta vaatii laitoshuoltajakoulutuksen siivoojilta, ja hyvästä syystä. Yksityisille pääsee ilman koulutusta, mutta palkassa on sitten todellakin eroa.

Vierailija
5/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee kouluttamattomat, kielitaidottomat, spurgut, kehitysvammaiset ja kaikki muutkin huonosti työllistyvät kunhan vaan saavat aikaiseksi hakea. Ainakin ISS, SOL ja ehkä muutkin isommat firmat palkkaa ihan kaikki. On sitten omasta näytöstä kiinni, kuinka pitkä työsuhde lopulta on.

Vierailija
6/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, kun on tiedossa, että jollain siivousfirmalla on pulaa työntekijöistä, mutta eivät silti palkkaa ketään.

Firmoilla on usein kammottavat työehdot ja -olosuhteet ja surkea palkkaus, ainakin näillä suurilla kv. toimijoilla. Eiköhän katse ole siitä, ettei kukaan voi vastaanottaa esim. alalla yleistä silpputyötä kohtuuttomia työajoilla, mikäli toimeentulo ei ole muuten turvattu.

Vierailija
7/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pääsee. Ei siihen edes oikeasti tarvitse mitään koulutusta. Kuka tahansa oppii perusasiat muutamassa päivässä. Tiedän useita, jotka ovat olleet ilman koulutusta alalla. Eräällä ei ainakaan ole koulutusta vaikka on ollut sairaalassakin. Hänellä on ihan toisen alan koulutus. Tosin on varmasti ohjeistettu tarkasti miten tulee puhdistaa paikat.

Näiden "muutamassa päivässä oppineiden" työnteko on todellakin nähty :D

Laitoshuoltajakoulutus on olemassa ihan syystä.

Vierailija
8/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee kouluttamattomat, kielitaidottomat, spurgut, kehitysvammaiset ja kaikki muutkin huonosti työllistyvät kunhan vaan saavat aikaiseksi hakea. Ainakin ISS, SOL ja ehkä muutkin isommat firmat palkkaa ihan kaikki. On sitten omasta näytöstä kiinni, kuinka pitkä työsuhde lopulta on.

Ok no miksi täällä sitten valitetaan, ETTÄ TÖITÄ EI OLE ja eletään tuilla???????? Ap

Vierailija
9/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kotikaupungissa kaupunki/kunta vaatii laitoshuoltajakoulutuksen siivoojilta, ja hyvästä syystä. Yksityisille pääsee ilman koulutusta, mutta palkassa on sitten todellakin eroa.

Samoin täällä. Eroa on myös työolosuhteissa. Harvoin alalle koulutetut hakeutuvatkaan yksityissektorille.

Vierailija
10/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ne ei palkkaa sinua niin ne ei palkkaa ketään?

Vierailija
11/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok no miksi täällä sitten valitetaan, ETTÄ TÖITÄ EI OLE ja eletään tuilla???????? Ap

Niillä valittajilla on niin huono kunto etteivät kykene siivoushommiin. Ylipainoa kymmeniä kiloja jne. 

Vierailija
12/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tyssäsi siihen, että en ollut käynyt lukiota. Eli pohjalla kun on yo-tutkinto, niin pitäisi päästä mopin varteen. Itse olen suorittanut 2. asteen ammatillisen tutkinnon sekä amk-tutkinnon. Ei kelvannut nämä, koska lukio.

Vierailija
13/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kokopäiväistä siivouskohdetta on vaikeampi saada, jolloin tukeakin on pakko hakea. Työttömyystuen päällehän saa tienata vain 300e kuukaudessa. Eikä töitä nyt kaikille riitä, mutta suurimmalle osalla kuitenkin jos jaksaa hakea.

Vierailija
14/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä valittajilla on niin huono kunto etteivät kykene siivoushommiin. Ylipainoa kymmeniä kiloja jne. 

Niin voi olla Ap

Vierailija
15/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tyssäsi siihen, että en ollut käynyt lukiota. Eli pohjalla kun on yo-tutkinto, niin pitäisi päästä mopin varteen. Itse olen suorittanut 2. asteen ammatillisen tutkinnon sekä amk-tutkinnon. Ei kelvannut nämä, koska lukio.

Eiköhän se oikeasti tyssännyt johonkin ihan muuhun.

Vierailija
16/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden "muutamassa päivässä oppineiden" työnteko on todellakin nähty :D

Laitoshuoltajakoulutus on olemassa ihan syystä.

Joo, sanotaanko, että ammattina siivous on ihan muuta kuin sellaista kivaa siivoskelua, mitä kukin tekee kotonaan. Kun vaaditaan huipputuloksia polkuhintaan, tuloksena ei ole mitään muuta kuin se, että yhden siivoojan pitää ehtiä tehdä ihan älytön määrä työtä täydellä laadulla ihan naurettavaan aikaan --> sula mahdottomuus, etenkin kouluttamattomalle. 

Vierailija
17/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kokopäiväistä siivouskohdetta on vaikeampi saada, jolloin tukeakin on pakko hakea. Työttömyystuen päällehän saa tienata vain 300e kuukaudessa. Eikä töitä nyt kaikille riitä, mutta suurimmalle osalla kuitenkin jos jaksaa hakea.

Lisänä muuten se, että siivousalalla viljellään luvattoman paljon tosi pieniä tuntimääriä, ja ehkä hyvässä lykyssä leviteltynä pitkin päivää esim. 40 min aamulla, ja sitten tunti illalla, kun talon henkilökunta on poistunut paikalta. Ymmärrän hyvin, miksei siivousala ole "vetovoimainen". Miksi olisikaan, kun se on ajettu työntekijän kannalta niin alas, että sillä on vaikea elättää itseään?

Vierailija
18/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee. Valintaperusteena voi olla esimerkiksi se että sinulla on oma auto. 

Vierailija
19/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee..ja mitä paskempi siivooja sen parempi!!Kun on oikein hutilo ja ei paljo välitä niin parjää paremmin..tunnon tarkka siisti ihminen ei siinä hommassa pärjää koska ei siinä oikeasti kerkiä siivoamaan yhtään mitään!!!Ne muijat jotka käy pyörähtämässä ja lakaisee isommat pois kestää ja ylenee esimiehiksi,ei ne jotka koittaa oikeasti pitää siisteyttä ja puhtautta yllä.

T.sellainen joka koitti ja ei vaan kerennyt!

Vierailija
20/23 |
28.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se oikeasti tyssännyt johonkin ihan muuhun.

Työhaastattelussa kyllä sanottiin että pitää olla lukio käytynä, jotta ottavat töihin. Mutta oikeassa varmasti olet että taustalla on ollut jotain muuta, miksi mua ei valittu kyseiseen työhön. Tuntui itsestänikin sen verran omituiselta perusteelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan