Olen lääkkeiden väärinkäyttäjä. En kestä enää elämää.
Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastaneena on mulla kaapissa lääkearkku. Aarrearkuksi sitä mielessäni kutsun.
Näitä RESEPTIlääkkeitä menee todellakin joka sorttia. Tiedän itse omista kokemuksistani sen että jotkin niistä aikoja sitten kokeiluun laitetuista lääkkeistä eivät sovi minulle ollenkaan ja huomasinkin sen jo aikoinaan, mutta heti päätin etten kerro siitä lääkärilleni. Lääkkeillä vauhtia riittää ja sitä vauhtia rakastan ja tarvitsen. Niinpä minusta tuli addikti.
Pari kertaa olen onnistunut epätoivoissani ja vain omassa tiedossa olevassa häpeässäni heittämään viimeiset lääkkeet ennen uusimista roskiin ja siispä olen ollut parikin viikkoa ilman. Sitten aika kultaa muistot ja haen apteekista taas uudet.
Nyt on kahden kuukauden putki takana enkä pärjää ilman. Jos en aamulla ota joka viikko isompaa ja isompaa annosta jään päiväksi-kahdeksi sängyn pohjalle ja saatan huutaa tyynyyn "apua" ruoto suorana ja parasuisidaalisena ihmisenä päässäni vilisee villeimpiäkin ideoita päästää itseni päiviltä.
En kestä enää. En voi kertoa kellekään. Mitä helvettiä täällä tapahtuu.
Kommentit (68)
Laita lääkkeiden nimet ja annostukset tähän, muuten sanon, että paskapuhetta.
Joo aika hankala tilanne. Onko sinulla siis myös ssri lääkitys vai pelkästään rauhoittavat?
Niin.. :/ Riippuvaisuus on pahasta ja ihminen ei ole onnellinen jos on jostain riippuvainen :( Sinulla ei oikeasti ole muita vaihtoehtoja kuin hakea apua. Olet itse yrittänyt lopettaa mutta tuloksetta. Joten kannattaisi hakea jostain apua. Jos nyt teet ison urakan ja pääset riippuvuudesta eroon, niin mieti miten ihana elämä sun loppuelämä voi vielä olla :) Tohon tapaan jos elät niin ei varmaan kukaan puoliso katsele sua kovinkaan kauan, paitsi tietysti joku kuka pummii sulta ilmasia lääkkeitä, mutta eihän se ole oikeaa rakkautta.. Yritä päättää nyt että lopetat ja haet apua.. Ei varmasti ole helppoa todellakaan ja vaikeaa tulee olemaan, mutta jos siitä selviät niin elämästäs voi tulla vielä vaikka miten mukavaa :)
5 vielä täällä. Susta tuntuu ettet voi kertoa kenellekkään, mutta mieti enempi että haluatko miettiä sitä mitä muut ajattelee susta vai että haluut elämäsi kuntoon. Anna muiden ajatella mitä huvittaa! Oikeesti susta välittävät ihmiset kyllä pysyy tukena :)
Reseptit suosittelevat että:
- diapam 30 mg
- lyrica 225 mg
- cipralex 20 mg
- ketipinor 800 mg
- lamictal 400 mg
Minä sanon että:
- lyrica vähintään tuplat, yleensä ylikin
- cipralex suosituksen mukaan tai tuplat
- ketipinor puolet tai ei lainkaan
- lamictal 0-100 cipralexia/ketiapiinia on jäljellä
- diapam 30 illalla, että nukahdan
ja lyrican kaveriksi concerta kadulta n. 36.
Ja jos joku vielä ihmettelee, että miten voi noin paljon heittää ja miten ne riittää, no, mulla on 15 vuotta ollut sama lääkäri joka luottaa, että syön oikein ja reseptit antaa liukumavaraa nostaa-laskea oman voinnin arvion mukaan eli lääkkeitä on, ja pidän kuitenkin huolen jatkuvasti laskeskelemalla että varsinkaan cipralex ja pamit ei lopu, muuten maailma kaatuu.
Ja maksusitoumuksella tietenkin revin apteekista irti kaikki mikä kerralla irtoaa.
Näillä eväillä,
- ap
Vierailija kirjoitti:
- diapam 30 mg
- lyrica 225 mg
- cipralex 20 mg
- ketipinor 800 mg
- lamictal 400 mgMinä sanon että:
- diapam 30 illalla, että nukahdanja lyrican kaveriksi concerta kadulta n. 36.
- ap
Mikään noista ei aiheuta "vauhtia". Tietysti jos tarkoitat normaali-ihmisen elämänrytmillä "vauhtia", niin nämä saattavat auttaa masentunutta pääsemään sinne päin. Muuten vain hidastavat elämistä ja ajattelua.
Päätä haluatko elää. Muuten tuo kuulostaa siltä, että hengenlähtö on lähellä. Yksin vierottautuminen ei onnistu, hakeudu katkaisuun. Muista, että et ole yksin, saat sieltä ammattiapua. Älä hyvä ihminen heitä elämääsi hukkaan, olet ansainnut parempaa.
Olin jo kerran pakkohoidossa katkaisussa, hoidettiin alkoholismia tosin. Se oli kamalaa aikaa, en pysty samaan rumbaan enää. En voi tätä myöntää, koska mitä mun oikeasti PAKOLLISELLE ja TOIMIVALLE lääkitykselleni (ketipinor, cipralex, lamictal) sitten tehdään ja mitä siitä seuraa. Sairaalaan en enää halua, siellä lääkitään lintuseksi tenoxilla, jolla ei ole mulle mitään viihdearvoa.
Auttakaa muut addiktit. Haluan vaan pois, en tiedä mistä enkä minne.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo kerran pakkohoidossa katkaisussa, hoidettiin alkoholismia tosin. Se oli kamalaa aikaa, en pysty samaan rumbaan enää. En voi tätä myöntää, koska mitä mun oikeasti PAKOLLISELLE ja TOIMIVALLE lääkitykselleni (ketipinor, cipralex, lamictal) sitten tehdään ja mitä siitä seuraa. Sairaalaan en enää halua, siellä lääkitään lintuseksi tenoxilla, jolla ei ole mulle mitään viihdearvoa.
Auttakaa muut addiktit. Haluan vaan pois, en tiedä mistä enkä minne.
Sinussa puhuu addiksti, et sinä. Ei tuo coctail sinulle toimi, vaan vie sinut syvemmälle suohon. Puhut viihdearvosta. Olisiko aika lopettaa tripit ja ottaa vastuu omasta elämästä ja fiiliksestä, vaikka tuleekin tuntumaan niin pahalta, että järki lähtee. Sinä selviät viekkareista, jos oikeasti haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- diapam 30 mg
- lyrica 225 mg
- cipralex 20 mg
- ketipinor 800 mg
- apMikään noista ei aiheuta "vauhtia". Tietysti jos tarkoitat normaali-ihmisen elämänrytmillä "vauhtia", niin nämä saattavat auttaa masentunutta pääsemään sinne päin. Muuten vain hidastavat elämistä ja ajattelua.
Juu, eipä tietenkään. Bipo-ykkönen jos kiristää niin onpa rytmi todellakin "normaali-ihmisen" tasoa eli huippuvakaa suorastaan. Sinähän se toki paremmin tiedät mitä masennuslääkkeen kaksinkertaistaminen kaksisuuntaiselle tekee ja mitä kouran kokoinen lyrica-concerta-coctail.
Moikka. Laita mulle viestiä. Mia.aamunen@gmail.com Oon käynyt samankaltaisen läpi, oli rankkaa, mutta hengissä ollaan. Yritän jeesata sua parhaani mukaan.
Oon käynyt noi lääkkeet läpi, ja käytän kahta niistä edelleen, eikä niistä kyllä vauhtia irtoo :D Ei mikään ihmekään, jos elämä menee päin helvettiä, kun noita mussutat vuosikaudet. Pamejakin sais syödä vaan maksimissaan muutaman kuukauden, mutta silti lääkärit tuntuu niitä määräävän ihan tuhottoman pitkiä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- diapam 30 mg
- lyrica 225 mg
- cipralex 20 mg
- ketipinor 800 mg
- apMikään noista ei aiheuta "vauhtia". Tietysti jos tarkoitat normaali-ihmisen elämänrytmillä "vauhtia", niin nämä saattavat auttaa masentunutta pääsemään sinne päin. Muuten vain hidastavat elämistä ja ajattelua.
Juu, eipä tietenkään. Bipo-ykkönen jos kiristää niin onpa rytmi todellakin "normaali-ihmisen" tasoa eli huippuvakaa suorastaan. Sinähän se toki paremmin tiedät mitä masennuslääkkeen kaksinkertaistaminen kaksisuuntaiselle tekee ja mitä kouran kokoinen lyrica-concerta-coctail.
Olen bipo ja syön suurin piirtein samoja lääkkeitä kuin sinäkin ilman mainitsemiasi seurauksia eli älä puhu paskaa, trolli.
Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt noi lääkkeet läpi, ja käytän kahta niistä edelleen, eikä niistä kyllä vauhtia irtoo :D Ei mikään ihmekään, jos elämä menee päin helvettiä, kun noita mussutat vuosikaudet. Pamejakin sais syödä vaan maksimissaan muutaman kuukauden, mutta silti lääkärit tuntuu niitä määräävän ihan tuhottoman pitkiä aikoja.
Diagnoosi oli?
Naurettavaa paskaa että täällä minulle kerrotaan miten nämä lääkkeet minulla toimii ja vaikuttaa. Aika siistiä että siellä näyttöpäätteen takana tiedätte paremmin.
Mutta olen samaa mieltä, lääkärit oikein innokkaasti ojentelevat kouraa, että "kokeillaanpa sitten tähän päälle vielä vähän näitä". Nuo bentsot mulla roikkuu listassa kahdeksatta vuotta (ei niitä sentään ihan ensimmäisenä aloitettu vaan vasta ensimmäisellä sairaalareissulla). Minut on "lääkitty lintuseksi" siis jo nuorena, ei tuo setti tietenkään enää riitä vaikka kuinka täydenneltäisi. Olen siis 30-v.
Syytän systeemiä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
- diapam 30 mg
- lyrica 225 mg
- cipralex 20 mg
- ketipinor 800 mg
Ja jos joku vielä ihmettelee, että miten voi noin paljon heittää ja miten ne riittää, no, mulla on 15 vuotta ollut sama lääkäri joka luottaa, että syön oikein ja reseptit antaa liukumavaraa nostaa-laskea oman voinnin arvion mukaan eli lääkkeitä on, ja pidän kuitenkin huolen jatkuvasti laskeskelemalla että varsinkaan cipralex ja pamit ei lopu, muuten maailma kaatuu.
Ja maksusitoumuksella tietenkin revin apteekista irti kaikki mikä kerralla irt
Näillä eväillä,- ap
Ketipinorilla ei tee yhtään mitään. Lyrikat ei yksin potki yhtään vaan vahvistavat muita päihteitä, lääkkeitä. Diapami kyllä kelpaisi krapulaan. Uskomatonta miten helposti jotkut saa valtavan lääkearsenaalin. Pameja ei passaa ottaa kuin harvoin muuten jää koukkuun joka on yksi pahimpia. Tekstistäsi näkee että olet jo koukussa. "jos napit loppuu niin mailma kaatuu". Varmaan kivaa narkata laillisesti? Tuohan se on tapa vetää aineita suomessa, ruinataan reseptit kamoihin.
16 jatkaa: sulla on nyt kaks vaihtoehtoa, ja sä tiedät sen kyllä itsekin. Jos sulla on tarpeeksi vahva luonne ja tahdonvoimaa, voit päästä itse tästä lääkekoukusta eroon. Toinen vaihtoehto on katkaisu. Ensimmäinen on huomattavasti vaikeampi.
Kuulostan varmasti kylmältä, mutta kaksisuuntaiseen ei auta lässytys tai hyysääminen. Mun läheinen ystävä oli samankaltaisessa tilanteessa pari vuotta sitten ja lopulta löydettiin kuolleena. En tosiaan toivo sulle tai kenellekään muulle samaa. Sä tarviit nyt oikeaa apua, mutta tää "ei siitä oo mulle edes mitään viihdehyötyä" -mentaliteetti vie sut täysin väärään suuntaan. Ei niiden lääkkeiden oo tarkoitus sua viihdyttää.
mene katkaisuun