Ystävyys vs. riippuvuus
Tajusin, että ns. ystävyyssuhteissa aina ajaudun kuuntelijan ja kannustajan rooliin. Enkä voi sanoa mitään positiivista omasta elämästäni, ettei kaverille tule paha mieli. Se on jonkinlainen hoitajasuhde.
Olen miettinyt suhdetta äitiin ja pariin tätiini, jotka jo lapsea käyttivät minua kuuntelijana aikuisten asioille (sukulaisen traaginen kuolema, alkoholistimiehet...)
Millainen on terve ystävyyssuhde? Vai onko naisten suhteet aina tällaista kannattelua?
Kommentit (22)
minullakin yksi kaveri vittuili omissa häissäni mm. puvusta ja tarjoilusta. Piti puhua vain hänen vauvastaan. Opiskeluaikana vittuili opinnäutetyöstäni, piti puhua vain hänestä,
Vierailija kirjoitti:
Sinä sen sanoit! "Kannattelua" juurikin.
MItä tarkoittaa?
Jos vastavuoroisuus puuttuu, niin eipä sellainen ystävyys juuri mitään anna. Ottaisin etäisyyttä.
Yritä päästä pois tuosta roolista.
Vierailija kirjoitti:
Yritä päästä pois tuosta roolista.
niten
Vierailija kirjoitti:
Tajusin, että ns. ystävyyssuhteissa aina ajaudun kuuntelijan ja kannustajan rooliin. Enkä voi sanoa mitään positiivista omasta elämästäni, ettei kaverille tule paha mieli. Se on jonkinlainen hoitajasuhde.
Olen miettinyt suhdetta äitiin ja pariin tätiini, jotka jo lapsea käyttivät minua kuuntelijana aikuisten asioille (sukulaisen traaginen kuolema, alkoholistimiehet...)
Millainen on terve ystävyyssuhde? Vai onko naisten suhteet aina tällaista kannattelua?
Minulla myös! Äiti ja tädit veivät shoppailemaan, mutta sen "hintana" oli kuunnella avioerosta, vatsavaivoista, keski-iän kriisistä... olin 10+.
Vai että oikein äitisuhteen uhreja. Säästäkää terapiaan tuo materiaali.
Mulla sama homma. Yhä uudelleen ja uudelleen löydän itseni tuosta tilanteesta.
Tulkaa käymään kylässä! MInulla riittää vaivoja kerrottavaksi, ja avierojakin 3 takana! Pihautan sumpit vaivanpalkaksi! Saatte hieroa känsäisiä jalkojani jos olette oikein kilttejä ja kuuliaisia tyttöjä. Ollaan kavereita!
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa käymään kylässä! MInulla riittää vaivoja kerrottavaksi, ja avierojakin 3 takana! Pihautan sumpit vaivanpalkaksi! Saatte hieroa känsäisiä jalkojani jos olette oikein kilttejä ja kuuliaisia tyttöjä. Ollaan kavereita!
Laitappa puhelinnumero niin voin kuunnella etänä.
Vierailija kirjoitti:
miten
Ota etäisyyttä. Hakeudu uusien ihmisten seuraan ja älä ota kuuntelijan roolia heidän kanssaan. Älä myöskään heti alkuun ala puhumaan mistään liian henkilökohtaisista asioista itsekään.
MIstä löytää uusia ihmisiä aikuisiällä?
Vierailija kirjoitti:
MIstä löytää uusia ihmisiä aikuisiällä?
Itse olen löytänyt uusia ihmisiä työpaikkaa vaihtaessani. Sitten lounasseuraksi olen alkanut joitakin pyytää ja myöhemmin vaikka kaveriksi johonkin taidenäyttelyyn tai tapahtumaan.
Minulla on jokin luontainen kyky nähdä ihmisten heikkouksiin ja niistä he alkavat heti kertoa. Esim. sairauksista, perhesuhteista.. Yksi miespuolinen kertoi heti seksuaalisesta traumastaan. Minulla taas ei ole persoonaa tai omia kiinnostuksia, mistä puhua, olen pesusienimäinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jokin luontainen kyky nähdä ihmisten heikkouksiin ja niistä he alkavat heti kertoa. Esim. sairauksista, perhesuhteista.. Yksi miespuolinen kertoi heti seksuaalisesta traumastaan. Minulla taas ei ole persoonaa tai omia kiinnostuksia, mistä puhua, olen pesusienimäinen.
Minulla ollut myös tuttuja, joiden kanssa kuultu heidän sairaudet, erokriisit ja lasten ongelmat. Onneksi vastapainoksi on löytynyt myös ihmisiä, joiden kanssa puhutaan viimeisimmistä uutisaiheista, matkustamisesta tai vaikka kirjoista.
Opin, että parempi sopia tapaaminen vaikka taidenäyttelyyn kuin pelkästään kahville, sillä silloin löytyy helpommin muutakin keskusteltavaa kuin vain oman elämän käänteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ollut myös tuttuja, joiden kanssa kuultu heidän sairaudet, erokriisit ja lasten ongelmat. Onneksi vastapainoksi on löytynyt myös ihmisiä, joiden kanssa puhutaan viimeisimmistä uutisaiheista, matkustamisesta tai vaikka kirjoista.
Opin, että parempi sopia tapaaminen vaikka taidenäyttelyyn kuin pelkästään kahville, sillä silloin löytyy helpommin muutakin keskusteltavaa kuin vain oman elämän käänteet.
Kaljalle/siiderille meno on pahin virhe.kaverini kuvaili peniksensä käyryyden vaikutuksia seksielämäänsä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljalle/siiderille meno on pahin virhe.kaverini kuvaili peniksensä käyryyden vaikutuksia seksielämäänsä..
Saa olla aika käyrä jos riittää puhuttavaa
Vierailija kirjoitti:
Hanki elmämää, leuhki sitten vaikka matkoilla tai ostoksilla, kun joku avautuu sairauksistaan.
Sinä sen sanoit! "Kannattelua" juurikin.