Voiko kissavainajan haudata omalle takapihalle?
Asutaan omakotitalossa taajamassa, saanko siis haudata kuolleen kissan omalle tontille? Toinen vaihtoehto on kuljettaa haudattavaksi suvun metsätontille muutaman sadan kilometrin päähän.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tosissasi ap kyselet, niin mitenhän ajattelit saada jäätyneeseen maahan haudatuksi? Joillakin eläinsuojeluyhdistyksillä kuten muistaakseni Hesy, on hautaus- tuhkauspalvelu, mutta ei sielläkään eläimiä talvipakkasilla haudata. Ne säilötään pakastimeen, ja haudataan sitten kun maa on sula. Juuri jonkun edellä kuvaamasta syystä. Haudan on oltava riittävän syvä, ettei siihen pääse pedot käsiksi.
Luulen, että oot ap sama trolli joka kyselee täytetyistä kuolleista lemmikeistä. Ei oo sit lauantaina parempaa tekemistä...
Nimim. Kahden kanin ja yhden koiran omistaja
Jos hiukan ylempää luet edellistä kirjoitustani, niin huomaat, että kissa on yhä elossa, joten ihan tällä sekunnilla en ole syöksymässä pihalle kuoppaa kaivamaan. Kunhan vain tässä etukäteen suunnittelen, sillä kissa todennäköisesti kuolee/tullaan lopettamaan kevään aikana. Ja tämä on ainut ketjuni täällä, en siis ole sama henkilö, joka täytetyistä lemmikeistä kirjoitti.
Hyvää jatkoa Sinullekin, nauti lemmikeistäsi.
Ap
Aloituksesta ei ainakaan tuo käynyt ilmi, joten epäilen vahvasti myöhempää korjausliikettä xD Mutta hyvää jatkoa myös Sinulle, ja parempia trolleja
No enpä aloitusta kirjoittaessani hoksannut joutuvani kanssasi jankkaamaan, joten siksi yritin selventää asiaa myöhemmässä kirjoituksessa. Olen pahoillani, jos Sinua liikaa tällä asiallani häiritsin.
Kissani onneksi kävi juuri rapsuteltavanani, joten täällä on kaikki hyvin tällä erää :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niitä eläimiä muuten tuhkataan useampi kerrallaan. Ei millään pahalla, mutta teidän Missen uurnassa voi olla vaikka naapurin marsu.
Sou? Kun minut itsenikin aikoinaan tuhkahaudataan ja tuhka ripotellaan mereen, ja olen elinluovuttaja, niin mitä välii?
Lisäksi aitona eläinten ystävänä kannatan myös energian säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tosissasi ap kyselet, niin mitenhän ajattelit saada jäätyneeseen maahan haudatuksi? Joillakin eläinsuojeluyhdistyksillä kuten muistaakseni Hesy, on hautaus- tuhkauspalvelu, mutta ei sielläkään eläimiä talvipakkasilla haudata. Ne säilötään pakastimeen, ja haudataan sitten kun maa on sula. Juuri jonkun edellä kuvaamasta syystä. Haudan on oltava riittävän syvä, ettei siihen pääse pedot käsiksi.
Luulen, että oot ap sama trolli joka kyselee täytetyistä kuolleista lemmikeistä. Ei oo sit lauantaina parempaa tekemistä...
Nimim. Kahden kanin ja yhden koiran omistaja
Jos hiukan ylempää luet edellistä kirjoitustani, niin huomaat, että kissa on yhä elossa, joten ihan tällä sekunnilla en ole syöksymässä pihalle kuoppaa kaivamaan. Kunhan vain tässä etukäteen suunnittelen, sillä kissa todennäköisesti kuolee/tullaan lopettamaan kevään aikana. Ja tämä on ainut ketjuni täällä, en siis ole sama henkilö, joka täytetyistä lemmikeistä kirjoitti.
Hyvää jatkoa Sinullekin, nauti lemmikeistäsi.
Ap
Aloituksesta ei ainakaan tuo käynyt ilmi, joten epäilen vahvasti myöhempää korjausliikettä xD Mutta hyvää jatkoa myös Sinulle, ja parempia trolleja
No enpä aloitusta kirjoittaessani hoksannut joutuvani kanssasi jankkaamaan, joten siksi yritin selventää asiaa myöhemmässä kirjoituksessa. Olen pahoillani, jos Sinua liikaa tällä asiallani häiritsin.
Kissani onneksi kävi juuri rapsuteltavanani, joten täällä on kaikki hyvin tällä erää :)
Ap
Ei täällä voi tehdä avausta mistään ettei joku prvohuutelija ole ketjussa inttämässä! Kysyin joskus vauvan löysästä kakasta (!) kysymyksen, niin jo siinäkin oli yksi vinkumassa provoa!! :D Näitä harhaluuloisia täällä riittää joilla on niin pieni elämä että muiden "jännät" tapahtumat herättää heti kauhean äläkän provosta.
Vierailija kirjoitti:
Niitä eläimiä muuten tuhkataan useampi kerrallaan. Ei millään pahalla, mutta teidän Missen uurnassa voi olla vaikka naapurin marsu.
Ootkohan ihan hiffannut, että haudatun eläimen ja myös ihmisenkin kanssa sotkeentuu muita eliöitä? Siis jos ei sua muumioida tai syväjäädytetä, niin et pysy kyllä siinä hautauskunnossa, vaan eliöt käy kimppuun. Diinä ei naapurin marsu samassa tuhkauunissa paljon paina.
Ihmiset toki tuhkataan yksitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sou? Kun minut itsenikin aikoinaan tuhkahaudataan ja tuhka ripotellaan mereen, ja olen elinluovuttaja, niin mitä välii?
Mitä haittaa routa? Kesä tulee kyllä. Me sovimme, jos eläin kuolee nyt tyttären ollessa vielä muutaman kuukauden vaihdossa (tyttären eläin ollut aina), että haudataan vasta sitten kun hän on kotona. Eläin on jo vanha, toivottavasti kuitenkin elää vielä kauan...
Matojen ruuaksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootkohan ihan hiffannut, että haudatun eläimen ja myös ihmisenkin kanssa sotkeentuu muita eliöitä? Siis jos ei sua muumioida tai syväjäädytetä, niin et pysy kyllä siinä hautauskunnossa, vaan eliöt käy kimppuun. Diinä ei naapurin marsu samassa tuhkauunissa paljon paina.
Näin on. Sitä kutsutaan maatumiseksi. Maaksi olet sinä tuleva. Ja vaikka olis kuinka tiivis arkku, niin maksaako kaikki jälkipolvet hautapaikasta? Eli pian on hautapaikallasi joku vieras Erkki.
Hautaaminen on vanhanaikaista. Itse olen jo kauan sitten kertonut, että haluan tulla tuhkatuksi, ja tuhkat sirotelluksi yhteen rakkaaseen paikkaan. Ei tod mitään hautakiveä eikä edes uurnaa, ei mulle eikä lemmikeille. Sinne vaan kiertokulkuun.
Rakasta ihmistä tai lemmikkiä voi muistella missä vaan. Ei se kysy kivipaatta tai luita.
Haudattiiin koira kk sitten.Oli siinä melkoinen homma.Päivä poltettiin notskia päällä ennenkuin sai kaivettua.En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset toki tuhkataan yksitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Se oli pointtini. *whoooooosh* Eli jos ei haittaa minun (ihmisen) kohdalla, miksi pitäis haitata lemmikin? 😊
Jos nyt rautalangasta pitää vääntää, taas
No kyllähän noita yksilötuhkauksiakin saa, maksaa toki hieman enemmän, mutta miksei sitä sitten sijottaisi rakkaan perheenjäsenen vuoksi. Tuhkat voi sitten maan sulaessa haudata tai ripotella, kunhan katsoo että paikka on lainmukainen.
Hamsterit hautasin pihalle. Olen kyllä jo muuttanut. Rest in peace, Pertti ja Viljo...