Jounin kaupan tykkääjien kalastelu
Fb:sta siis kyse. Mitä olette mieltä? Tykkäsin ennen, mutta tuo jatkuva "pyytäkää kaikki kaverinne tykkäämään" jankutus alkoi tympimään. Nyt viimeisimmäksi itketään ja syytetään facea siitä, että on muutettu systeemejä niin, ettei näkyvyys ole enää paras mahdollinen. Ja taas pitäis saada lapset ja mummot ja kissat ja koirat liittymään faceen, koska tykkäyksiä, tykkäyksiä pitää saada!!! Ja ihmiset kommentoi, että yrittävät nyt saada naapurit ja kaikki muutkin mukaan. Ihan naurettavaa touhua. Sitten vielä valitetaan, että pipokyselyjä tulee jatkuvasti. Noh, sitä saa mitä tilaa.
Kommentit (54)
No kai sun on pakko ymmärtää että se on YRITYS joka yrittää saada mainonnalla ja näkyvyydellä tulosta. Ei se omasta pussistaan voi lahjoittaa matkoja jne.
Miksi jossain Kittilän perähikiällä sijaitsevan kaupan pitäisi saada niin paljon tykkäyksiä? Miten vaikuttaa myyntiin? On todella rasittavaa kun näitä päivityksiä tulee vastaan joka päivä plus koko touhu antaa mulle todella kyseenalaisen kuvan itse kauppiaan työmäärästä ja työn vaatimustasosta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jossain Kittilän perähikiällä sijaitsevan kaupan pitäisi saada niin paljon tykkäyksiä? Miten vaikuttaa myyntiin? On todella rasittavaa kun näitä päivityksiä tulee vastaan joka päivä plus koko touhu antaa mulle todella kyseenalaisen kuvan itse kauppiaan työmäärästä ja työn vaatimustasosta.
No on se ilmeisen hyvin toiminut. Moni on lähtenyt sinne ihan vartavasten käymään.
Ja sivuja voi estää facebookissa ettei ole pakko päivityksiä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
No eihän se idea olekaan saada kauoalle tykkäyksiä vaan saada markkinointisivusto ja mainostuloja. En siis tiedä mutta niin itse tekisin hänenä.
OT: Jounin kauppa on Kolarissa, Äkäslompolon kylässä. Ei siis Kittilässä.
Jep, on tulossa kauppa-autoa, tyyppi pitää luentoja markkinoinnista ympäri maata jne. Tuo ei ole pelkän k-kaupan sivu vaan paaljon enemmän, ihme jos ei sitä ymmärrä. :)
En tajua, miten ihmiset sekoavat noin jostain piposta, hienomman saisi 2 eurolla XXL:stä tms. Ja ne kirjoitusvirheet ja hymiöiden joukkoraiskaus, argh, vaikka olen piilottanut sen sivun niin silti kavereiden jaot ja tykkäykset näkyvät päivittäin. Mutta kai se sikäli toimii, että vaikka mokoma puoti ei saisi miljoonaa tykkäystänsä täyteen, niin ne törpöt jotka siitä facessa tykkäävät, haluavat nähdä sen ehkä livenä (ja todeta ettei se ole näkemisen arvoinen)
Tämä video valottaa asian taustoja tyhjentävästi. :D
Mua ei häiritse Jounin kaupan fb-markkinointi, mutta sitä mä vähän ihmettelen, että miksi sen ylipäätään pitää mainostaa niin kovasti kun eihän sillä kaupalla ole yhtä ainutta kilpailijaa Ylläksellä!! Seuraava kauppa on yli 15km päässä Ylläsjärven puolella ja huomattavasti pienempi. Kolarin kirkonkylän kauppoihin onkin sitten jo 40km ja nekin on huonommin varusteltuja kuin Jounin kauppa.
Ihmiset ulisee pipoista vaikka tää maa on sellainen että jos jossain jaetaan kaupanpäälliseksi ämpäreitä niin jonoa on tielle asti kaupalta. :D
piilotin koko puljun kun alkoi jurppimaan se touhu
Kauppa itse on kuralla. FB on yritys pitää nenä pinnan yläpuolella jottei vouti vie.
Mulla on toi härski tuputus jo mennyt hermoon ja estin koko näkyvyyden kun yksi kavereistani tykkäili ja jakeli tätä Jounia jatkuvasti...
Ap tässä. Ymmärrän kyllä, että yritystoiminnasta on kyse. Mutta tuo tyyli tympii, ja sai ainakin minut pois tykkäämästä. Se olikin pointti, että samalla kun hinkuu ja vinkuu lisää asiakkaita, karkottaa osan.
En ole ikinä kuullutkaan mistään Jounin kaupasta... Onks se siis joku veljekset Keskinen tyylinen "kyläkauppa"?
pulutossu kirjoitti:
En tajua, miten ihmiset sekoavat noin jostain piposta, hienomman saisi 2 eurolla XXL:stä tms. Ja ne kirjoitusvirheet ja hymiöiden joukkoraiskaus, argh, vaikka olen piilottanut sen sivun niin silti kavereiden jaot ja tykkäykset näkyvät päivittäin. Mutta kai se sikäli toimii, että vaikka mokoma puoti ei saisi miljoonaa tykkäystänsä täyteen, niin ne törpöt jotka siitä facessa tykkäävät, haluavat nähdä sen ehkä livenä (ja todeta ettei se ole näkemisen arvoinen)
Meinaatko, että joku päättäisi valita Lapin lomakohteekseen Ylläksen just ton kaupan takia...? Ehkä... mut varmaan ihan kourallinen väkeä. Ylläs kuitenkin on Suomen ehkä paras hiihtopaikka (maastihiihto sekä laskettelu), joten sinne menee porukkaa anyway.
Vierailija kirjoitti:
Tämä video valottaa asian taustoja tyhjentävästi. :D
Apua! :'D
Taitaa tämäkin avaus olla kaupan somemainontayritys.. onko tämä se miekkonen joka oli huutiskeisarin jaksossa? En ollut koskaan aiemmin kuullutkaan. Ehkä tässä yritetään päästä "Velj. Keskiseksi", kuulostaa rasittavalta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan mistään Jounin kaupasta... Onks se siis joku veljekset Keskinen tyylinen "kyläkauppa"?
Ei ole, vaan ihan normaali K-kauppa, joka vaan on melko iso. Ei kuitenkaan mikään citymarket-koko. Valikoimissa kuitenkin ruoan lisäksi myös leluja, vähän työkaluja, kodin tekstiilejä ym.
Ei siis mikään sellainen kauppa, joka itsessään olisi nähtävyys.
Musta ihan ok.