Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla umpisuolen tulehdus?

Sr_82
26.02.2016 |

Hei!

Minulla on ollut tammikuun lopusta alkaen (24.1) nyt vähän yli kuukauden verran kuumetta 37.5 (helmikuun alussa oli yhessä vaiheessa 4 pv 38 astetta, mutta taisi olla sukulaiselta tarttunut kovempi flunssa), päänsärkyä, nivuskipua, närästystä ja vihlovaa vatsakipua (enemmän oikeella puolella, myös lantiolla). Ollut pari kertaa tässä kuukauden aikana kaksi pahempaa alavatsakipukohtausta ja ripulia. Menin neljä pv oireiden alkamisen jälkeen sairaanhoitajalle ja otettiin tulehdusarvo ja virtsanäyte. Testit oli ok, ei ollut mitään. Myöhemmin lääkäri otti myös keliakia- ja laktoosi-intoleranssitestin. Nekin negatiiviset. Kävin myös Acutassa (31.1) kun jatku vaan vatsakipu ja kuume. Siellä otettiin verikoe, verenpaine, sydänfilmi ja virtsakoe. Kaikki ok ja todettiin jonkinlainen mahavirus. Gynekologillakin olen käynyt (10.2) ja munasarjat ultrattiin. Ei ollut mitään niissäkään. Nyt viimeisenä lääkärikäynnillä otettiin taas verikokeet ja ulostenäytteet. Kaikki oli ok paitsi valkosolut kahdesti ollut lievästi koholla. Kun kävin omalääkärillä niin pari kertaa mulla on aristanut oikeelta navan vierestä kun on painanut. Mutta päätti ottaa vaan noi verikokeet ja ulostenäytteet mitkä mainitsinkin. Pystyn ihan käveleen mutta en uskalla juosta. Ja ruoka maittaa... Mutta vatsakipu rajoittaa kyllä, että en viitti mihinkään yöelämään tms mennä... Alkaa vaan mietityttään mistä tuo lievä kuume ja vatsakipu oikeella on. Et voiko ärtynyt suoli oireilla näin kauan? Vai voisiko olla umppari? Että pitäiskö käskee tehdä vatsan ultratutkimus? Vai tähystys?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyypilliset umpparin oireet, mutta vähintään tulehdus jossain sisäelimissä. En haluaisi pelotella, mutta voi olla syöpä jossain ruoansulatuselimissä. Yksityiselle kunnon tutkimuksiin, ja kiireesti!

Vierailija
2/2 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. En tajuu miksei sit tulehdusarvois mtn oo näkyny. Aina ollu ny verikokeis 5 tai 4. Ny viimeks oli vaan 1.9. Ja katottiin jotku arvot jotka liittyy maksaanki, haimaan ja sappeen ja oli ok. Yksityinen on vaan aika kallis mut oon kyl sitäkin jo miettiny. Tuntuu että omalääkäri etenee nii hitaasti.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla