Malesia
Onko kokemuksia matkasta Malesiaan, Kuala Lumpuriin, yks vuotiaan lapsen kanssa? Oliski kiva kuulla jotain, mikä saisi tekemään päätöksen matkaan lähdöstä?
Kiitos!
Kommentit (5)
Piirpauke, kiitos, että edes jotain kuuluu. Ajattelin, ettei kukaan ole siellä käynyt.
Siis, yleisesti ottaen kyselisin, kun olen tosiaan lähdössä reilun 1-vuotiaan kanssa matkaan enkä koskaan ole noin kaukana ollut, enkä koskaan ole lapsen kanssa matkustanut. Eli onko jotain mitä kannattaisi ottaa huomioon? Mitä varata ehdottomasti mukaan, mitä jättää ehdottomasti pakkaamatta, jne..?
Kiitos, jos jotain vinkkejä osaat antaa.
...sori nyt vaan, mutta oikeestaan tuli heti mieleen että jätä lapsi pakkaamatta mukaan...
Siis ihan oikeesti KL on enemmänkin aikuisille sopiva kaupunkilomakohde. Siellä on kuumaa, kosteaa ja aika likaista. Lapsia (paikallisia) ei paljoo katukuvassa näy, niitä pidetään kotona turvassa ja kuskataan kouluun ja tarhoihin.
Siis todellakaan en haluaisi hirveesti pelotella, mutta olemme joka reissulla lukeneet paikallislehdistä kaapatuista lapsista. Tosin lastenhoitajat ovat olleet kaappareita, mutta se kertonee jo jotain, elintasoerot ovat niin suuret että se laittaa köyhän miehen yrittämään kaikenlaista.
MUTTA jos olet menossa jokatapauksessa, varmasti tulette pärjäämään kunhan noudattaa varovaisuutta juuri lapsen kanssa. Älä hellitä katsettasi pienokaisesta hetkeksikään.
Onhan Langawillakin paljon lapsiperheitä, mutta siellä on suojatut hotellialueet.
Voisitko kuvitella meneväsi esim. Langawille. KL on aika tylsä paikka, se on nähty muutamassa päivässä. Oikeestaan siellä ei ole juuri mitään näkemistä.
Suosittelisin muutaman päivän kaupunkilomaa ja sitten jonnekin ihanaan rantalomakohteeseen: Tioman, Langawi, Penang...
Olemme mekin menossa muutaman vuoden päästä taas Kuala Lumpuriin, silloin nuorimmaisemme on kolme vuotta. Sukuloimaan mennään ja asutaan rauhallisella ns. rikkaiten alueella.
Jos sulle tulee vielä jotain mieleen, kysy ihmeessä.
Ai niin, niihin muutamiin kysymyksiin: ei kannata ottaa vauvalle paljoo vaatetta mukaan, niitä saa todella edullisesti China Townista tai sitten kalliilla hienoista ostoskeskuksista, miten vain haluaa. Lasten sapuskoista en tiedä kyllä mitään...mutta kait niitä löytyy joka paikasta.
Toivottavasti en nyt ihan kauheesti pelotellut. Aina sitä pärjää kun pitää maalaisjärjen mukana.
Ei muuta kuin hyvää reissua teille!
-P
ps. mies tuossa väitti että ollaan oltu siellä neljä kertaa... voip olla niin.
Kiitos vaan. Et onnistunut pelottelemaan. ;)
Meidän hotelli on noin 50 km päässä KL:n keskustasta eli ollaan hieman sivummalla ns. hienosto alueella.
Mä oon itse ollut myös aina sitä mieltä, että lasten kanssa en lähde, mutta nyt tuli elämäni tilaisuus enkä pienintä pysty kotiin jättämään.
Mutta siis kiitos. Pidän lapsen tiukasti silmieni alla!
..lapsien näkyvyydestä Kuala Lumpurissa. Tosin en ole kuin kerran käynyt (ja sekin ennen lapsia), mutta kyllä muistan paljon myös paikallisia lapsia kaupungilla nähneeni. Ja voisin kuvitella lähteväni myös lasteni kanssa (3v & 4kk) sinne. Eikä siellä ollut niin likaista eikä varsinkaan saasteista kuin esim. Bangkokisaa, jossa olemme pari kertaa esikoisen kanssa käynyt, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Hyvää matkaa ap:lle!!!
Siis ihan oikeesti KL on enemmänkin aikuisille sopiva kaupunkilomakohde. Siellä on kuumaa, kosteaa ja aika likaista. Lapsia (paikallisia) ei paljoo katukuvassa näy, niitä pidetään kotona turvassa ja kuskataan kouluun ja tarhoihin.
Olen ollut kolme kertaa Kuala Lumpurissa, mutta ilman lapsia. Mitä haluat noin niinku yleistä tietää? Olen ollut myös Borneolla, Langawilla ja Tiomanilla kaks kertaa.
-P