Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaulan imusolmukkeista...

vierailija
26.02.2016 |

kysynpä täältä ku tuli vähän näkemyseroja siitä tuntuuko kaulalla yleensä imusolmukkeita :D Eli mulla useampi sellasnen sormenpään kokoinen pollukkat kaulalla, lääkäri tai oikeestaan useampiki, todennu että ihan normaaleja on ja käsittääkseni niitä löytyy aika monelta. Itsellä symmetrisesti leukakulmien alla ja sit kaulalla molemmin puolin kans. Mä en ruukaa kopeltaa kaulaani mutta nyt hysteerisenä raplaan ku yks sukulainen sano ettei oo normaalia...

Voisittekko ihanat ihmiset sanoa löytyykö teiltä näitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkirauhasia on myös leukakulmien alla, ja sylkirauhaset voi tulehtua, tiedän tämän koska toinen sylkirauhaseni tulehtui. Kaulalla olevista en osaa sanoa mitä ne on, kannattaa etsiä netistä anatomiakuvia, jossa on imusolmukkeita ja sylkirauhasten paikkoja. Imusolmukkeet voi turvota  ihan väliaikaisesti flunssan tai nuhan jälkeen tai aikana. Jos ne turpoavat pidempiaikaisesti tai kipeytyvät kannattaa mennä lääkäriin ja uskoa mitä se lääkäri sanoo ennemmin kuin jotain sukulaista. Imusolmukkeet voi turvota jonkun syövänkin takia, mutta useimmiten jonkun tulehduksen takia tai mononukleoosin takia eli pusutaudin. Pusutauti on kai kivulias joten silloin jo taitapi lekuriin käydä tie.

Vierailija
2/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on ne imusolmukkeita ku lääkäri on ne jo kokeillut ja todennut ihan normaaleiksi =) Yks pallukka on ollu jo yli 30 vuotta ja ei ole muuttunu miksikään, näistä muista en tiedä kauanko ne on olleet =) Voivat kuulemma jäädä pysyvästi palleroiksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskot ennemmin hysteeristä sukulaista kun useampaa lääkäriä?

Vierailija
4/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntuu kanssa kaulalla imusolmuke vain toisella puolella. Se ultrattiin ja todettiin normaaliksi ja ultrassa löytyi toiselta puolelta samalta kohtaa toinen, mutta se ei vain tunnu kokeiltaessa. Normaalit ovat olleet jo viisi vuotta ainakin.

Vierailija
5/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä usko, mutta säikähdin ja sitä hän kai halusikin...

Siksi mä ikäänkuin halusin vähän varmistusta siihen että muillakin on vastaavia...

Vierailija
6/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan ja vielä kaipaan kokemuksia...

Vierailija
7/7 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itselläni on leuan alla muhkuraa tunnistettavissa, mutta ei niitä nyt pidä ronkkia ja törkkiä, ärtyvät pahimmassa tapauksessa. Eri asia on jos ne muhkurat näkyy jotenkin turvonneina tai peilikuvasi on turvonnut tai jos ne ovat kipeät tai suuremmat kuin ennen. Jos niitä muhkuroita erikseen lähtee tunnustelemaan, niin kyllähän ne sieltä löytyy jokaiselta. Paitsi ehkä jos on todella ylipainoinen ja kaula on täynnä rasvaa. Edelleen luota niihin lääkäreihin, ja jos asia sinua mietityttää mene uudelleen lääkäriin kysymään ovatko normaalit vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi