Kun kaikki ärsyttää miehessä, enkä jaksa enää nalkuttaa
Mitähän meille/minulle on tapahtumassa, onko tää jokin eron ensiaste.
Puolisen vuotta sitten aloin tuntea joka päivä suunnattomia vihantunteita tyyliin kaikesta mitä mies tekee. Hän jättää tavarat niille sijoilleen, aina. Roskat on sohvassa, pöydällä, jopa tiskipöydällä josta roskiin olisi enää ihan pieni matka. Jääkaapin tavaratkin unohtuu pöydälle, montakohan kilon juustoa olen seuraavana aamuna laittanut roskiin. Hän huutaa puhelimeen, niin että mun korviin koskee. Mäiskyttää ruokaa helvetin ärsyttävästi. Ei kuivaa lattiaa koskaan suihkun jälkeen. Jos käy viimeisenä saunassa, jättää vaan saunan päälle. Oli viime yönä syönyt ruoat jotka olin varannut kaverilleni täksi päiväksi. Jos ollaan sovittu jokin juttu, niin ei olevinaan muista niitä enää sinä päivänä. Jos on sovittu, että hän vaikka hakee minut jostain niin on enemmän sääntö kuin poikkeus, että puhelin on kiinni tai hän ei vastaa "hups en muistanut".
Ja kaikenlisäksi on sellainen "joojoo"-mies, että jos koetan jutella vakavasti, niin kaikki on "joojoo" ja katsoo kännykkää. Pahimmillaan nauraa jollekin hauskoille kuville Facebookissa samalla kun koetan keskustella vakavasti.
En ole nalkuttaja-tyyppiä, mutta entä kun mies vaan tekee kaiken väärin? Hemmetti.
Kommentit (46)
Ihankuin ap olisit parisuhteessa minun mieheni kanssa! Ainoa ero on se, että meillä on parisuhdetta takana 4v mitä teillä 8v. Olen ajatellut perheen perustamista n.10v sisään, mutta ne ajatukset ovat kaatuneet siihen tosiasiaan, ettei miehestäni olisi vastuulliseksi isäksi...
Voin niiin kuvitella tuon "Oho hups unohdin hoitaa niitä lapsia ja ne kuoli"-tilanteen mieheni kohdalla. Meillä on kani, mies sen halusi, minä en, ja unohtaa tai ''unohtaa'' jatkuvasti ruokkia ja juoksuttaa sitä, eikä millään jaksaisi siivota kanin häkkiä. Annoin kanin tulla meille sillä ehdolla, että mies vastaa sen hoidosta ja häkin siivoamisesta.
Tavarat jäävät niille sijoilleen, aina. Roskia on kaikkialla. Olen miehen takia hankkinut jopa olkkariin roskiksen, jossa mies istuu tietokoneella. Päivittäin löytyy roskia 5cm päästä roskiksesta, kun mies on koneelta yrittänyt heittää roskia roskikseen, ne ovat menneet ohi ja jäävät siihen niin pitkäksi aikaa, että minä korjaan ne roskiin. Roskia on myös tiskipöydällä, vaikka tiskipöydän alla olisi roskis... Jääkaapin tavarat unohtuvat pöydälle. Viikottain heitän sen takia maitoja ja juustoja pois, kun ovat olleet koko yön pöydällä, kun mies on syönyt yöllä ja minä olen ollut nukkumassa. Pelaessaan kavereidensa kanssa netin kautta (tai ihan yksinkin) huutaa aivan helvetin lujaa joka kerta. Pelatessa kuuluu kaikkea ''vittuvittuvittuvittuvittu tapa se TAPA SE VITTTTTTUUUUUU TAPA SE''. Iiihana herätä sellaiseen aamuyöstä, kun itsellä olisi aikainen herätys parin tunnin päästä. Mäiskyttää ja mässyttää ruokaa aivan helvetin ärsyttävästi. Eikä myöskään minun mieheni osaa, tai jaksa kuivata kylppärin lattiaa suihkun jälkeen, vaikka sanon siitä viikottain. Vastaukseksi saan vaan ''joojoo''. Mies vastaa aina joko ''joojoo'' tai ''en tiedä''.
Jossain kohtaa aloin jopa epäillä, että osaako mieheni edes sanoa mitään muuta, kuin ''en tiedä'', mutta tulihan sieltä sitten se ''joojoo'' jossain kohtaa. Ei tiedä mitä haluaa ruuaksi, ei tiedä tarvitseeko kaupasta mitään, ei tiedä onko nälkä, eikä mikään ole hauskaa (kun kysyin mille nauroi selailessaan facea). Kaikki on ihan sama, joojoo, tai ei tiedä.
Ei myöskään osaa keskittyä keskusteluihin. Minäkin olen useita kertoja yrittänyt keskustella miehen käytöksestä, meidän parisuhteesta yms, mutta mies jaksaa kuunnella hetken, heittää ehkä muutaman ''joojoo'' tai ''en tiedä''-kommentin väliin ja alkaa selailemaan facea tai youtubea, tai menee kesken keskustelun tietokoneelle, laittaa pelikuulokkeet päähän ja alkaa pelaamaan jotain.
Ero on pyörinyt päässä aika vahvasti viimeaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Ihankuin ap olisit parisuhteessa minun mieheni kanssa! Ainoa ero on se, että meillä on parisuhdetta takana 4v mitä teillä 8v. Olen ajatellut perheen perustamista n.10v sisään, mutta ne ajatukset ovat kaatuneet siihen tosiasiaan, ettei miehestäni olisi vastuulliseksi isäksi...
Voin niiin kuvitella tuon "Oho hups unohdin hoitaa niitä lapsia ja ne kuoli"-tilanteen mieheni kohdalla. Meillä on kani, mies sen halusi, minä en, ja unohtaa tai ''unohtaa'' jatkuvasti ruokkia ja juoksuttaa sitä, eikä millään jaksaisi siivota kanin häkkiä. Annoin kanin tulla meille sillä ehdolla, että mies vastaa sen hoidosta ja häkin siivoamisesta.
Tavarat jäävät niille sijoilleen, aina. Roskia on kaikkialla. Olen miehen takia hankkinut jopa olkkariin roskiksen, jossa mies istuu tietokoneella. Päivittäin löytyy roskia 5cm päästä roskiksesta, kun mies on koneelta yrittänyt heittää roskia roskikseen, ne ovat menneet ohi ja jäävät siihen niin pitkäksi aikaa, että minä korjaan ne roskiin. Roskia on myös tiskipöydällä, vaikka tiskipöydän alla olisi roskis... Jääkaapin tavarat unohtuvat pöydälle. Viikottain heitän sen takia maitoja ja juustoja pois, kun ovat olleet koko yön pöydällä, kun mies on syönyt yöllä ja minä olen ollut nukkumassa. Pelaessaan kavereidensa kanssa netin kautta (tai ihan yksinkin) huutaa aivan helvetin lujaa joka kerta. Pelatessa kuuluu kaikkea ''vittuvittuvittuvittuvittu tapa se TAPA SE VITTTTTTUUUUUU TAPA SE''. Iiihana herätä sellaiseen aamuyöstä, kun itsellä olisi aikainen herätys parin tunnin päästä. Mäiskyttää ja mässyttää ruokaa aivan helvetin ärsyttävästi. Eikä myöskään minun mieheni osaa, tai jaksa kuivata kylppärin lattiaa suihkun jälkeen, vaikka sanon siitä viikottain. Vastaukseksi saan vaan ''joojoo''. Mies vastaa aina joko ''joojoo'' tai ''en tiedä''.
Jossain kohtaa aloin jopa epäillä, että osaako mieheni edes sanoa mitään muuta, kuin ''en tiedä'', mutta tulihan sieltä sitten se ''joojoo'' jossain kohtaa. Ei tiedä mitä haluaa ruuaksi, ei tiedä tarvitseeko kaupasta mitään, ei tiedä onko nälkä, eikä mikään ole hauskaa (kun kysyin mille nauroi selailessaan facea). Kaikki on ihan sama, joojoo, tai ei tiedä.
Ei myöskään osaa keskittyä keskusteluihin. Minäkin olen useita kertoja yrittänyt keskustella miehen käytöksestä, meidän parisuhteesta yms, mutta mies jaksaa kuunnella hetken, heittää ehkä muutaman ''joojoo'' tai ''en tiedä''-kommentin väliin ja alkaa selailemaan facea tai youtubea, tai menee kesken keskustelun tietokoneelle, laittaa pelikuulokkeet päähän ja alkaa pelaamaan jotain.
Neljä vuotta on liikaa hassata jonkun palvelemiseen joka ei sitä edes osaa arvostaa, eikä edes kuunnella loppuun kun puhut.
Mies ei vastaa parisuhdekyselyihin koska tuo ei ole parisuhde ja hän tietää sen.
Tutulta kuulostaa. Siinä vaiheessa heräsin lopullisesti, kun katsoin alastoman ukon suihkusta tuloa inhon väre naamalla. 12v oltiin yhdessä.
Löysinkin sitten miehen, jonka kanssa intohimoa piisaa vielä 18v jälkeenkin. Mutta tekeekin kaikkea sitä mitä minäkin.
Katso että sähkölasku on miehen nimissä ja anna sen rauhassa jättää sauna päälle.
Vierailija kirjoitti:
Nythän te olette molemmat joutuneet suorittamaan äidin roolia tuossa parisuhteessa ja silloinhan se ei voi ikinä olla tasapainoinen ja molemmille hyvä.
Noilla pojilla on vielä mieheksi matkaa melkolailla. Teidän emäntien pitää nyt päättää, onko teillä tarpeeksi pinnaa lähteä heitä tukemaan siinä matkassa, parisuhteessahan parhaimmillaan kasvetaan yhdesssä. Jos ei kasveta yhdessä niin sitten kasvetaan erilleen. Tämä on tehtävä herroille selväksi, koska muuten tuosta ei mitään hyvää tule pidemmän päälle, valuu vain vuodet hukkaan.
Taas teet tästä tällaisen vastakkainasettelun naisten ja miesten välillä. En tajua mikä tarve sulla on keskittyä tässä tilanteessa syyllistämään ap:tä. Ilmeisesti ihan vain koska hän sattuu olemaan nainen.
Ap:lla on kuitenkin taustallaan pitkä suhde eli ei hän helpolla luovuta. Hän on sietänyt mieheltä käytöstä ja asennoitumista jota kovin moni muu ei suostuisi katsomaan.