Huulirasva erittäin kuiville huulille?
Olen jo pitkään etsinyt tarpeeksi kosteuttavaa huulirasvaa, mutta ei ole löytynyt. Huuleni ovat todella kuivat, kun rasvaan ne illalla, ovat jo aamulla taas inhottavan kuivat ja kipeät. Apua?
Kommentit (46)
Mulla on aina mukana pieni tuubi jotain perusvoidetta (yleensä Aqualan L), josta sivelen tarvittaessa huulille.
http://www.kemikaalitutka.fi/2016/01/28/koukuttava-huulirasva/
Kannattaa katsoa huulirasvan ainesosaluettelo läpi ennen ostamista. Mä oon huomannut, että mun huulilla ei toimi mikään puikkorasva, parhaimmat on niitä (epähygieenisiä) purkkeja.
Nyt mulla on käytössä Frantsilan 11 yrtin hoitosalva, se on ollut ihan hyvää, eikä mun ole tarvinnut montaa kertaa päivässä lisätä.
Jos kyseessä ei ole selkeästi atopiasta tai muusta vastaavasta johtuvaa kuivuutta, kannattaa seurailla myös syömiään ruokia. Mulla ainakin omena rohduttaa paljon huulia, pitäisi testata luomua, onko sillä vaikutusta. :)
The Body Shopin hamppuhuulirasva. Itselläni on kuivat ja tosi rohtuvat (+ kipeät) huulet aina talvisin. Tuota ostin ja on parantunut tosi hyvin ja huulet pysyy kosteina :>
http://www.sinunapteekki.fi/catalog/valioravinto/munkens-munkin-mehilai…
Tällä on menty jo vuosia, mikään ei vaan toimi paremmin kuin mehiläisvoide! On lisäksi todella riittoisa tuo puikko. Muita hyviä vaihtoehtoja on jo mainittu karitevoi ja Bepanthen tietysti, tosin itsellä harvemmin tulee raahattua purkkeja ja purnukoita kodin ulkopuolelle.
Toivottavasti ap lukee vielä ketjua, minulla kuivien huulten ongelma oli todella paha. Huulet aivan vereslihalla repimisestä ja kuivuudesta johtuen jo monia vuosia, huulirasvat eivät auta yhtään!
Turhauduin jo kun sopivaa tuotetta ei vain löynyt, kunnes päätin kokeilla aivan muita tuotteita kuin huulille tarkoitettuja. Luin netistä ceridal lipogeelistä ja kokeilin tuotetta.
KOLME päivää ja huulet täysin parantuneet!! Kummallista katsoa peilistä kun huulet eivät enää ole enää tulehtuneet ja punaiset.
Tuote on mautonta ja geelimäistä, joten näyttää aivan huulirasvalta huulilla eikä ole valkoista töhnää. Esim. Bebanthen maistuu pahalle tämä ei. Eroaa huulirasvoista sillä, että oikeasti imeytyy huuliin eikä jää pelkästään ihon pinnalle. Olen niin tyytyväinen tulokseen, että kerron kyllä kaikille joilla vastaava ongelma on, kokeile! :)
Lisää vinkkejä, kiitos! Body Shopin hampun kävin ostamassa, ja tää on kyllä hyvää tavaraa. Jossain kehuttiin Lidlin huulirasvaa. Kokemuksia siitä?
🇺🇦🇮🇱
Vitalis on ollut mulla jo vuosia käytössä. Halpa ja riittoisa ja sillä voi hoitaa muitakin kuivia alueita. Hieman hankala purkki tosin.
Kaffepulla kirjoitti:
Lisää vinkkejä, kiitos! Body Shopin hampun kävin ostamassa, ja tää on kyllä hyvää tavaraa. Jossain kehuttiin Lidlin huulirasvaa. Kokemuksia siitä?
Minusta Lidlin huulirasva maistuu niin pahalle, etten ehtinyt sen tehoa huomaamaan. En pysty käyttämään.
Ceridal lipogeelintuubista yöksi, aco huulipuikko mukaan päiväkäyttöön. Myös kantapäiden halkeamarasvat satunnaisesti.
Bebanthen salva. Laitan aamuin illoin, eikä ole ongelmia.
Jos kokee, että on huulirasvasta riippuvainen, kyse on yleensä siitä että käytetty rasva itse asiassa kuivattaa ja ärsyttää. Monet huulirasvat sisältävät väriainetta, hajusteita, mineraaliöljyä yms. huulten herkälle iholle epäterveellistä. Hyvän tuotteen tunnistaa siitä, että kun sitä laittaa yöksi, ei aamulla ole heti olo, että pitäisi saada lisää huulirasvaa.
Onko kenelläkään kokemusta tuosta uudesta O'Keeffe's Lip Repairista?
Näin mainoksen telkkarissa, ja olen yrittänyt metsästää tätä tuotetta kaupoista, mutta en ole vielä löytänyt mistään.
Toistaiseksi tyydyn Carmexiin, joka on kyllä parasta ikinä. Prismasta saa nykyään onneksi tätä myös puikkomuodossa, ennen jouduin tilaamaan netistä. En ole vielä parempaan törmännyt.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Minusta Lidlin huulirasva maistuu niin pahalle, etten ehtinyt sen tehoa huomaamaan. En pysty käyttämään.
Joo kokeilin, ja huonoa oli. Liian litkumaista ja katosi huulilta nopeasti.
Mielestäni parhaat huulirasvat ovat pikemminkin vahamaisia kuin voidemaisia. Voidemaiset riekaloittavat huulet ainakin mulla.
Lansinoh on loistavaa, Munckens Bisalvaa en olekaan kokeillut vielä. Ja nyt siis kiinnostaisi tuo O'Keeffe's.
🇺🇦🇮🇱
Ehdottomasti Nivean perinteinen ja huikean hyvä sininen matala purkki. Kun illalla laittaa huulille ja huulten ympärille, aamulla on pehmoiset ja hyvin hoidetut huulet. Mullakin sentään on tosi kuiva iho ja huulet, niin tätä en vaihtaisi pois! Ei aiheuta rasvauskierrettä, pelkästään hoitaa.
Bepanthenia iltaisin, eikä sitten muuta. Huulien oma kosteus ei palaudu koskaan, jos on koko aikaa rasvaamassa. Juokaa vettä ja laskekaan ainakin makuhuoneen lämpötilaa.
Bepanthenin punainen!