Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Introvertti pakotettuna ekstroverttinä työelämässä

Vierailija
24.02.2016 |

Avaudun: en jaksa enää tätä teeskentelyä. Olen luonteeltani hiljainen ja rauhallinen tarkkailija. Tykkään hitaasta temposta, järjestelmällisyydestä ja hiljaisuudesta. Olen töissä alalla, jossa useimmat työpaikat vaativat paljon ekstrovertin luonnetta. Pitää palvella asiakkaita nopeassa tahdissa. Olla sosiaalinen, soitella puheluita ja selvittää ongelmia. Pitää olla niin multitasking että oksettaa.

Itken lähes joka päivä töiden jälkeen, sillä en jaksa enää edes hymyillä päivän ekstroverttishown jälkeen. Olen ihan loppu. Kaipaan hiljaisuutta, en jaksa tavata ystäviä, en ketään. Olen toki onnellinen, että päivän työt ovat ohi, mutta alan heti stressata jo seuraavaa päivää. Unenlaatuni on kärsinyt, sillä ahdistun jo edellisenä iltana seuraavan päivän töistä. Joka päivä työmatkalla tekisi mieli kääntyä takaisin kotiin, mutten sitä tee, koska tarvitsen rahaa ja rahaa saa vain työtä tekemällä.

Suositteletteko alan vaihtoa vai mitä? Muita kohtalotovereita?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle sopivia ammatteja: yövartija, uima-altaan pesijä, varastomies, teurastaja, erakko.

Kerrotko, millainen palkkaus on erakon ammatissa. Entä minkälainen koulutus vaaditaan

Vierailija
42/58 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko pitää joinain päivinä kahvitauot tai lounastauon yksin?

Voitko aloittaa työt tuntia aiemmin tai myöhemmin jolloin työpaikalla on rauhallisempaa?

Luovu paineista työkavereita kohtaan. Heitä sinun ei tule miellyttää ja tehdä vaikutusta sosiaalisuudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnistan itseni. Olen hoitoalalla. Mutta mitä sitä tekisi sitten työkseen? Mihin introvertti sopisi. Tuntuu että ekstrovertit oiken vihaa meitä jos ei pysty muuttumaan itsekin ekstrovertiksi.

Vierailija
44/58 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kohtalotoveri ja ymmärrän sinua täysin. Itse olen opettaja ja sosiaalinen kanssakäyminen oppilaiden, vanhempien ja työkavereiden kanssa näännyttää minut. Tiedän olevani opettajana ihan hyvä, mutta en jaksaisi millään olla opettajainhuoneessa sellainen aurinkoinen opeopettajan perikuva, vaan haluaisin ladata välitunnilla akkujani hiljaissuudessa.

Mikset sitten tee niin?

Vierailija
45/58 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunnistan itseni. Olen hoitoalalla. Mutta mitä sitä tekisi sitten työkseen? Mihin introvertti sopisi. Tuntuu että ekstrovertit oiken vihaa meitä jos ei pysty muuttumaan itsekin ekstrovertiksi.

Sopii vaikka mihin. Ei se haluttomuus tutustua uusiin ihmisiin, kokeilla jatkuvasti uusia asioita ja ottaa riskejä estä työn tekoa. Ekstrovertti saa energiaa ihmisistä, kun taas introvertti lataa akkujaan usein yksin tai tutussa ympäristössä.

Vierailija
46/58 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyaikana enää mitään työtä ihmiselle, jonka pää ei kestä ekstroverttinä olemista? Mitä, jos oma luonne ei vain sovi myyntitykiksi ja naama ei taivu kestohymyyn stressin ja kiireen alla?

Työnäni on paloitella rauta- ja teräsromua pienemmiksi palasiksi ja sitten ne menevät uudelleen sulatettavaksi, eli niistä tehdään uutta terästä. Työ tapahtuu polttoleikkaamalla tai peitsaamalla. Hyvin saa olla omissa oloissaan noissa hommissa, on tietysti työkavereita ja puhelen kyllä heidän kanssaan jos on jotain järkevää asiaa.

Vierailija
47/58 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin! Työkavereissa herättää ilmeisesti kummastusta ainakin se, että haluaisin mieluiten viettää ruokatauot vähän eri aikaan kuin muut, hiljaisessa kahvihuoneessa. En oikein jaksaisi kaiken sen hälinän päälle käydä läpi työkaverin lomasuunnitelmia ja perhehuolia pitkän kaavan kautta, vaan lataisin mieluummin akkuja... :) Asiakkaiden/potilaiden kanssa jutustelusta kyllä jopa nautin, vaikka joudunkin itseäni samalla haastamaan sosiaalisemmaksi. Vasta työpäivän jälkeen liika sosiaalisuus sitten kostautuu ja väsymys iskee...

Vierailija
48/58 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Aloitin tänään työt pitkän työttömyyden jälkeen ja tajusin, mikä minua töissä uuvuttaa. Liialliset ihmiskontaktit ja informaatiotulva. Yhdessä ruokaileen meneminen vaikka haluaisin mennä yksin. Avokonttori. Taustalla soiva radio. Huoh. Onneksi itse työ tapahtuu pääosin sähköpostitse.

Vierailija
49/58 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika ap, hyväksy nyt itsesi! Mitä järkeä feikata olevansa ekstrovertti, jos et ole! Itse olen introvertti ja ylpeä siitä. Olen pomollenikin tämän sanonut ja työkavereilleni täysin avoimesti. Kenellekään introvertteyteni ei ole mikään ongelma. Olen asiantuntijatehtävissä, vuosipalkkani noin 65.000 euroa. Miksi minun pitäisi sopeutua ekstroverttien maailmaan ja olla ylisosiaalinen? Kyllä minua arvostetaan työyhteisössäni, kun pystyn sulkeutumaan työpöytäni ääreen ja tekemään itsenäisesti selvitykset ja raportit laskelmineen viimeisen päälle valmiiksi pomolle. Ekstrovertit vaan puhuvat työnteosta ja juoksevat kahvilla. Erittäin hyvää palautetta saan työni tuloksista. Ole oma itsesi vaan!

Vierailija
50/58 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up. Aloitin tänään työt pitkän työttömyyden jälkeen ja tajusin, mikä minua töissä uuvuttaa. Liialliset ihmiskontaktit ja informaatiotulva. Yhdessä ruokaileen meneminen vaikka haluaisin mennä yksin. Avokonttori. Taustalla soiva radio. Huoh. Onneksi itse työ tapahtuu pääosin sähköpostitse.

Kukaan ei velvoita sinua menemään yhdessä syömään. Sen kun sanot vaan, et sulla on muuta suunitelmaa ja menet itseksesi. Niin minäkin teen! En myöskään käy kahvittelemaan tai harrasta mitään ns ylimääräistä sosiaalisuutta. Introvertin kannattaa vaalia omaa aikaa työpäivän sisällä.

Vierailija
51/58 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei velvoita sinua menemään yhdessä syömään. Sen kun sanot vaan, et sulla on muuta suunitelmaa ja menet itseksesi. Niin minäkin teen! En myöskään käy kahvittelemaan tai harrasta mitään ns ylimääräistä sosiaalisuutta. Introvertin kannattaa vaalia omaa aikaa työpäivän sisällä.

Yritän tässä vähitellen kehittää tavat, jotka sopivat itselleni. Käyn ehkä kerran pari viikossa syömässä muiden kanssa jne.

Vierailija
52/58 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän tässä vähitellen kehittää tavat, jotka sopivat itselleni. Käyn ehkä kerran pari viikossa syömässä muiden kanssa jne.

Hyvä, kuulostaa fiksulta! Tsemppiä sinulle!:)

Vierailija
53/58 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyaikana enää mitään työtä ihmiselle, jonka pää ei kestä ekstroverttinä olemista? Mitä, jos oma luonne ei vain sovi myyntitykiksi ja naama ei taivu kestohymyyn stressin ja kiireen alla?

Mä olen it-alalla. Työpaikalla olen käynyt viimeisen kuuden vuoden aikana noin 10 kertaa. Teen siis etätöitä kotona. Välillä on palavereja, mutta ne hoituvat Skypen kautta niin työkavereiden kuin asiakkaidenkin kanssa. Kun laittaa palaverissa mikrofonin mykäksi, voi vaikka ääneen haukotella. Puhelin soi hyvin harvoin, koska kaikki pitää jokatapauksessa olla kirjallisena. Siksi sähköposti. 

Vierailija
54/58 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aspa homma sovi extroverteille yhtään sen paremmin jos firma tai keissit on sellaisia että joutuu selittämään kun Ruuneperi setvimään ja selvittelemään jatkuvasti ihme sotkuja. Firmoissa kannattaisi kierrättää porukkaa eri tehtävissä ettei yhden ja saman tyypin tartte ottaa kuraa vastaan

Vierailija
55/58 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen totaali introvetti. Opiskelen Sosiaali alaa, haluaisin oppia sisiaalisemmaksi, silti epäilen usein valintaani ja välillä pelottaa tuleva työ, jos en sovellukaan alalle lainkaan? Mikä työ voisi olla itsenäisempää?

Vierailija
56/58 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnäni on paloitella rauta- ja teräsromua pienemmiksi palasiksi ja sitten ne menevät uudelleen sulatettavaksi, eli niistä tehdään uutta terästä. Työ tapahtuu polttoleikkaamalla tai peitsaamalla. Hyvin saa olla omissa oloissaan noissa hommissa, on tietysti työkavereita ja puhelen kyllä heidän kanssaan jos on jotain järkevää asiaa.

Ohis, tää olis unelmaduuni! Vois purkaa samalla patoumia. 😬

Vierailija
57/58 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi eivät ymmärrä ne jotk ajattelee että ujon intron pitäisi muuttua puheliaaksi extrovertiksi. Ei sellainen ole omasta tahdosta kiinni. Tuota melkein voisi verrata siihen että jonkun homon pitää opetella olemaan hetero. Persoonallisuus ihmisessä on niin syvällä ettei sitä niin vain muuteta. Itsekkin introverttinä olen työpäivän jälkeen enemmän poikki sosiaalisen roolin vetämisestä ja esittämisestä töissä entä itse työtehtävistä

Vierailija
58/58 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nykyinen työelämä suosiikin ekstrovertteja, niin he ovat silti vähemmistönä. Mutta nykyaikanahan mennäänkin juuri vähemmistön tahdon mukaan, sehän on trendikästä. Ei minulla ole tosiaankaan mitään ekstrovertteja ja vähemmistöjä vastaan, mutta se ei kuitenkaan ole reilua että vähemmistö päättää miten asiat menevät ja tehdään.