Miksi täällä jatkuvasti ihmetellään miten jollakin on varaa johonkin.
Ota kynä ja paperi ja taskulaskin ja laske pakolliset menot vuodessa. Jaa kahdellatoista. Laske vuoden nettotulot, jaa kahdellatoista. Vähennä menot tuloista, jääkö viivan alle mitään? Sitten vain suunnittelemaan säästötavoitetta jos jää. Tai sitten jatkat rahan työntämistä heräteostoksiin, rahapeleihin, maksukanaviin, kahviloihin ja kylpylöihin ja mihin haluat. Ja lakkaat ihmettelemästä.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muu kuin minä ole tehnyt tuota? Yleensä ihmisille on yllätys kuinka paljon rahaa haihtuu ilmaan joka kuukausi.
Ei ikinä. Olet nero.
Mua ottaa päähän lähinnä sossupummeina vuosia loisineet kaverit, jotka aukovat päätään ja naljailevat "helppoo sulla on ku on massii", "kiva bemari" ja "pääsispä iteki joskus hotelliin yöks". Niin no, mä leikkasin nurmikkoa sillon ku he ryyppäsivät lähikallioilla. Koitin käydä sitä koulua ja nyt on erilaisissa työpaikoissa vietetty aikaa jo reilusti yli vuosikymmen, niin onko nyt sitten niin kohtuutonta, että mulla pihassa on se bmw.
Ja rahaa ei todellakaan vieläkään ole liikaa, se on se budjetointi ja priorisointi... :D
Eikö kukaan muu kuin minä ole tehnyt tuota? Yleensä ihmisille on yllätys kuinka paljon rahaa haihtuu ilmaan joka kuukausi.