Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työtön työnhakija käydä esim. viikon lomalla?

Vierailija
24.02.2016 |

Ilmoitetaanko asiasta te-toimistoon? Mietiskelin tässä, että jokuhan voi olla ollut vuosiakin työttömänä, ei mielestäni kohtuutonta lähteä viikon lomalle.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6kk ulkomailla, eikä työkkäristä kuulunut pihaustakaan tuona aikana. Olin silti normaalisti työttömyyskorvauksen piirissä ja valmis palaamaan Suomeen, jos töitä muka löytyy.

Vierailija
22/34 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen olettanut, että aivan kaikki paperit tulevat myös sähköisinä. Minulle on tullut jokainen työtarjous mollin "oma asiointi"-sivulle ja muut asiat netpostiin (myös ne työtarjoukset näkyvät netpostissa). Jokaisesta on tullut myös paperiversio postilaatikkoon parin päivän päästä, mutta kaikissa työtarjouksissa on ollut 3-4 viikkoa hakuaikaa. Onko minulta mennyt jotakin ohi, kun tämä systeemi näyttäisi pyörivän varsin hyvin? Jos jollain ei ole nettiä, niin toki silloin voi olla hankaluuksia. Silloin kannattaisi käydä kirjaston koneella tai ulkomailla ollessa nettikahvilassa 1-2 kertaa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työtön ole missään vankilassa. Ei ole matkustuskieltoa eikä passia takavarikoida vaikka jotkut av-mammat niin haluaisikin ;) koska MINÄ en voi matkustaa niin ei saa prkl työtönkään matkustaa!

Netissä voi hoitaa asiat ulkomaillakin....

Vierailija
24/34 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysaikana nimenomaan pitää matkustella jos lompakko antaa myöten. Ulkomaiden halvat äkkilähdöt kannattaa hyödyntää, samoin sukuloida pitkin maata, ja kerrankin nähdä ihmisiä oikein ajan kanssa. 

Onko niillä sukulaisilla sitten aikaa nähdä, jos ovat töissä :D

Ootko yks.toikkosen ajattelun omaava? Tajuatko, että ei kaikki sukulaiset ole töissä, ja vaikka ovatkin, niin onhan työssäkäyvilläkin vuorokaudessa omaa vapaa-aikansakin riippuen tietysti työajoista, mihin aikaan vuorokaudesta, ja joillakin vuorotyöläisillä on jopa koko viikko vapaata kerran kuukaudessa.  Mikäpäs on vietellessä aikaa sitten yhdessä, ja yleensä työssä käyvä makselee mielellään ateriat puolestani ravintoloissa ja juomatkin päälle.

Lähdenkin tästä kohta puoliin junailemaan erääseen isoon kaupunkiin seurustelemaan ystäväni kanssa muutamaksi vuorokaudeksi.  Ystäväni on näet jo eläkkeellä, että aikaa on.

Vierailija
25/34 |
02.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No melko kyykyttämistä kaiken muun lisäksi olisi vielä se, että oikein kotona istuen pitäisi odottaa mahdollista työtarjousta tulevaksi. Lähes kaikkialta pääsee viikon parin sisässä jollain konstilla kotiin,.

Vierailija
26/34 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asemalla mut bongas virkailija. Katsoi pitkään ja seurasi mihin linja-autoon menin(vaikka oli lauantai!)

Se saattaa myös seistä ulko-oveni lähellä kun tulen matkalta.

Aika raskasta hommaa!

Huh. Itsekin kävin mummolassa maalla viikonloppuna, ja heti oli selvityspyynnöt tulleet postilaatikkoon. Onneksi oli vielä matkaliput tallessa, josta näkyi päivät (PE - SU). Muuten olisi varmaan käynyt huonosti.

Vierailija
27/34 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erehdyin ottamaan paluulipun maanantai-aamuun niin, että olin klo 10.30 takaisin kotipaikkakunnalla. Samana päivänä oli jo Kelan kirje postiluukussa pyytämässä selvitystä "yli viikonlopun" kestävästä matkustelusta :(

Vierailija
28/34 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön saa "lomailla" vaikka loppuikänsä, kunhan säännöllisesti kuittaa netissä mahdolliset työtarjoukset - jotka eivät siis todellisuudessa mitään tarjouksia ole, vaan kopioita MOL:n sivulla olevista ilmoituksista.

Tietenkin kannattaa olla kaiken aikaa varattuna lentolippu Thaimaasta kotiin, jotta ehtii ajoissa ilmoittautua jos OIKEA työtarjous tulee. Haastattelutkin voi nykyään hoitaa netissä tai puhelimessa.

Ei kukaan kysy työttömältä, missä aikaasi vietät ja missä milloinkin oleskelet, eli oletko lomalla vai missä. Ansiosidonnaisella olevien kannattaa ilmoittaa sairauslomat, jotta ne eivät suotta kuluta päiviä ja Kelan sairauspäiväraha on yleensä jokseenkin yhtä suuri kuin ansiosidonnainen.

Kuka hullu menisi työnhakunsa loman vuoksi katkaisemaan, kun ihan laillisesti voi ilmoittaa hakevansa töitä jostain EU-maasta. Espanjan aurinkorannoilla on muuten kivasti suomalaisiakin työntekijöitä ...

Vierailija
29/34 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu pari kuukautta maalla ja oon kääntänyt postin sinne.

Eli siitä vaan!

Vierailija
30/34 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön saa "lomailla" vaikka loppuikänsä, kunhan säännöllisesti kuittaa netissä mahdolliset työtarjoukset - jotka eivät siis todellisuudessa mitään tarjouksia ole, vaan kopioita MOL:n sivulla olevista ilmoituksista.

Tietenkin kannattaa olla kaiken aikaa varattuna lentolippu Thaimaasta kotiin, jotta ehtii ajoissa ilmoittautua jos OIKEA työtarjous tulee. Haastattelutkin voi nykyään hoitaa netissä tai puhelimessa.

Ei kukaan kysy työttömältä, missä aikaasi vietät ja missä milloinkin oleskelet, eli oletko lomalla vai missä. Ansiosidonnaisella olevien kannattaa ilmoittaa sairauslomat, jotta ne eivät suotta kuluta päiviä ja Kelan sairauspäiväraha on yleensä jokseenkin yhtä suuri kuin ansiosidonnainen.

Kuka hullu menisi työnhakunsa loman vuoksi katkaisemaan, kun ihan laillisesti voi ilmoittaa hakevansa töitä jostain EU-maasta. Espanjan aurinkorannoilla on muuten kivasti suomalaisiakin työntekijöitä ...

Vierailija
31/34 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä tuli kahteen kertaan, vaikka ensin ei tullut ollenkaan?

28&30

Vierailija
32/34 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssilta välttyy, kun keskeyttää työnhaun loman ajaksi ja ilmoittautuu sen jälkeen uudelleen työnhakijaksi. Tällöin tietysti lomalle tulee enemmän hintaa kuin muuten, kun työmarkkinatuki jää saamatta.

Vierailija
33/34 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssilta välttyy, kun keskeyttää työnhaun loman ajaksi ja ilmoittautuu sen jälkeen uudelleen työnhakijaksi. Tällöin tietysti lomalle tulee enemmän hintaa kuin muuten, kun työmarkkinatuki jää saamatta.

Miksi maailmassa kukaan ilmoittaisi lomalla olostaan , kun kukaan ei sitä halua tietää.

Vierailija
34/34 |
27.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaahan se on koko ajan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä