Akneihon hoito + meikkaus
Kertokaa miten puhdistatte, kosteutatte ja meikkaatte akneihoa?
Mulla on yleensä suht ok iho, mutta nyt (luulen, että antibioottikuurin seurauksena) on posket ja rintakehä täynnä näppyä, näyttää sellaiselta rokkomaiselta.. Oma iho on pintakuiva. Normaalisti pesen illalla ja kosteutan, aamulla pesen viileällä vedellä vähän ja kosteutan, jonka jälkeen meikkivoide+peiteaine+puuteri.. Mietin onko jo liikaa pakkelia, olisko parempi vaikka jättää puuteri pois? Tai aamupeseminen pois ja rasva? Koska tuntuu, että iho on vielä 'märkä' kun lisään meikkivoidetta eikä siitä sitten enää kuivu kun laitan jo puuteria päälle, jolloin lopputulos on jo aika maski..
Kommentit (6)
Aamuisin pyyhin ihon kosteuttavalla puhdistusvedellä, en laita voidetta. Iltaisin pesen meikit pois öljymäisellä puhdistusaineella, sen jälkeen pesen ihon kosteuttavalla puhdistusvaahdolla ja laitan iholle ja silmien ympärille argania-öljyä. Minulla on myös pintakuiva rasvainen iho.
Meikkinä käytän kosteuttavaa meikkivoidetta, peitevoidetta ja puuteria. Esimerkiksi Diorin Nude-meikkivoide on tosi hyvä! Se kuivahtaa sellaiseksi melko mattapintaiseksi, jonka jälkeen se on hyvä puuteroida. Nyt käytössä on body shopin kosteuttava meikkivoide joka ei ole yhtä peittävä, mutta pysyy todella hyvin.
Meikkauksessa voi kokeilla sellaista kikkaa, että puuteroi ihon ensin ja vasta sitten levittää meikkivoiteen. Tällöin meikkivoidetta tarvitsee vähemmän, lopputulos on peittävämpi ja pysyvämpi! Tätä ei usko ennen kuin kokeilee :D esimerkiksi näpyt voi peittää mineraalimeikkipuuterilla ja sitten sutia päälle meikkivoidetta, ja lopputulos on peittävä eikä ollenkaan pakkeloitu!
Kuljen tällä hetkellä ilman meikkiä, mutta lily lolon mineraalimeikkiä oon käyttänyt. Vichyn putsari, jota käytän silloin kun olen meikannut. Kosteusvoidetta en käytä. Avocadojen syönti pitää ihon kosteutettuna sisältäpäin siten että olen päässyt pintakuivuudesta eroon. Vältä maitotuotteita, koska aiheuttavat tulehdusta.
Anna meikkivoiteen hetki "kuivahtaa" iholla ennen kuin lisäät irtopuuterin. Taputtele irtopuuteri vipalla ja sudi ylimääräiset pois kabuki siveltimellä.
Itse käytän Garnierin original BB-voidetta, ei tarvitse peitevoidetta kun laittaa taputtelee ongelmakohtiin toisen kerroksen.
Oman aknen kanssa oli siten että jos joku sitä pahensi ihonhoidon saralla niin se oli puuteri. En ole tutustunut tarkemmin miksi, mutta jätin suurimmalta osin pois niin iho rauhoittui. Meikkivoiteesta iho ei koskaan ole pahentunut. Liian rasvainen kosteusvoide sen sijaan on omalla kohdalla ollut haitaksi kun iho on muutoinkin rasvainen.
Vierailija kirjoitti:
Oman aknen kanssa oli siten että jos joku sitä pahensi ihonhoidon saralla niin se oli puuteri. En ole tutustunut tarkemmin miksi, mutta jätin suurimmalta osin pois niin iho rauhoittui. Meikkivoiteesta iho ei koskaan ole pahentunut. Liian rasvainen kosteusvoide sen sijaan on omalla kohdalla ollut haitaksi kun iho on muutoinkin rasvainen.
Puuterin ainesosiin kannattaa tutustua. Talkki tukkii ihohuokosia, ja sinkki- ja titaniumoksidi voivat aiheuttaa aknea. Minullekin jotkut puuterit aiheuttavat näppylöitä parissa tunnissa, toisia puutereita voi käyttää ihan huoletta.
Up :c