Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla raskaus tuntuu hyvältä?

Vierailija
24.02.2016 |

Tämä alkuraskaus on ihan kamalaa, kuin hirveä ympärivuorokautinen krapula. Oksettaa, itkettää, väsyttää, paleltaa, heikottaa, kaikki itkettää ja ahdistaa, elämä tuntuu kamalalta, tylsältä ja näköalattomalta, turvottaa, pierettää, närästää, röyhtäilyttää. Kaikkea muuta kuin hyvä ja hehkeä olo.

Ihan loppuraskaus sitten on taas oma lukunsa. Väliinkin mahtuu tietysti kolotuksia ja ties mitä.

Mutta milloin olo muuttuu alun jälkeen siedettäväksi? Sellaiseksi, että elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta, päivät ei ole selviytymistaistelua, positiivisuutta ja energiaa riittää enemmän kuin peruselintoimintojen ylläpitämiseen?

Koska helpottaa ja koska raskaus alkaa tuntua hyvältä ja ihanalta asialta? En enää muista, mutta auttakaa niin ehkä selviän tästä taas eteenpäin.

T: Rv 9

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 36 ja aika kypsää on ollut. Mulla se oudoin kuvotus ja järkyttävä väsymys helpotti siinä 13 - 14 viikoilla. Toisaalta nukuin sen jälkeenkin noin puolet päivistä. (Työt vähän rajoitti). Mua vaivasivat lähinnä jalkakivut toisella kolmanbeksella. Siivoain kuin hullu, ihan kauhea touhu päällä. Samalla alkoivat picaoireet ilmeisesti laskeneen hemoglobiinin vuoksi. Pesuaineet on suuri intohimo vieläkin <3 (en syö niitä sentään) Multaiset porkkanat, omenan kuoret, jääpalat ja lumi... Ah! Nyt kiusana lähinnä levottomat jalat ja kömpelyys, mutta olenkin normaaliin olemukseeni verrattuna valtava ja jalat aivan turvoksissa. Jos mieli on tosi maassa ja ahdistaa hirmusti, niin sano neuvolassa. Toisilla vauva vie energiat ja on epäilty, että esim hyvien rasvojen puute ja ja seratoniinitasojen heitto saattaa vetää osalla rajusti mieltä maahan.

Vierailija
22/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 oota vaan niitä ilmavaivoja täällä vikoilla viikoilla :D mies on parka aivan hätää kärsimässä, ihan kuin mulla olis perämoottori;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen vieläkin mitä se on se kultainen keskiraskaus :D

Tv. Kahden äiti

Tavallaan hauska kuulla, mulla on ollut koko ajan tasiaisen tuskaista... Selkää, mahaa ja päätä särkee, liitoskivut tuli tosi aikaisin, hengenahdistusta ja tasaista kuvotusta ilman varsinaista oksentelua ilmeisesti alusta loppuun... Aika pieniä vaivoja siis yksittäin, mutta kun niitä on yleensä useampi samaan aikaan, niin kyllä ottaa päähän.

Vierailija
24/24 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16, tää ei ole oikea paikka. Sun mielestä ei tarvitse hävetä, mutta älä luule, että ihmiset, joilla on arvot ja moraali tulis koskaan pitämään sua muuna kuin ... Noh, tiedät kyllä itsekin:) katoa tästä keskustelusta, kaltaisillesi on muut foorumit.

Painu kuule itse maan alle jos et kestä muiden ihmisten mielipiteitä. Senkin....nooh tiedät kyllä mikä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan