Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on varmaa: meille tulee vaihto-oppilas :)

Vierailija
23.02.2016 |

Mukava nainen EF:ltä kävi tänään kylässä ja asiat edistyvät. Vaihto-oppilas Amerikasta tulee meille ensi syksynä :) Haluaisin vähän vertaistukea teiltä, jotka olette toimineet isäntäperheenä, vaikka olen varma, että kaikki tulee sujumaan hyvin. Onko esimerkiksi ok, että jakaa ison huoneen vanhimman tyttömme kanssa? Onko joitakin ihan no-no ruokia, joita ei kannata tarjoilla? Mitä nähtävyyksiä pitäisi ehtiä vuoden aikana nähdä? Kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki menee hyvin. Meillä huono kokemus ranskalaisesta pojasta. Käytti huumeita, varasti ja huijasi. Lähti muutaman kuukauden päästä takaisin, olisimme halunneet nopeammin hänet pois. Ei tehnyt hyvää omalle perheelle. Niin rankka kokemus oli ettei enää ikinä.

Vierailija
22/27 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sermi huoneeseen, jotta on vähän enemmän yksityisyyden tuntua. Tosi tärkeä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos vaihtarilla on rahapula?

Se on sitten hänen ongelmansa. Vanhempin kun tulee antaa taskurahaa jolla nuori pärjää. Perhe kustantaa ruuan ja halutessaan esim. yhteisiä reissuja ja ravintola-ja leffakäyntejä. 

Vierailija
24/27 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtareita voi olla hyvin erilaisia, osa voi vaatia enemmän ulkopuolisten apua keksiäkseen tekemistä ja ohjelmaa sekä tutustuakseen ihmisiin, mutta osa voi olla hyvin itsenäisesti toimivia. Eikä kannata olettaa, että vaihtari hengaisi vain isäntäperheen lapsien kanssa. Mahtavaa tietysti olisi, jos vaihtarista isäntäperheen lapset saisivat kansainvälisen ystävän, mutta ei niin käy todellakaan aina. Ystävyyttä kun ei mitenkään voi pakottaa syntymään. 

Vaihtaria tulisi kohdella tasapuolisena perheenjäsenenä. Häneltä saa ja pitääkin olettaa kotitöidentekoa omalta osuudeltaan. Vaihtari ei ole vieras, vaikka onkin perheen ulkopuolelta tuleva uusi asukas. Eli turha vieraskoreus kannattaa yrittää karsia pois mahdollisimman pian, jotta kaikkien on helpompi olla rennosti kotona.

Vierailija
25/27 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut vaihdossa ja kannatan kyllä tuota sermiratkaisua edes. Ottakaa vaan mukaan tavalliseen teidän arkeenne ja kyselkää myös hänen kotimaastaan. Ja kannattaa sekin kysyä suoraan häneltä, että onko hänellä jotain valmiiksi mietittyjä juttuja mitä haluaa kokea Suomessa. Mihin vuoden aikaan hän tulee?

Vierailija
26/27 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus kuin 19:sta. Paitsi, että olin itse silloin se perheen teini. Aika rankka puolivuotinen oli meilläkin vaihto-oppilaan kanssa, joka oli vähän kaikkeen tyytymätön. Halusi oman yksityisyyden huoneessaan (ihan ok), mutta kävi penkomassa perheen lasten kaapit. Vuosi jatkui hänellä perheen vaihdon jälkeen. Jäi samalle paikkakunnalle, joten välillä oli kiusallista koulussa.

Muuten vain hyviä kokemuksia vaihdoista :)

Vierailija
27/27 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tulee vaihtari syksyllä, mutta vain muutamaksi viikoksi.

Tosi kivaa! Oma huone löytyy, mutta menee eri kouluun, kun meidän lapset,koska on pari vuotta vanhempi.

Saksasta tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi