Kuumottaa mennä ekaa kertaa ns. hienoon työhön (bisnes)
Oon ennen ollut vaan sellasissa perus opiskelijan hanttihommissa. nyt ehkä pääsen sellaseen työhön, missä pitää olla sellaset hienot bisnestyyliset vaatteet päällä ja olla muutenkin tosi virallisena koko ajan :/ Tottuuko tähän?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aika nopeasti huomaat, että hienossa työssä on ihan samanlaista kuin muuallakin. Ihmisiä me kaikki ollaan.
Tämä on niin totta. Puvut ovat kalliita, mutta jutut yhtä huonoja noin pääsääntöisesti. Ihmiset ovat kunnianhimoisia ja tavoiteellisia, mikä näkyy paikasta riippuen joko positiivisesti tai negatiivisesti. Parhaimmillaan saat tehdä töitä viksujen ihmisten kanssa joilla on palava halu työhönsä ja siinä kehittymisessä - erinomainen kasvualusta sinulle.
Ei välttämättä totu, on se niin feikkiä että oksettaa.
Tottuu ja ei totu. Itse olen työssä, missä välillä joutuu edustamaan, mutta suurin osa on kuitenkin aika rentoja toimistopäiviä. En kyllä ole vieläkään oikein kotonani noina "pönötyspäivinä", vaikka vuosia olen tätä työtä tehnytkin. Varmaan luonnekysymys myös.
EI taida kovin pitkää mennä, että olet hermolomalla, jos tuokin jo stressaa.
Oletko itse ansainnut paikkasi vai menetkö suhteilla?
Ah, sympatiatsempit sulle! Mulla vähän sama edessä.. tai siis ensimmäisiä "oikeita" oman alan työpaikkoja, ja pitäis mennä "tutkijana tutkijoiden joukkoon". Hirrveät paineet, vaatetuksesta ja kampauksesta ja läppärilaukusta lähtien. Mut eiköhän se hyvin mene – meillä molemmilla :)
Joo. Aika nopeasti huomaat, että hienossa työssä on ihan samanlaista kuin muuallakin. Ihmisiä me kaikki ollaan.