Taasko joku landepaukku ihmettelee pääkaupunkiseudun hintoja.
800 neliön tontti maksaa 100 000 vähintään. Kyllähän se ihmetyttää niitä jotka saavat tontin eurolla. Minä asun paikalla jossa kerrostalokaksio maksaa 200 000 ja se on ihan normaalia.
Kommentit (26)
Lähinnä ihmettelen, miksi helsinkiläiset ovat olevinaan niin paljon parempia kuin muualla asuvat. Ihan kuin olisi joku rikkaus asua kalliisti huonossa asunnossa. Ja oikeesti, palveluita muuallakin kuin Helsingissä.
Jep ja minä asun paikalla missä yksiö maksaa 200 000 e ja se on ihan normaalia. Jokaisen omia valintoja. Kysynnän ja tarjonnan laki nähkääs.
Ja minä asun 2000-luvulla rakennetussa 160-neliöisessä okt:ssa puolen hehtaarin tontilla ja maksoi 200 000. Lapsilla on alle 2 km kouluun ja mulla sama matka työpaikalle.
Oulussa keskustassa maksaa uudehko kaksio myös 200ke. Saako Helsingistä muka samaan hintaan?
Vierailija kirjoitti:
Jep ja minä asun paikalla missä yksiö maksaa 200 000 e ja se on ihan normaalia. Jokaisen omia valintoja. Kysynnän ja tarjonnan laki nähkääs.
Onnea vaan sulle sinne yksiöös. Ymmärtäisin, jos kehuisit asuvasi alueella, jossa 100 neliön asunto maksaa 600 000 e. Sen valinnan voisi vielä perustella.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen, miksi helsinkiläiset ovat olevinaan niin paljon parempia kuin muualla asuvat. Ihan kuin olisi joku rikkaus asua kalliisti huonossa asunnossa. Ja oikeesti, palveluita muuallakin kuin Helsingissä.
Ketkähän tällä palstalla aina uikuttaa huonommuuttaan ? Sulla ei taida itsetunto olla kohdillaan?
Kukin tavallaan. Minulla talo 160 neliötä ja 130 000 €, joenrantatontti 3000 m2, palvelut kilometrin sisällä (kaupat, koulut, päiväkoti, uimahalli, jne), työpaikalle 5 minuuttia. Pihassa pari autoa, mönkkäriä, moottoriapyörää. Palkka noin 6000 e ja kaikki alkaa olla maksettuna näin nelivitosena.
Olisihan sitä voinut valita toisinkin, lähtenyt aikoinaan houkuttelun perässä sinne pääkaupunkiin. Samalla rahalla perhe asuisi jossain lähiössä kaksiossa tai maksimissaan rupisessa kolmiossa, työmatkat päivässä tunnin jonottaen, pihassa se suomen suosituin skoda.
Valintojahan nämä on. Se on hyvä, että helsinkiläiset on tyytyväisiä Helsingissä, me olemme tyytyväisiä täällä. Onko tässä ap:n mielestä joku ongelma? Harmittaako landepaukut sua vai oletko pelkästäön kateellinen?
Kyllä minä maalainen ihmettelen, kun teillä siellä pääkaupungissa kahvi maksaa 5,40 e/kuppi. Meillä siinä leipomon pitsiverhoisessa kahvilassakin kahvin saa hintaa 2,8 e ja santsikupin päälle. Saatte te maksaa, ei siinä mitään, mutta kyllä minä tuollaisten hintojen jälkeen ymmärrän, miksi 30% pääkaupunkilaisista saa asumistukea.
Tämähän jännä paikka on. Täällä varmaan moititaan maalaisuudesta niitäkin, jotka eivät suostu pulittamaan esimerkiksi polkupyörästä tonnia, kun juuri saman pyörän voi saada viidelläsadallakin.
Vierailija kirjoitti:
800 neliön tontti maksaa 100 000 vähintään. Kyllähän se ihmetyttää niitä jotka saavat tontin eurolla. Minä asun paikalla jossa kerrostalokaksio maksaa 200 000 ja se on ihan normaalia.
Eiköhän suurin osa asu seudulla, jossa kaksio maksaa 200.000€. Ainakin Kuopiossa ja Joensuussa kaksiot maksavat tuo. Ja 800m2 tontit maksavat kehäkolmosen ulkopuolellakin yli satatuhatta.
En ymmärrä, mikä on pointtisi.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä asun 2000-luvulla rakennetussa 160-neliöisessä okt:ssa puolen hehtaarin tontilla ja maksoi 200 000. Lapsilla on alle 2 km kouluun ja mulla sama matka työpaikalle.
Kouluun 400m, sataan harrastukseen pari kilometriä. Viisi minuuttia yliopistolliseen sairaalaan, vartti lentokentälle, vartti lauttasatamiin, 4km työpaikalle pääkonttoriin. Poliisi ja palokunta tulee viidessä minuutissa, yliopistot ja korkeakoulut 10km päässä. Ja pyörätiet, jalkakäytävät ja katuvalot koulumatkojen varrella. Tässä kaupungissa ei lapsia jää auton alle koulumatkoilla.
Mä olen niin kateellinen tuosta "maalaisten" tilanteesta. Talot ovat halpoja, tontit suuria, maisemat kauniita... Jos koko elämä ei olisi kiinni pääkaupunkiseudulla, niin lähtisin välittömästi vähintään Keski-Suomeen.
Miksi tällä palstalla on leimahtanut landet vastaan hesalaiset sota? Mikä Teitä vaivaa? Niinku oikeesti?
Nyt olet ap. ulkona kuin lumiukko. Tiedätkö ap. tuollainen 800m2 tontti maksaa 100.000€ jopa landella, susirajalla Joensuussa, Pielisjoen tuntumassa.
Tässähän näyttäisi olevan eräänlainen naisten kikkelin mittaus-ketju
Vierailija kirjoitti:
Oulussa keskustassa maksaa uudehko kaksio myös 200ke. Saako Helsingistä muka samaan hintaan?
Ei saa keskustasta, mutta muualta Helsingistä kyllä. Helppoa olisi sinullakin ollut se tarkistaa:
http://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/tulokset?haku=M133491624&page=1&…
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole niin, että ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa?
Mut jos se on susta OK, niin kai se sit on OK aina maksaa mitä joku pyytää, eiks vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan sulle sinne yksiöös. Ymmärtäisin, jos kehuisit asuvasi alueella, jossa 100 neliön asunto maksaa 600 000 e. Sen valinnan voisi vielä perustella.
Voi kuule, 100 neliön asuntoa ei tältä alueelta 600 000 eurolla saa, 900 000 e pintaan näyttäisi halvimmat olevan :) Tällä 200 000 e:lla viittasin vain tuohon aloituksessa käytettävään summaan, mutta ethän tietenkään ymmärrä tällaista yhteyttä.
Helsingin hullun korkeat hinnat johtuvat vain turhan korruptoituneesta asuntorakentamisesta kun jos vain halua riittäisi kaikki suomalaiset pystyisivät asumaan halvassa pikku yksiössä kävelymatkan päässä Helsingin rautatieasemasta
Samat tyypit ihmettelee, miksei heidän kylässään ole samoja palveluja, kuin 1,6 miljoonan asukkaan pääkaupunkiseudulla. Heidän mielestään on ihan kohtuullista, että heidän talonsa maksaa heille euron sijaintinsa vuoksi, mutta ei ole kohtuullista, että palvelutkin olisivat markkinahintaisia - niihin pitää saada helpotuksia.